japp, speciellt eftersom de flesta hockeyspelare föredrar Profil och Cho-San...dolitle wrote:Härligt, välkommen Aki.
Känns bra med en ny back som kan hålla i det svarta gummit lite.
Lakers nya back!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Hoppas verkligen han behåller #77. OK att det kan vara svårt att leva upp till publikens förväntningar på en ny Coffey eller till och med Bourque, men så får han inte känna. Vi har ju redan en lirare à la 80-tal i general Custemo.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
Jag som är Generalfans tror inte alls det är säkert på att vi har något för att vi befodrar honom är inte alls säker på att han fortsätter i Lakers ett år till(även små öron hör )jag har full förståelse för det efter all skit han fått inte minst på forumet.
Hockeyspelare är också människor precis som Du och jag.
Hockeyspelare är också människor precis som Du och jag.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Custe är KUNG i backleden, jag har helt ändrat uppfattning om honom, men det beror nog på att han gör en av sina bästa säsnger i Lakers denna säsongen. Att det sedan har kastats "skit" på Generalen innan, det må så vara, men en hel del av den skiten har med all rätt också varit befogad. Men nu är Custe..GENERALEN!!!
/T5!!
/T5!!

[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Man hör fortfarande en del på läktaren som tror att de har rätt i det mesta, som skriker när Custe gör en miss, efter att han varit helt felfri tidigare coh rätt placerad vid ett fasligt massa tillfällen och hittat en rad med fina uppspel. Jag skakar bara på huvudet då och tänker, gud vilken insikt!!!
Jag vet inte, men det är väl lite som så att Custe var ju lite av en hackkyckling förra säsongen (till stor del befogad, enligt mig) och tabbar han sig NU så kommer det "gamla" fram från hockeyproffessorerna på läktaren. Generalen är given i backleden, blicken, lugnet och framförallt smörpassningarna han lägger i offensiv zon är ju geniala. *Host*...glömde skottet ju...
Mao, Custe är GIVEN!
/T5!!

Mao, Custe är GIVEN!
/T5!!
Last edited by C70T5 on 23 January 2005, 17:30, edited 1 time in total.
Hoppas verkligen Custe skriver på för ett par säsonger till, en general är inte så lätt att ersätta. Det är ju minst lika svårt att hitta en ersättare till honom som till greven Grans. Jag måste erkänna att jag nog tillhörde dem som inte höll Custe så högt förra säsongen, precis som jag då och då hackar på Nyström i år, men erfarenheten säger mig att åtminstone en hackkyckling kommer alltid att finnas i ett lag, oavsett hur bra de spelar.
Förra året var mycket frid och fröjd, alla var relativt nöjda med sjundeplatsen i grundserien, så därför blev antalet hackkycklingar rätt litet, och Custe fick ta en stor del. I år har det varit mycket missnöjda toner, och därför har det hackats både till höger och vänster, åtminstone halva laget har fått ta emot kritik från fans och media, och inte minst herrar Fagervall och Evertsson.
Förra året var mycket frid och fröjd, alla var relativt nöjda med sjundeplatsen i grundserien, så därför blev antalet hackkycklingar rätt litet, och Custe fick ta en stor del. I år har det varit mycket missnöjda toner, och därför har det hackats både till höger och vänster, åtminstone halva laget har fått ta emot kritik från fans och media, och inte minst herrar Fagervall och Evertsson.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Är du säker? Stod ju i SMP;s intervju med Aki att han inte tvekade att skriva kontrakt som gällde även nästa säsong?Zrekal wrote:Aki har i dagsläget ett kontrakt som sträcker sig denna säsong ut.Grimson wrote:Härligt att Aki har kontrakt nästa år oxså...
Kanske Anderzzon kan ge mer besked om detta?
Jo, det stämmer, Aki lirar i Lakers även nästa säsong, lr?
Aki säger till smp;
Men jag vet inte...
/T5!!
Aki säger till smp;
Informationen på Växjö Lakers hemsida säger;Aki Heino, värvad från finska Ässät, är relativt liten till växten men väldigt stor i spelet. Den svenska modellen passar honom perfekt. Därför tvekade han inte ett ögonblick då han signerade kontrakt även över nästa säsong för Växjö.
Sent på tisdagskvällen blev den finländske backen Aki Heino klar för Växjö Lakers.
Kontraktet gäller säsongen ut och Aki beräknas komma någon gång under fredag eller lördag. Han debuterar hemma mot Ljungby onsdagen 26 januari om allt går som planerat.
Men jag vet inte...
/T5!!

Last edited by C70T5 on 3 February 2005, 22:14, edited 1 time in total.
- Ambassador
- Forumproffs
Gött, Aki kommer att bli en viktig kugge i Lakers backspel!!Zrekal wrote:Aki Heino seplar även nästa år i Växjö Lakers.
//Patrik Åkesson
Vad tror DU?

(Hahaha, ja herregud. Smaken är ju som baken...)

/T5!!

Last edited by C70T5 on 4 February 2005, 19:26, edited 1 time in total.
På backsidan så är Heino given, inget snack om saken, jag gillar hans offensiva rajder i och med att han är så förbannat snabbt tillbaka i det defensiva när det krisar. Men det finns ju andra backar som man öht inte känner igen sedan förra säsongen och som nog få ta sig en tankeställare. Den jag tänker på är ju som förbytt jämfört med förra säsongen, han har ju blivit så förbannat osäker med pucken och speciellt med passningarna, och riktigt jefla långsam i uppspelen, har han prestationsångest lr lider han av stelbenhet, beklämmande att skåda iafl.
/T5!!
/T5!!