Vägval
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
Vägval
Hur gör alla de som hejar på Leksand nu när de kommer att spela i samma serie som Lakers? Hoppas på oavgjort? 

-
- Forumamatör
En mycket mogen insikt Grimson. Ville bara peka på den smått komiska situationen som uppstår när man har hjärtat i fiendeläger. Att företeelsen i sig är allmänt korkad och dum då lag som t.ex. Leksand inte skulle tveka en sekund att stänga elitserien om de bara själva var med när beslutet tas, den klurige räknar nu ut att detta skulle stjälpa Lakers elitserie planer.
Så även om det är jobbigt att vända ryggen åt hel-ylle-sosse-svensson-laget så är det dags att skrota empatin vilket inte kan vara så svårt egentligen då många som betecknar sig som Leksingar säkerligen inte ens varit på en endaste av deras hemmamatcher.
Så även om det är jobbigt att vända ryggen åt hel-ylle-sosse-svensson-laget så är det dags att skrota empatin vilket inte kan vara så svårt egentligen då många som betecknar sig som Leksingar säkerligen inte ens varit på en endaste av deras hemmamatcher.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumamatör
Med en sådan inställning i livet kan det inte vara svårt att leva. Ibland önskar man ju att man kunde använda sig av denna bardomsfilosofi men även du lär väl upptäcka att någon gång måste man välja här i livet.Lakersfan_03 wrote:Man håller på laget som vinner så klartpå så sätt blir man inte besviken
-
- c/o LL´s Forum
Jag var ironisk där men det kanske var svårt att förstå?ruppo wrote:Hur gammal är du Lakersfan_03? Av kommentaren att döma så kunde man tro att du är sex år eller nåt! Det var väl ungefär då man höll på laget som vann!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumamatör
Ett praktexempel på missbruk utav den ädla konsten ironi. Du ger inte svar på grundfrågan utan slänger ut en illa genomtänkt kommentar och inser detta efteråt och försvara dig med att det är ironi?Lakersfan_03 wrote:Jag var ironisk där men det kanske var svårt att förstå?ruppo wrote:Hur gammal är du Lakersfan_03? Av kommentaren att döma så kunde man tro att du är sex år eller nåt! Det var väl ungefär då man höll på laget som vann!
Just sådant missbruk utav denna ädla konst får mig att må illa. Du ironiserade inte alls. Ge ett svar på frågan istället då du uppenbarligen hyser sympati för Sosse-laget.
Jag har svårt att förstå hur man överhuvudtaget kan ha känslor och hålla på ett annat lag inom samma sport. Nyttjar ni bigami även när det gäller ert kärleksliv?Omsprungen wrote:En mycket mogen insikt Grimson. Ville bara peka på den smått komiska situationen som uppstår när man har hjärtat i fiendeläger. Att företeelsen i sig är allmänt korkad och dum då lag som t.ex. Leksand inte skulle tveka en sekund att stänga elitserien om de bara själva var med när beslutet tas, den klurige räknar nu ut att detta skulle stjälpa Lakers elitserie planer.
-
- c/o LL´s Forum
Lakers ser man varje år klart man har större hjärta för dem än leksand.
Leksand har man hållt på sens 9 års åldern kanske lite svårt och inte hålla på dem när man börjat hålla på ett nytt lag.
Leksand gillar jag väldigt mycket nästan lika mycket som Lakers..
Leksand har man hållt på sens 9 års åldern kanske lite svårt och inte hålla på dem när man börjat hålla på ett nytt lag.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumamatör
Även om de vill stänga elitserien när de väl själva är i den? Hmm, ditt resonemang håller inte min gode vän.Lakersfan_03 wrote:Lakers ser man varje år klart man har större hjärta för dem än leksand.
-
- c/o LL´s Forum
För mig finns bara ett lag och det är Lakers, skulle aldrig kunna känna något för något annat hockeylag. Men däremot kan jag ha ett "favoritlag" i ES, som jag gärna ser vinna SM-finalen. Men det är inte att känna hjärta för klubben, för det gör man bara för en klubb inom varje sport, enligt mitt sätt att se på saken.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Samma sak här, Lakers är laget i hjärtat ,men när man inte själva är i Elitserien har man sina favoriter där precis som man kan ha i div.1.utan man för den skull har dem som hjärtelag.
Utav de som är kvar nu i elit-slutspelet hoppas jag på Linköping .Den klubben har visat att det går att bygga upp ett topplag för Elitserien.
Utav de som är kvar nu i elit-slutspelet hoppas jag på Linköping .Den klubben har visat att det går att bygga upp ett topplag för Elitserien.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Det var hemskt mycket hatande på denna tråden. När jag flyttade till Växjö och lärde mig Lakers filosofi ingick inte allt detta hatande. Är det tvunget att hata. Jag har växt upp i en stad med ett ES lag så kan det vara så att jag har 2 hockeyhjärtan?
För mig är hockeyn sporten nr 1 och Lakers gillar/älskar jag men kan jag inte älska mitt gamla lag också? Även om det för många verkar obegripligt då det är FBK.
Problemet uppstår givetvis när Lakers går upp i ES men det ser jag som ett angenänt problem.
För mig är hockeyn sporten nr 1 och Lakers gillar/älskar jag men kan jag inte älska mitt gamla lag också? Även om det för många verkar obegripligt då det är FBK.
Problemet uppstår givetvis när Lakers går upp i ES men det ser jag som ett angenänt problem.
Att hata är ett alldeles för starkt uttryck... spec när det gäller så simpla saker som idrottslek. I det här fallet hoppas jag att Linköping och Färjestad INTE vinner slutspelet.
En rekommendation är att kolla upp istället för att tolka.
En rekommendation är att kolla upp istället för att tolka.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Detta måste vara något unikt.
Man kan ju gilla båda sina föräldrar. Om man har mer än ett barn så tycker man ju lika mycket om barnen.
tänk så besvärligt det är med idrottslag, där får man inte tycka om och hålla på mer än ett lag. Det känns skönt att man inte själv behöver ta ställning till vad man klarar av.
Man kan ju gilla båda sina föräldrar. Om man har mer än ett barn så tycker man ju lika mycket om barnen.
tänk så besvärligt det är med idrottslag, där får man inte tycka om och hålla på mer än ett lag. Det känns skönt att man inte själv behöver ta ställning till vad man klarar av.