Jag håller med dig till viss del Buck. Ang biblioteket...buck wrote:Jag tycker man slopar barnomsorgen och äldrevården...
totalt onödig verksamhet som bara kostar en massa och inte ger nåt tebax. Tekniska förvaltningen tar ju iaf in lite egna pengar via avgifter mm...
Sen är det ju vansinne att LÅNA ut böcker... HYR ut dom istället! Finns ju ex inga ställen som LÅNAR ut bilar.
behöver vi verkligen ha ett helt kommunhus där de styrande sitter? nä sätt dom ute på verksamhetskontoren istället.
Dessutom är jag fast besluten om att Värendvallen skulle göra sej UTOMORDENTLIGT mycket bättre som speedwaybana. det är alldeles för länge sen som metanoldoften spreds över värend.
hmm.. o rösta på mej i nästa val!![]()
![]()
Men första steget enligt min mening, är att få Kommunen att slopa hyran för ishallen, som jag förstår så är den på ett fruktansvärt högt belopp, och det, för en hall som blivit avskriven och utjänad för många år sedan?
På så sett så kan ju lakers lägga hyres pengarna på bla. renovering istället.
H