Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det finns folk på reservlista så platserna fylls på efter den. Jag meddelar resesektionen att du avbokar din plats.friberg wrote:Faaaaaaaaaaaan ja har fått problem som gör att ja ikke kan följa med till Göteborg så om det finns nån som kan tänka sig överta min plats så vore det bra
Ös på lite på stå så slipper du frysa. Sjung utav bara fan. Häng med i hoppramsorna etc etc så är du nog glad att du bara har en t-shirt på digLalin wrote:Jag vill inte frysa när jag ska se på hockey. Det får nog bli någon typ av långarmad tröja för mig i alla fall. Sen får man ju hoppas på att folk ställer på detta. Min förhoppning är att det blir bra mycket bättre, jämfört med hur det åtminstone ibland, brukar se ut på VS.
Precis. Problemet är snarare att det är för varmt. Speciellt på ståplats i slutspelet. Trängsel och en kokande arena gör att det blir snudd på olidligt faktiskt. Inte kul för fem öre.Coffe #800 wrote:Exakt ! det ser även bra ut att ha en långarmad tröja under t-shirten!
då slipper ni frysa, dessutom så är vi inte längre i en IS-hall utan en ARENA med andra ord det går utmärkt att bara ta T-shirt på sig där !samma sak i malmö arena.
Tro mig vi uppnådde oanade höjder av hetta på stå i gamla Lakerdome under kvalserien. Särskilt i mötena mot Modo och SSK då va det löjligt varmt.Thelemakos wrote:Precis. Problemet är snarare att det är för varmt. Speciellt på ståplats i slutspelet. Trängsel och en kokande arena gör att det blir snudd på olidligt faktiskt. Inte kul för fem öre.Coffe #800 wrote:Exakt ! det ser även bra ut att ha en långarmad tröja under t-shirten!
då slipper ni frysa, dessutom så är vi inte längre i en IS-hall utan en ARENA med andra ord det går utmärkt att bara ta T-shirt på sig där !samma sak i malmö arena.
Ja, lite luft i såna lägen hade man fan betalat förTalismanen wrote:Tro mig vi uppnådde oanade höjder av hetta på stå i gamla Lakerdome under kvalserien. Särskilt i mötena mot Modo och SSK då va det löjligt varmt.Thelemakos wrote:Precis. Problemet är snarare att det är för varmt. Speciellt på ståplats i slutspelet. Trängsel och en kokande arena gör att det blir snudd på olidligt faktiskt. Inte kul för fem öre.Coffe #800 wrote:Exakt ! det ser även bra ut att ha en långarmad tröja under t-shirten!
Ja det borde ingå i biljettpriset kan man tycka!Thelemakos wrote:Ja, lite luft i såna lägen hade man fan betalat förTalismanen wrote:Tro mig vi uppnådde oanade höjder av hetta på stå i gamla Lakerdome under kvalserien. Särskilt i mötena mot Modo och SSK då va det löjligt varmt.Thelemakos wrote:
Precis. Problemet är snarare att det är för varmt. Speciellt på ståplats i slutspelet. Trängsel och en kokande arena gör att det blir snudd på olidligt faktiskt. Inte kul för fem öre.
Hahaha I lol'dTalismanen wrote: Ja det borde ingå i biljettpriset kan man tycka!
Nu är du så där jävla dum igen. Om vi säger att vi inte har resurser så borde ju även din hjärna koppla, eller?? Som Coffe säger har vi häcken fulla inför det som komma skall. Men OK Lakershjärta71, du har ju helt klart stinget för att greja detta. Du får uppgiften i LL:s namn, eftersom vi behöver in med nån extra som kan dra i en sådan sak, och du då hävdar "hur svårt kan det vara", så får du driva detta. Styrelsen måste givetvis ha vetskapen om vilken/vilka sponsorer som du raggar fram till detta, så det får du rapportera in. Men jag föreslå nog att du försöker hitta lite folk som kan hjälpa dig annars tror jag du störtar. När du väl har distribuerat ut tröjorna till alla bussarna kan du säkert få hjälp av bussvärdarna att sälja dom, där tror jag nog vi kanske kan bistå med resurs, om vi nu får ihop bussvärdar till alla bussar (inte i hamn än).Lakershjärta71 wrote:Hur svårt är det för en sponsor att köpa en billig variant på en t-shirt till 519 bussresenärer?? Och vem har inte tid att göra en sådan här beställning? Det kan väl inte vara en alltför stor "Apparat". Jag kan väl tycka att det är lite slappt.
Nåja, är det nu HELT avskrivet att LL INTE kommer att ta fram en t-shirt till alla de som ska med, så det inte kommer fram nåt några veckor innan? Bra att veta om man själv måste fixa en.
Varför ska vi ta betalt för t-shirtarna? De är ju redan betalda av en sponsor. Man hade kunnat göra en t-shirt i samma storlek som alla kan bära, typ XL, då hade man sparat mycket tid.Coffe #800 wrote:och skulle vi då dra in en beställning på 500 Tröjor på detta. så ska tröjorna först beställas, tryckas, sedan hämtas av oss, sedan packas om i kartonger/påsar med X antal i varje buss så det passar varje buss antal platser, sedan ska vi som är bussvärdar först gå runt och ta betalt av alla som åker med på resan, sedan efter de gå runt och sälja T-shirts i rätt storlek till varje person... alltså mer penga hantering...
Det är just därför som jag är nyfiken och frågar hur ni bl.a. kan ha jobbat med detta eller om det faktiskt har varit omöjligt, som det låter som nu, kanske hade man klarat det om man hade gjort detta tidigare (lätt att säga i efterhand, jag vet) Är dock nöjd med dina svar Coffe.Coffe #800 wrote:nä det är inte dumt att fråga... men de låter på dig som att vi inte gör ett skit LH... det är de Putte och jag reagerar över... vilket är jävligt dumt....