Snusdosan/portion som kostar 12 pix heter Kronan. Har inte hunnit testa än, men Granit e helt kass! General är svårslaget, men f-n så dyrt! När ska Swedish Match inse att dom inte har monopol på marknaden längre och börja sänka sina rövarpriser.?!
Javisst är det Swedish Match som nu lanserar Kronan för att möta konkurrensen från alla uppstickare med ett eget lågprissnus. Men vad jag egentligen menade var att SM borde sänka priset överlag på sitt nuvarande sortiment. Dom gör ju en ren vinst på närmare oskäliga 50 procent av försäljningspriset på varje dosa redan nu!
Och vad gäller Kronan har jag läst att SM har pressat snuset i botten också i alla produktionsled, alltså i klartext en kraftig kvalitetsförsämring - vilket varje inbiten snusare snart lär märka och förmodligen rata...
Men å andra sidan har ju SM ganska nyligen även lanserat en "lyxigare" och självklart dyrare variant av General, kallad Onyx.
Men det absolut värsta blir nog ändå det allra senaste lyxsnuset som SM snart ska prångla ut på marknaden, nämligen Kardus för - läs och häpna - 450 kr dosan!!!
Inget för en vanlig knegare alltså..!
erok wrote:Läser du det finstilta så ser du ett 08 nr även på den dosan
Jo, det är ju riktigt. Men det produceras i alla fall i Småland(Sävsjö i det gamla mejeriet där Stureosten en gång ystades). Råvaran lär ju dock inte vara härifrån trakten.
Godast..? Käkar du snus bobba eller..? Skämt åsido, jag kör själv med General, även om jag bytte från lös till portion för några år sen. Och det var också en tuff omställning, så allt är väl en vanesak egentligen. Men jag har inte prövat Onyx än, och inte heller den kommande storsäljaren (hahaha...) Kardus för den delen. Och inte f-n tänker jag betala 450 spänn för en dosa..!
Jag har nog prövat på dom flesta sorters snus som finns, även om det kommer nya hela tiden. Men nu är det småländska Skrufs som gäller och som faktiskt är ett jättebra snus. Vilket tydligen fler och fler upptäcker eftersom försäljningen ökar. Men den där nya sorten för 450 kr för en dosa måste väl ändå va rena skämtet och en misslyckad ploj?
Men man är väl ändå småländsk patriot, så förutom Skrufs under läppen, hoppas och tror jag stenhårt på att HV tar hem elitserien, medan Växjö Lakers klättrar uppåt i allsvenskan!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.