Publiken
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
erok
- c/o LL´s Forum
Jo men der drar nog mer att köpa en lott om alla vet om att potten är högre än vad den är idag då man kommer till hallen. Starten blir istället för noll så 10kr x dom parkerade bilarna. Inte har potten varit över 10.000 än i växjö men i Tingsryd var den runt 20. Vist en träningsmatch mot leksand och de började sälja den långt innan. Troja hade förra året ca dubbelt så höga potter i snitt än vad Lakers hade och nu har dom verkligen rivstartat med en pott på närmare 70.000. Vad gör vi i lekers. Jo gnäller på folk som vill ha en diskution men fan att dom själva vill dra sitt strå till stacken. Och är nöjda med potter på nån stans mellan 4-7.000 och en parkeringsinkomst på runt 100.000 när det inte finns folk nog till båda plaserna.
Last edited by erok on 19 October 2009, 23:09, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Ja när folket börjar komma till hallen är det nog kanske 50 parkerade bilar och lottförsäljarna i hallen har ingen aning om hur mycket det är sålt,så det finns ingen pott att redovisa då ,samman räkningen görs inför varje periodslutet och då kommer detta ut också i högtalarna.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
erok
- c/o LL´s Forum
Precis alfax därav kanske de låga inkomsterna på parkeringen??. nu kommer jag inte ihåg exakt hur många matcher lakers hade ifjol men ta antalet matcher och dela med 100.000 så får även du fram ett snitt på hur många bilar det var parkerade i fjol. Tänk då på att dom tar 20 kr.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
erok
- c/o LL´s Forum
Ok kör i gamla sår men får Taif igenom detta på sina matcher och lekers vill ta efter sen ska iallafall jag rösta på nej.Varför göra en förändrig när allt är bra som det är?? Va nöjd med publiksiffran. Fan vi ska väl vara nöjda med hallen med. Varför bygga nytt eller tänka stort i Växjö???
Och ni menar på fullt allvar att det bara är dom som parkera sina bilar som köper lotter nu eller inte köper viket ni vill 400 lotter såldes mot sundsvall. Det betyder 400 parkerade bilar vilket ger tillsammans klubben 8000 på parkeringen och 4000 på halvapotten Tror nog fler hade lyft sin plånbok om denna denna siffra var 4000 direkt i första pausen.
Lakers fick in 100.000 tusen på de parkerade bilarna det är alla överens om om inte så gå in på ungdomsidan där står siffran. Spelade lakers 20 hemmamatcher i fjol????Om inte så räknar jag iallafall på det. så blir det 500 per match som parkeringsvaketerna tar betalt för per match vilket är en ganska rimlig siffra skulle jag tro med tanke på att det var 2000 i hallen ca. vad händer då när hallen är ny men alla har lärt sig att hitta nya alternativ till gratisparkeringar. Ja då står vi där med skägget i brevlådan. parkeringen ger fortfarande 8000 per match och potten kanske ökar med det dubbla vilket är ochså ganska rimligt vilket ger ungdomslagen 16000 per match i en spelatans ny hall. istället för att redan nu lära folket att parkera era bilar på parkeringen och ni har chans att vinna halvapotten
Hallpriset kommer garanterat att öka med den nya hallen lär folk redan till nästa år att halvapottenlotten kommer även i den nya hallen att vara inbakd i priset. Kanske kan man undvika en chockhöjning i den nya hallen då
Och ni menar på fullt allvar att det bara är dom som parkera sina bilar som köper lotter nu eller inte köper viket ni vill 400 lotter såldes mot sundsvall. Det betyder 400 parkerade bilar vilket ger tillsammans klubben 8000 på parkeringen och 4000 på halvapotten Tror nog fler hade lyft sin plånbok om denna denna siffra var 4000 direkt i första pausen.
Lakers fick in 100.000 tusen på de parkerade bilarna det är alla överens om om inte så gå in på ungdomsidan där står siffran. Spelade lakers 20 hemmamatcher i fjol????Om inte så räknar jag iallafall på det. så blir det 500 per match som parkeringsvaketerna tar betalt för per match vilket är en ganska rimlig siffra skulle jag tro med tanke på att det var 2000 i hallen ca. vad händer då när hallen är ny men alla har lärt sig att hitta nya alternativ till gratisparkeringar. Ja då står vi där med skägget i brevlådan. parkeringen ger fortfarande 8000 per match och potten kanske ökar med det dubbla vilket är ochså ganska rimligt vilket ger ungdomslagen 16000 per match i en spelatans ny hall. istället för att redan nu lära folket att parkera era bilar på parkeringen och ni har chans att vinna halvapotten
Hallpriset kommer garanterat att öka med den nya hallen lär folk redan till nästa år att halvapottenlotten kommer även i den nya hallen att vara inbakd i priset. Kanske kan man undvika en chockhöjning i den nya hallen då
Vet inte om jag räknar rätt men om Lakers spelar 20 hemmamatcher och man får in 100.000 så blir det 250 per match som löser parkeringsbiljett .
Nu spelade man ca 30 matcher förra säsongen så snittet på parkerings- biljettköp låg på 170 per match.
Erok jag har inte sagt att jag är emot förändringar,men det får inte vara såna som gör att Lakers förlorar på det.
Nu spelade man ca 30 matcher förra säsongen så snittet på parkerings- biljettköp låg på 170 per match.
Erok jag har inte sagt att jag är emot förändringar,men det får inte vara såna som gör att Lakers förlorar på det.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Om detta stämmer så får de bara in 3400 per match och då kan man ju fråga sig om det är värt att man får en lott istället för att köpa parkeringsbiljett... Att höja "Halva potten" med 3400:- är inte så mycket. Då kanske man skulle försöka få som i Ljungby att man kan vinna "Hela Potten" istället, för att få fart på den. Då är det bara för Paldan att ragga upp ett företag som vill ställa upp med "Halva Potten". Elller är jag helt ute o cyklar???alfax wrote:Vet inte om jag räknar rätt men om Lakers spelar 20 hemmamatcher och man får in 100.000 så blir det 250 per match som löser parkeringsbiljett .
-
erok
- c/o LL´s Forum
Självklart ska inte Lakers förlora på det. Därför är det väl bra att diskutera. Istället för att göra nått förhastat. Men kan det vara så att Fler kommer till parkeringen om man inför min ide´ Tro ni? Jag tror det när folk börja bli vana att potten blir högre och högre i hallen. Dels tar man bort Parkeringvakterna och slår ihop dessa med halvapottenförsäljarna. Vet inte hur många som har hand om parkeringen men säg 4 st. Då kan man ställa dessa 4 på strategiska platser i hallen. Eller kan man avakta och se vad andra klubbar hitta på och låta dem vara försökskaniner och apa efter så småningom. Men från gratisparkering till avgiftparkering har vi nog tappat en del bilar skulle jag tro. Folk har lärt sig hitta nya ställen helt klart.
Man måste ju kunna diskutera fram och tillbaka men inte alla som förstår det här inne. Eller orkar bry sig. Jag diskutera inte för min skull. Jag diskutera för att kunna hitta det mest inkomstspringande sättet till VLH
Vad tycker ni om mollers förslag om att bjuda in lag fråm andra idrotter??
Man måste ju kunna diskutera fram och tillbaka men inte alla som förstår det här inne. Eller orkar bry sig. Jag diskutera inte för min skull. Jag diskutera för att kunna hitta det mest inkomstspringande sättet till VLH
Vad tycker ni om mollers förslag om att bjuda in lag fråm andra idrotter??
-
erok
- c/o LL´s Forum
Vi har ingen plats att ha en disk för detta. Jo om LL tar bort infodisken och sätter halvapotten där i stället skulle det ju gå. Men behövs nog nått liknande på andra sidan. Men även LL behöver nån stans att stå i hallen. Ja detta är ett bekymmer helt klart.
Vet inte om Öster säljer halvapottenlotter. Annars skunde man kanske bygga två ordentliga lottbodar vid varje grind ihop med öster så att dom kunde nyttja dessa då det är fotboll.
Men det stora problemet tror jag är inställningen till Halvapotten. Dels för jag tror att den säljs även i biljettluckan redan nu och förlite info hur mycket potten är uppe i. Reklamskyltarna jag visade längre upp tror iallafall inte jag hade varit fel. Kan ju direkt programeras när matchen har börjat. om det finns nått att redovisa såklart.
Men om man då tog bort Parkeringsavgiften så skulle iallafall detta kunnas redovisas ganska snappt i periodpauserna och så har folk med en lott chansen att köpa en till. För handen på hjärtat är tyvärr människan så att mycket vill ha mer. Har man då redan en lott och man har fått den inom parantes tror iallafall jag att några av dessa personer köper en till
Vet inte om Öster säljer halvapottenlotter. Annars skunde man kanske bygga två ordentliga lottbodar vid varje grind ihop med öster så att dom kunde nyttja dessa då det är fotboll.
Men det stora problemet tror jag är inställningen till Halvapotten. Dels för jag tror att den säljs även i biljettluckan redan nu och förlite info hur mycket potten är uppe i. Reklamskyltarna jag visade längre upp tror iallafall inte jag hade varit fel. Kan ju direkt programeras när matchen har börjat. om det finns nått att redovisa såklart.
Men om man då tog bort Parkeringsavgiften så skulle iallafall detta kunnas redovisas ganska snappt i periodpauserna och så har folk med en lott chansen att köpa en till. För handen på hjärtat är tyvärr människan så att mycket vill ha mer. Har man då redan en lott och man har fått den inom parantes tror iallafall jag att några av dessa personer köper en till
En sak som slog mig är att det kostar 15 spänn extra (serviceavgift, jag hoppas den går till VLH!) att förboka sittplats den här säsongen. Jag har inte tänk eller brytt mig så mycket om det tidigare. Men det är trots allt nästan parkeringsavgiften! Det går ju numera inte att boka vi kansliet. Påverkar detta något tro? 
Blueshirts United
Men du kan köpa dina biljetter nere på Kansliet, då tillkommer inga serviceavgifter.. Var nere och såg Malmö - Lakers sist, köpte mina biljetter på plats. Trots att jag köpte biljetterna på Malmö Arena så fick man köpa dem på Ticnets kontor i arenan och de tog ut 20 kronor per biljett i serviceavgift. Helt otroligt vad de kan ta ut pengar av oss som vill se lite hockey!!Lalin wrote:En sak som slog mig är att det kostar 15 spänn extra (serviceavgift, jag hoppas den går till VLH!) att förboka sittplats den här säsongen. Jag har inte tänk eller brytt mig så mycket om det tidigare. Men det är trots allt nästan parkeringsavgiften! Det går ju numera inte att boka vi kansliet. Påverkar detta något tro?
Jodå, det gör man fortfarande i anslutning till matchen. Men förr knallade jag alltid upp till kansliet för att se vilka platser som fanns och för att köpa biljett i förtid. Att på så sätt också slippa att köa. Men det är ju smidigt att beställa via datorn och själv skriva ut biljetten. 
Blueshirts United
-
erok
- c/o LL´s Forum
Men om det nu redan kostar 15 extra att beställa sin biljett via datorn så kan det väl kosta 20 kr extra vid biljettluckan i hallen och så får alla sig en halvapottenlott?
Förinte fan ger väl ticket nått till VLH eller någon annan förening eller konsert dom säljer biljetter till. Vill man inte ha lotten så beställ via datorn och tjäna en 5a
Varför ska ett privat företag tjäna 15 kr på varge såld biljett när Lakers ungdommar istället kan tjäna 10 kr. Nu är det säkert så att nån kommer gasta men vi får ju välja sittplatser om vi beställer via datorn. Sant men å andra sidan har VLH kanonerbjudande på sina guldkort. Och vipps så börjas det bli åtgång på även dessa kort.
Förinte fan ger väl ticket nått till VLH eller någon annan förening eller konsert dom säljer biljetter till. Vill man inte ha lotten så beställ via datorn och tjäna en 5a
Varför ska ett privat företag tjäna 15 kr på varge såld biljett när Lakers ungdommar istället kan tjäna 10 kr. Nu är det säkert så att nån kommer gasta men vi får ju välja sittplatser om vi beställer via datorn. Sant men å andra sidan har VLH kanonerbjudande på sina guldkort. Och vipps så börjas det bli åtgång på även dessa kort.
-
erok
- c/o LL´s Forum
Norje det är sant men förklara varför ett privat företag ska tjäna 15 kr på såld biljett. Idrott handlar idag om pengar. Och i lakers fall behövs fan varenda krona och inte till nått jävla bolag som ticket
Säg en fördel med ticket nu när vi har guld och silverkortet att tillgå?
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
-
erok
- c/o LL´s Forum
Jag har ingen aning. Hörde bara att det fanns och undrar krast varför.
Sen vet jag absolut att det inte bara handlar om lotten. Men som läget är med hallen så blir det förjävla trångt i hallen om den skulle bli fullsatt. Därav måste man ju komma på knep så att VLH får in lika mycket pengar som om den vore fullsatt var match. Kan vi det ja då har VLH vunnit förbannat mycket. För att lyckas med detta måste man se vad som finns för inkomstbringande medel utanför hallen för i hallen är det nog ganska kört.
Detta måste vara lättsålt eller enkelt att stötta. Folk måste nog känna att detta vill jag stötta men jag vill ha en chans att få nått tillbaka.Vet också att jag tjatat jävlig mycket om Lakerspucken eller liknande insamling.
Vi lägger ner halvapotten och parkeringsaviften och kör en 75/25 istället var månad. Sätt in en hundralapp på ett konto. 75% går tillbaka till en ensam vinnare. Dragning en gång i månaden. Skulle detta kunna va nått? Får vi ihop 2000 som är med på detta skulle det ge ungdomslagen 50.000 var månad och det skulle ge en ensam vinnare 150.000. Ju fler hundralappar du sätter in desto fler chanser att vinna samtidigt stöttar du VLH med 25 kr i månaden.
För egen del hade detta absolut spelat kvitta då jag redan sponsra VLH med en hndring i månaden Men för ungdomslagen hade de ökat sin inkomst från ca 450.000 per år som det är nu på både parkering och halvapotten till 750.000
Detta tror jag fanimig jag skulle kunna sälja in med lite tjat till riktigt goa vänner här uppe i norrland fast de inte hade en aningom vilka Växjö lakers var när de frågade om jag var sportintresserad.
PS glöm detta. Det var ironi.
Sen vet jag absolut att det inte bara handlar om lotten. Men som läget är med hallen så blir det förjävla trångt i hallen om den skulle bli fullsatt. Därav måste man ju komma på knep så att VLH får in lika mycket pengar som om den vore fullsatt var match. Kan vi det ja då har VLH vunnit förbannat mycket. För att lyckas med detta måste man se vad som finns för inkomstbringande medel utanför hallen för i hallen är det nog ganska kört.
Detta måste vara lättsålt eller enkelt att stötta. Folk måste nog känna att detta vill jag stötta men jag vill ha en chans att få nått tillbaka.Vet också att jag tjatat jävlig mycket om Lakerspucken eller liknande insamling.
Vi lägger ner halvapotten och parkeringsaviften och kör en 75/25 istället var månad. Sätt in en hundralapp på ett konto. 75% går tillbaka till en ensam vinnare. Dragning en gång i månaden. Skulle detta kunna va nått? Får vi ihop 2000 som är med på detta skulle det ge ungdomslagen 50.000 var månad och det skulle ge en ensam vinnare 150.000. Ju fler hundralappar du sätter in desto fler chanser att vinna samtidigt stöttar du VLH med 25 kr i månaden.
För egen del hade detta absolut spelat kvitta då jag redan sponsra VLH med en hndring i månaden Men för ungdomslagen hade de ökat sin inkomst från ca 450.000 per år som det är nu på både parkering och halvapotten till 750.000
Detta tror jag fanimig jag skulle kunna sälja in med lite tjat till riktigt goa vänner här uppe i norrland fast de inte hade en aningom vilka Växjö lakers var när de frågade om jag var sportintresserad.
PS glöm detta. Det var ironi.
En vanlig match säljes mellan 200-300 webbiljetter. Som mest har vi sålt nästan 1000 webiljetter till 1 match...Lakersfan_03 wrote:Tror inte många använder sig av den tjänsten , och du syftar på webbiljett antar jag ?. De flesta köper på plats eller på pressbyrån. så någon större summa handlar det ändå inte om
Ganska logiskt att ett privat företag vill tjäna lite på sina tjänster.erok wrote:Norje det är sant men förklara varför ett privat företag ska tjäna 15 kr på såld biljett. Idrott handlar idag om pengar. Och i lakers fall behövs fan varenda krona och inte till nått jävla bolag som ticket
15kr är ju inget att gaffla om, lek med tanken att du har möjligheten att åka ner & kolla på lakers-troja. vad väljer du? betala 15 pix extra eller köra ner & chansa på att det finns biljetter kvar? Även en del som köper via web bara för att slippa köa en liten stund.
Jag tror att du har fått halva potten på hjärnan, du verkar blanda in det i det mesta.
Depressionstiderna är som dom är, folk sitter väl hemma och gråter och stirrar på datorn istället för att ha lite kul. Men det är klart, skall man se idrott live nån gång är det nog ett bra tillfälle nu.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
Lakershjärta71
- c/o LL´s Forum
Kommunen får väl helt enkelt ändra på lagarna så att inte vem som helst i fortsättningen får flytta till Växjö. Lagen om urbanisering borde skärpas så att den som vill flytta in till Växjö måste köpa ett guldmedlemskap i Lakers eller åtminstone ha ett hockeyintresse.Klonis wrote:Synd att inte mer folk vill se Lakers