Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

Hallam får ta ett snack med backarna. Bättre att backarna faller istället för att jaga tacklingar i offensiv/mittzon.
Last edited by StenhårtSlagskott on 22 April 2021, 21:31, edited 1 time in total.
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Stupet wrote:Större chans att det blir mål i PP när Calof och Pettersson inte spelar.
Det syns på Pettersson att han totalt saknar självförtroende


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Fortfarande ligger vi för lågt med vår trea så dom får vända spelet precis som dom vill, och kontra. Trodde i min enfald att dom gjort hemläxan.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Nej PutteA dom har inte gjort hemläxan på väldigt länge nu.
Förstår inte varför i helvete dom inte kan lära sig. Har sett ut så här så länge nu.
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Härmapan »

Visst finns det förbättringspotential men jag tycker att vi är mycket bättre!

Sett till hets chanser borde vi lett med 8-2

Nu gäller det att bita ihop och ha tålamod!
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Kjelle har nog värmts upp nu och spikar igen.
Kovacs kommer lipa.

Sylvegård gör 3-2


Ja nu har jag jinxat åt fel håll så skyll på mig om det går åt håve(71)

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Då jinxar jag åt andra hållet. Kovac avgör detta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Varför manglar vi inte på när vi har chansen. Vi bromsar in och undviker närkamper


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

vlk wrote:Varför manglar vi inte på när vi har chansen. Vi bromsar in och undviker närkamper


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Växjö har aldrig spelat mangelhockey under Sam..
Det kostar energi det med.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
User avatar
Primeau
c/o LL´s Forum
Posts: 4546
Joined: 6 April 2006, 08:38

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Primeau »

#14 fortsätter sprätta blindpass omkring sig, en bänkning kanske kan väcka honom?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

VÅGA VINNA :clap:
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

Vilka lägen...
Do you even looksmaxx, bro?
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Enroth går väldigt långt ut och ofta, så en pass i sidled och direktskott så blir det mål.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Vilken enorm skillnad det är på PP1 och PP2.
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Nä jag måste jinxa....
Nu kommer Örebro kontra in en balja.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Jag kan knappt titta när 91 är inne. Hur är det möjligt att gå ner sig på det sätt han har gjort


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Härmapan
c/o LL´s Forum
Posts: 3433
Joined: 16 March 2011, 22:32

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Härmapan »

Ja, det enda som talar för Örebro är att vi borde gjort 10 mål sett till antal chanser...
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum
Posts: 5806
Joined: 18 December 2016, 18:31

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by StenhårtSlagskott »

Härmapan wrote:Ja, det enda som talar för Örebro är att vi borde gjort 10 mål sett till antal chanser...
Skulle nog säga att det som tar för Örebro är att det är bäst av fem och inte bäst av sju.

Känner att 87 avgör :clap:
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Blir säkert ett mål för Örebro när det är typ 2 min kvar.
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Svartvadet »

Hockey jämnar alltid ut sig.

Vi borde vinna efter denna tredje, men flytet från FBK kommer tillbaka nu istället.
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Vi är mycket bättre än Örebro just nu men tveksam att vi vinner ändå..

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

Herman kan avgöra detta för Örebro. Jävla vad osäker han är i egen zon


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Person
Forumdemon
Posts: 1860
Joined: 13 January 2018, 22:22

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Person »

HHA... Jösses.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

Melart kommer avgöra nu.
Do you even looksmaxx, bro?
Person
Forumdemon
Posts: 1860
Joined: 13 January 2018, 22:22

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Person »

Så nära Gynge! Tänk om, tänk om.
Varanen
c/o LL´s Forum
Posts: 15405
Joined: 11 January 2003, 18:22
Location: Hockeyns mecka - Växjö

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Varanen »

Hatar när jag har fel. :evil:

Men då får vi avgöra i början av nästa. Karlström.
Do you even looksmaxx, bro?
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Växjö måste ligga på lika hårt i 4:e som i 3:e annars blir det jobbigt.
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

Varanen wrote:Hatar när jag har fel. :evil:

Men då får vi avgöra i början av nästa. Karlström.
Linus Öberg

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
vlk
c/o LL´s Forum
Posts: 9438
Joined: 2 January 2007, 09:29

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by vlk »

I tredje var vi riktigt bra. Sköljde över Örebro


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
User avatar
Stupet
Forumterrorist
Posts: 2047
Joined: 19 June 2003, 15:02
Location: Ingelstad

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Stupet »

Ingenting talade ju för oss när det blev sudden mot FBK och ändå vann vi bägge 2. Idag är det tvärtom. Nu talar allt för att vi ska vinna med tanke på hur det ser ut i 3:e.
Skulle inte bli ett skit förvånad om Örebro avgör inom 5 min in i 4:e
Svartvadet
c/o LL´s Forum
Posts: 6833
Joined: 7 April 2007, 22:13
Location: Vaaho

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Svartvadet »

Guldet 2015 började med hemmaförlust mot ÖHK med 2-3...

Historien upprepar sig?


Vill även tillägga att jag ÄLSKAR #38 - vilken fantastisk människa! Perfekta ansiktet utåt för VLH
smashinlovely
Forumdemon
Posts: 1810
Joined: 27 June 2013, 11:00

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by smashinlovely »

Tycker det luktar pucktapp o billigt kontringsmål lång väg.
User avatar
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer
Posts: 16663
Joined: 24 April 2004, 01:08
Location: ÅRYD
Contact:

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by PutteA »

Jag tror också Örebro avgör detta och vinner match 1. På ett misstag av nån av våra backar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Towen
Forumterrorist
Posts: 2227
Joined: 21 April 2012, 18:05

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by Towen »

Kan 'KÄLLE' göra en "ANDRÉN"? - Han kan inte säga han inte får chansen i klubben..

Jesus vad nervöst. Först till tre gör pinnen så viktig.
bratsson
c/o LL´s Forum
Posts: 4576
Joined: 11 September 2011, 16:11

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021

Post by bratsson »

PutteA wrote:Jag tror också Örebro avgör detta och vinner match 1. På ett misstag av nån av våra backar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Hardy då

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Post Reply