Page 4 of 5
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 22:53
by Varanen
Bra att Gynge står kvar och kollar så RR är ok vid tjafset. Borde varit någon mer.
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 22:55
by bratsson
Där skulle vi haft straff va?
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 22:58
by StenhårtSlagskott
Såg misstänkt ut men ser ut som han lägger handen på pucken.
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 22:58
by Härmapan
Får man vispa bort pucken med handen????
Iofs så klargjorde ju Nord att det inte hände och stt vi såg fel - men OM det varit så... vad borde ha hänt???
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:03
by bratsson
Att inte Örebro fattar att det enda som funkar mot Växjös spelsystem är att forchecka högt högt på våra backar....
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:05
by Varanen
Men gör man det kan man inte kontringspela.
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:05
by vlk
Nu börjar vi ligga fel
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:05
by Svartvadet
Orkar inte kolla upp regelboken nu, men har vagt minne att du får fösa - inte blockera.
Blockera ska vara straffslag.
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:10
by bratsson
Varanen wrote:Men gör man det kan man inte kontringspela.
Ja, i bäst av 5 så kanske den taktiken håller.

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:12
by StenhårtSlagskott
Fan. Är tröttare än spelarna. IN MED PUCKEN

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:15
by PutteA
Åter igen så lämnar man över initiativet till Örebro och dom är hur nära som helst att avgöra trots att vi har dom totalt i 15 minuter. Dom kan inte hålla upp detta över längre tid känns det som.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:16
by Varanen
Vi har Källgren. Han har räddat oss när vi gått ner oss. Dags för de andra att producera en kasse.
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:32
by vlk
Nu ringer det snart
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:37
by PutteA
Vart har skridskoåkningen tagit vägen???
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:40
by Svartvadet
Stjernan är en jävla STJÄRNA!
Älskar hur han spelar hockey, med högt IQ och en jävla tävlingsförmåga. Kommer vara värd GULD nästa år!
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:44
by StenhårtSlagskott
Kan ingen väcka Karlström. Han ska väl avgöra?
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:45
by bratsson
Gaunce hade ju varit guld värd en sådan här match.
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:47
by StenhårtSlagskott
bratsson wrote:Gaunce hade ju varit guld värd en sådan här match.
Han är med imorgon. Ganska tung i kroppen. Vet inte hur han är efter 100 min hockey. Kanske kunde böka in någon puck.
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:51
by Svartvadet
Calof är inte påkopplad för fem öre - undrar om något hänt?
Gick från att vara överlägsen i SHL till... Ja... knapp medelmåtta?
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:51
by vlk
Varför tar vi in det sämsta vi just nu när vi får PP? 1 min lallades bort
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:53
by Stupet
GYYYYYYYYNGE!!!!!!!!!!!
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:53
by Varanen
GYNGILÄINEN! 
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:53
by vlk
vlk wrote:Varför tar vi in det sämsta vi just nu när vi får PP? 1 min lallades bort
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så ja, jaasaaaaaaa
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:54
by Svartvadet
WOHOOOOO

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:54
by Towen
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:55
by StenhårtSlagskott
Gynge blir glad som en femåring. Älskar det

Målskyttar

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:56
by bratsson
Otroligt skönt.
Men jag var aldrig orolig..............
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 22 April 2021, 23:58
by Varanen
Ännu en gång bevisade laget vilka vinnarskallar de har.

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 23 April 2021, 00:00
by Härmapan
PutteA wrote:Jag tror också Örebro avgör detta och vinner match 1. På ett misstag av nån av våra backar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag älskar när du jinxar Putte!
Då visste jag att det var klart

Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 23 April 2021, 00:00
by Stupet
Hoppas att vi kan göra fler mål imon och vinna enklare så vi har 2-0 med oss upp till Örebro.
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 23 April 2021, 00:03
by vlk
Kjellgren gjorde det bra. Inte lätt att hoppa in så där
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 23 April 2021, 00:09
by smashinlovely
Vi får hoppas vi får bättre motstånd i finalserien sen så att det blir lite spänning.
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 23 April 2021, 00:11
by bratsson
bratsson wrote:Kjelle har nog värmts upp nu och spikar igen.
Kovacs kommer lipa.
Sylvegård gör 3-2
Ja nu har jag jinxat åt fel håll så skyll på mig om det går åt håve(71)
Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
1 rätt i alla fall
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 23 April 2021, 00:16
by Dansun
Att vinna första matchen i en bäst av 5-serie är ruskigt viktigt! Örebro behöver vinna 3 av 4 matcher nu. Gör dom det?? Jag tvivlar...
Re: Semifinal Växjö - Örebro 22/4-2021
Posted: 23 April 2021, 00:19
by StenhårtSlagskott
Verkligen. Dessutom får Växjö in en utvilad Gaunce till matchen senare idag och har även Stjärnan om någon behöver vila. Örebro kan få problem att få ihop fyra fulla linor om Leino är borta. Kan bli viktigt vid såhär tight matchande.
Tyvärr tappar vi nog fasthen