Frölunda - Växjö öppnar Elitserien 2011-2012 den 13 septembe

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Locked
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Frölunda - Växjö öppnar Elitserien 2011-2012 den 13 sept

Post by Coffe #800 »

haha va fan gött fixa ett paket till mej med Erikcsson ! :D :D
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Skippa ballongerna, hinken och spaden och satsa på T-shirts.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Ericsson
Forumproffs

Post by Ericsson »

Niles: Givetvis går t-shirts före ballongerna. Vill du hellre vi ska köra med badbollar? ;)

Vi kanske kan trycka upp 1000 orangea ballonger med lakers lakejer märket (Psycho Circus) clownen på? hehe
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Jag vill inte frysa när jag ska se på hockey. Det får nog bli någon typ av långarmad tröja för mig i alla fall. Sen får man ju hoppas på att folk ställer på detta. Min förhoppning är att det blir bra mycket bättre, jämfört med hur det åtminstone ibland, brukar se ut på VS.
Blueshirts United
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Faaaaaaaaaaaan ja har fått problem som gör att ja ikke kan följa med till Göteborg så om det finns nån som kan tänka sig överta min plats så vore det bra
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

friberg wrote:Faaaaaaaaaaaan ja har fått problem som gör att ja ikke kan följa med till Göteborg så om det finns nån som kan tänka sig överta min plats så vore det bra
Det finns folk på reservlista så platserna fylls på efter den. Jag meddelar resesektionen att du avbokar din plats.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Coffe vet om det nu ja tog det via FB med han direkt
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Lalin wrote:Jag vill inte frysa när jag ska se på hockey. Det får nog bli någon typ av långarmad tröja för mig i alla fall. Sen får man ju hoppas på att folk ställer på detta. Min förhoppning är att det blir bra mycket bättre, jämfört med hur det åtminstone ibland, brukar se ut på VS.
Ös på lite på stå så slipper du frysa. Sjung utav bara fan. Häng med i hoppramsorna etc etc så är du nog glad att du bara har en t-shirt på dig :)
Den som inte sjunger är taifare!!!
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

eller ha en långarmad tröja under t-shirten...
Thats Mr. Ratscore to you..!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Exakt ! det ser även bra ut att ha en långarmad tröja under t-shirten!
då slipper ni frysa, dessutom så är vi inte längre i en IS-hall utan en ARENA med andra ord det går utmärkt att bara ta T-shirt på sig där ! :P samma sak i malmö arena.
" Det Är Tajt " ;)
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Coffe #800 wrote:Exakt ! det ser även bra ut att ha en långarmad tröja under t-shirten!
då slipper ni frysa, dessutom så är vi inte längre i en IS-hall utan en ARENA med andra ord det går utmärkt att bara ta T-shirt på sig där ! :P samma sak i malmö arena.
Precis. Problemet är snarare att det är för varmt. Speciellt på ståplats i slutspelet. Trängsel och en kokande arena gör att det blir snudd på olidligt faktiskt. Inte kul för fem öre.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Där ser man. Jag hade Växjö ishall i tankarna. Men då har jag lärt mig något nytt. Jag får ta mig en funderare. Men orange blir det i alla fall. Den saken är helt klar! :wink:
Blueshirts United
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Thelemakos wrote:
Coffe #800 wrote:Exakt ! det ser även bra ut att ha en långarmad tröja under t-shirten!
Precis. Problemet är snarare att det är för varmt. Speciellt på ståplats i slutspelet. Trängsel och en kokande arena gör att det blir snudd på olidligt faktiskt. Inte kul för fem öre.
Tro mig vi uppnådde oanade höjder av hetta på stå i gamla Lakerdome under kvalserien. Särskilt i mötena mot Modo och SSK då va det löjligt varmt.
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Talismanen wrote:
Thelemakos wrote:
Tro mig vi uppnådde oanade höjder av hetta på stå i gamla Lakerdome under kvalserien. Särskilt i mötena mot Modo och SSK då va det löjligt varmt.
Ja, lite luft i såna lägen hade man fan betalat för ;)
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Ett tips till alla som ska med.
Försök att lära er alla nya ramsor.
Gå in på fliken klacken. Där ligger både nya och gamla ramsor. Lär er allt :)
Sprid även till vänner och bekanta som ska med, och som inte besöker forumet frekvent.
Alla ska kunna dom nya ramsorna till premiären.
Dessutom har vi ju ett antal träningsmatcher på oss att köra in dom.
Sen finns ju ett antal ramsor utlagda på youtube med. Gå in och kolla där med. Tex "På västra stå"
I always tell the truth, even when i lie
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Thelemakos wrote:
Talismanen wrote:
Thelemakos wrote:
Ja, lite luft i såna lägen hade man fan betalat för ;)
Ja det borde ingå i biljettpriset kan man tycka!
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Talismanen wrote: Ja det borde ingå i biljettpriset kan man tycka!
Hahaha I lol'd :mrgreen:
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Nej nu har det gått för långt. När man börjar drömma om resan och matchen. Men Shit alltså vad vi dominerade på läktaren :)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Hur svårt är det för en sponsor att köpa en billig variant på en t-shirt till 519 bussresenärer?? Och vem har inte tid att göra en sådan här beställning? Det kan väl inte vara en alltför stor "Apparat". Jag kan väl tycka att det är lite slappt.

Nåja, är det nu HELT avskrivet att LL INTE kommer att ta fram en t-shirt till alla de som ska med, så det inte kommer fram nåt några veckor innan? Bra att veta om man själv måste fixa en.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

jäklar va bitter man kan vara då..

det tar mycket mer kraft än vad vi känner att vi hinner med!
om du suttit med så förstår du vad vi menar,
vi ska på Intervjuer där, Möten med VLH, Möte med säkerhetsavsvarig, möte med oss själva,
plocka fram medlemskort, styra upp bussvärdar till borta matcherna... inte alltid så lätt att få tag på 20 bussvärdar direkt.

och skulle vi då dra in en beställning på 500 Tröjor på detta. så ska tröjorna först beställas, tryckas, sedan hämtas av oss, sedan packas om i kartonger/påsar med X antal i varje buss så det passar varje buss antal platser, sedan ska vi som är bussvärdar först gå runt och ta betalt av alla som åker med på resan, sedan efter de gå runt och sälja T-shirts i rätt storlek till varje person... alltså mer penga hantering...
och får vi inte alla tröjorna sålda så ligger vi ute med massa pengar som vi inte vill....
då är de bättre att var och en för sig skaffar sig en Orange T-shirt så får dom vad man själv vill ha !

angående tiden så är de så att varför de tog sådan lång tid va just för den saken att vi diskuterade detta en längre period när förslaget kom men efter mycket övervägande så kom vi fram till att de inte kommer funka...

sådär ser en kort försäsong ut för LL...
" Det Är Tajt " ;)
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Lakershjärta71 wrote:Hur svårt är det för en sponsor att köpa en billig variant på en t-shirt till 519 bussresenärer?? Och vem har inte tid att göra en sådan här beställning? Det kan väl inte vara en alltför stor "Apparat". Jag kan väl tycka att det är lite slappt.

Nåja, är det nu HELT avskrivet att LL INTE kommer att ta fram en t-shirt till alla de som ska med, så det inte kommer fram nåt några veckor innan? Bra att veta om man själv måste fixa en.
Nu är du så där jävla dum igen. Om vi säger att vi inte har resurser så borde ju även din hjärna koppla, eller?? Som Coffe säger har vi häcken fulla inför det som komma skall. Men OK Lakershjärta71, du har ju helt klart stinget för att greja detta. Du får uppgiften i LL:s namn, eftersom vi behöver in med nån extra som kan dra i en sådan sak, och du då hävdar "hur svårt kan det vara", så får du driva detta. Styrelsen måste givetvis ha vetskapen om vilken/vilka sponsorer som du raggar fram till detta, så det får du rapportera in. Men jag föreslå nog att du försöker hitta lite folk som kan hjälpa dig annars tror jag du störtar. När du väl har distribuerat ut tröjorna till alla bussarna kan du säkert få hjälp av bussvärdarna att sälja dom, där tror jag nog vi kanske kan bistå med resurs, om vi nu får ihop bussvärdar till alla bussar (inte i hamn än).

För din vetskap:
I styrelsen är vi 7 ledamöter inkl suppl. Samtliga i styrelsen har uppdrag i verksamheten, samtidigt som det faktiskt är semester.

Klacksektionen: Jobbar ju nu stenhårt med planering av ex. premiärtifot, och här ingår Anders L från styrelsen.

Poseidon: Jobbar just nu med kräftskivan som ska gå av stapeln den 13/8, samt att man planerar verksamheten för säsongen som analkas.

Resesektionen: Har som du kanske förstå häcken full, bl.a med premiärresan till Göteborg. Sektionen består av två personer inkl vår ordförande Klonis.

Att här hitta ett antal personer som har tid och ork att dra i detta projekt är inte möjligt, därav tar styrelsen beslutet att be alla inköpa en orange t-shirt. Men som sagt Lakershjärta, kör hårt...... hur svårt kan de va....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Coffe #800 wrote:och skulle vi då dra in en beställning på 500 Tröjor på detta. så ska tröjorna först beställas, tryckas, sedan hämtas av oss, sedan packas om i kartonger/påsar med X antal i varje buss så det passar varje buss antal platser, sedan ska vi som är bussvärdar först gå runt och ta betalt av alla som åker med på resan, sedan efter de gå runt och sälja T-shirts i rätt storlek till varje person... alltså mer penga hantering...
Varför ska vi ta betalt för t-shirtarna? De är ju redan betalda av en sponsor. Man hade kunnat göra en t-shirt i samma storlek som alla kan bära, typ XL, då hade man sparat mycket tid.
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

En liten fråga bara. Varför snackas det hela tiden om att sälja tröjorna?
Om nu en sponsor går in och betalar tröjorna, i utbyte mot att få sitt namn på tröjorna, sitt namn på LL:s hemsida, samt ev bussreklam i form av flyers.
Så slipper vi ju extrajobbet med att sälja dom. Då är det ju bara att dela ut dom.

Kan ju inte det där om sponsring direkt. Men för en kostnad av 15 000 kr i utbyte mot bra marknadsföring i elitseriens hetaste match. Med 100% fokus runt om i hockeysverige. Så hade jag personligen (om jag varit egen företagare) Sett det som en sjukt billig investering. Kan även Smålandsnytt göra ett reportage om matchen och följa med oss i bussarna, så vips så blev det ännu mer exponering. Hade jag haft 15 000 kr över så vet i fan om jag inte hade hakat på det. :)
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Jo visst men då ska man också hitta en sponsor som känner sig intresserad av detta och den ska man hitta under SEMESTER TIDER ??

vilket är inprincip omöjligt !!
vi har varit inne på den linjen med.. även funderat över om VLH skulle varit intresserade men kom fram till att, NEJ så funkar det inte... vi har liksom inte tiden till detta.
visst de går att sälja alla tröjorna i XL osv.. men hur blir de för de personerna som inte kan ha XL ? ska dom inte få någon tröja då?? särbehandling... eller vad man nu ska kalla det ??

de håller liksom inte...
men visst LH 71 om du är sugen så kan du ju ta med dej Teddy och göra något... inget emot oss...
" Det Är Tajt " ;)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Säger som Coffe: "jäklar va bitter man kan vara då.." PutteH, det finns inga dumma frågor!

Bara för att jag kommer med kritik hade jag inte förväntat mig att bli dumförklarad. Jag får väl vara besviken, lika besviken som många av er själva säkert är?
Ok, finns det inte folk så finns det inte folk som kan hjälpa till. Trodde nog att det inte skulle vara svårt att hitta folk som kan jobba ideellt med detta, som man har kunnat göra förr med andra projekt.

Hur har "rekryteringen" gått till för att kunna hitta någon/några som skulle ha kunnat ta fram en t-shirt och hållit i distrbueringen. Hur mycket energi har man ägnat sig åt det?

Dock har jag förståelse för om det varit svårt att hitta en sponsor m.fl just under semestertiderna.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

nä det är inte dumt att fråga... men de låter på dig som att vi inte gör ett skit LH... det är de Putte och jag reagerar över... vilket är jävligt dumt....

vi är självklart besvikna vi med hade varit skit roligt att köra detta i premiären! men de finns inte resurser tyvär...
i styrelsen sitter det personer från alla sektionerna... och alla personerna har var och en sagt att vi inte hinner med detta..

och för att få detta att funka måste de vara personer som har någotlunda bra koll på hur de funkar med att ta in tröjor och ragga sponsorer... vi har lagt ner energi på att hitta en/flera personer för att kunna köra detta... men ide kom upp ganska så sent och under semester tiderna som sagt och då är de inte speciellt lätt att göra något vettigt av det hela...

Andra projekt är under brinnande säsong då är de lite annorlunda grabben...
då är de full fart och ett jävla ös hela tiden... nu har folk något som fortfarande kallas semester...........
" Det Är Tajt " ;)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Coffe #800 wrote:nä det är inte dumt att fråga... men de låter på dig som att vi inte gör ett skit LH... det är de Putte och jag reagerar över... vilket är jävligt dumt....
Det är just därför som jag är nyfiken och frågar hur ni bl.a. kan ha jobbat med detta eller om det faktiskt har varit omöjligt, som det låter som nu, kanske hade man klarat det om man hade gjort detta tidigare (lätt att säga i efterhand, jag vet) Är dock nöjd med dina svar Coffe.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

hade de kommit på bordet tidigare så visst självklart hade de varit mycket lättare då.. då hade man tex kunnat bakat in det i priset redan från början liksom... då hade de varit mycket enkelt !!
men de är lite sent...

och att vi har jobbat med det även om de är omöjligt. sjävklart har vi det !
saker och ting kan ju helt plödsligt förändras det har vi varit med om tidigare...
och de vore dumt att lämna en sak bara rakt av men nu när vi har försökt att hitta lösningar och de inte gått så är de som det är..
Spring och köp din T-shirt nu LH så kör vi så de RYKER !! :D
" Det Är Tajt " ;)
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Jag har en lite idè
Låt oss säga att LL bekostar dom där 15 000 kr som behövdes för T-shirtsen
Kan man inte då dela ut dom i bussarna. Och sedan ha en insamling på vägen hem, för att täcka förlusten så bra det bara går. Kan ju faktiskt bli så att man får ihop mer, och vips så gick man plus på hela skiten :)
En lite idé bara.
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

de kommer bli Insamling på Bussarna men de ska gå till Premiärtifot som kommer kosta en hel del... annars va de en smart ide... !
" Det Är Tajt " ;)
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Fast det är väll i stort sett bekostat redan, eftersom VLH lovat en del pengar. Dessutom så har vi träningsmatcherna på oss att samla in pengar till det. Och skulle vi redan fått ihop dom där sista femtontuserna redan efter två träningsmatcher. Så kan vi ju ägna dom resterande matcherna åt att samla in till tröjorna.
Eller så kanske allt bara blir svart, eller vad vet jag
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det är bra med förslag, men vad gör vi med dessa förslag när vi fortfarande inte har resurser?? Kom istället i så fall med förslag hur vi löser detta rent resursmässigt först istället, sen kan ju den resursen hitta en bästa lösning. Men just nu verkar det vara svårt att förstå att vi inte har resurser att driva detta???

Lakershjärta: Sluta snöa in på vissa småssaker hela tiden som man säger, utan koncentrera dig på innehållet. Du ställde en jävligt dum fråga: "Hur svårt kan det vara". Om det är så j-a svårt att tro på oss när vi säger att vi saknar resurser, så kom in och jobba då istället. Bli ideel du också i föreningen, så får du en inblick i vad vi gör och hur mycket. Istället för att komma med såna "dumma" frågor, eller kanske ska kalla det för ett påstående?

Inlägg via Tapatalk
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Jag hade som sagt kunnat ha hand om det. Och eftersom jag är med i resesektionen med, så kan jag ju lösa det där med att distrubera ut tröjorna i alla bussar. Men det känns ju lite dumt att påbörja något sådant här. Om styrelsen redan beslutat att inte göra det. Och lagt ut en splash på första sidan om en uppmaning om att ta med egna tröjor. Men gör detta gladeligen
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

VLH har INTE lovat oss några pengar!!
det är viktigt.. men där emot så har dom lovat att dom kommer lägga lika mycket som vi samlar in från en månad sedan och framåt men då upp till Max 15 000 :-...

a teddy kom med ett intressant förslag på detta, samt hur vi ska lösa detta smidigast med hantering med mera... så får styrelsen ta tag i det och se om de är ok...

en splash på hemsidan är inte så svårt att ta bort om de nu blir aktuellt... då är de ju inte såvare än så att folk som har köpt T-shirt inte kommer köpa av oss...
" Det Är Tajt " ;)
Locked