Japp, ännu en landsman med i familjen. Känns härligt. Jag är övertgad om Aki kommer att göra stor nytta för laget. Han kommer till oss med ES-tempo i sig. Det är aldrig fel. Tjohooo...HOCKEY ÄR TOKSKOJ!!!
Klart vi behövde en back till, 7 gubbar är för litet. Att det sedan kommer en från ES (om än den finska) är kanon! Kommer bara Messa tillbaka med så börjar det se riktigt ljust ut på backsidan.
Blir nu Messa också snart frisk så ser det lite ljusare ut på backsidan känns det som.
Visst vi vet väl inget om Aki än men förhoppningsvis så är han det tillskott vi behöver. En pucksäker och lugn back sitter väl som en smäck, som vissa här på forumet brukar säga.
En annan detalj som kommer att märkas är uppspelen. Varken Messa eller Ljunkvist levererade så många pass i svanskotan på forwards. Därför att man gör inte det i ES. Det här känns bra.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Underbart att vi fått en offensiv back, jag håller helt klart med dig Per. Tycker det börjar kännas något tryggare i defensiven nu, bara målskyttet börjar komma igång också....har på känn att det släpper ikväll....
Messa verkar också vara på gång snart
Är det nån som vet varför han flyttar till Växjö nu mitt under säsongen? Platsar han inte i Ässät Pori, eller är det nåt annat som ligger bakom? Jag tycker alltid att det är lite konstigt när spelare flyttar mitt under säsongen, se bara på de spelare som lämnat Lakers i år, inte är det för att de spelat på topp.
Med detta sagt hoppas och tror jag givetvis att Aki kommer att tillföra något positivt till Lakers. Om han tar en plats och samtidigt Messa kommer tillbaka, då ser vår backbesättning genast mycket stabilare ut, och förhoppningsvis kan båda dessa backar hjälpa till att förstärka i offensiven också.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
Ässet ska toksatsa på NHL-förstärkningar. Det känns hoppfullt det här. Förhoppningsvis kommer det en tung center också. På målvaktssidan hoppas jag att Gusten blir kvar, men annars kan jag tänka mig Åkerström med Ville som båsöppnare.
En berättigad fråga Gretzky. Jag vet inte svaret. Det kan vara så att Ässät vill göra förändringar inför play-off-spelet då hockeyn blir lite annorlunda, Heino kanske tycker han fått för lite speltid eller inget av det. Jag tror inte att han kommer att glänsa i det defensiva spelet, utan mer när vi har puck. Han kan tydligen användas i PP också. Skall bli intressant och se om han skjuter bättre än Custe, i övrigt verkar de vara liknande speltyper.
Till Serras försvar så kommer jag i håg att Leksand hade en grek i laget för några säsonger sedan, den imfamösa "Leksands-greken". Dessutom har de en legend till back i NHL, kommer inte på namnet bara. Serra vet säkert. Men det är nog tryggare att värva finnar.
Varanen wrote:. Han kan tydligen användas i PP också. Skall bli intressant och se om han skjuter bättre än Custe, i övrigt verkar de vara liknande speltyper.
Nä men ärligt så skulle det bli rätt så skoj med en grek i laget. Vi skulle kunna spela såna där trallvänliga visor som alla klappar i takt till. Vad heter de nu igen?