Inga nyheter om sista pusselbiten?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Den nya backen kan ju också alla redan vara signad och därmed inräknad i alla beräkningarna. Det jag har hört om denna sista backen är att det ska vara en riktigt rutinerad, skridskostark och stabil back, men som sagt, det är endast rykten. Man får ju hoppas att det stämmer.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Ja den analysen var nog inte helt fel.. För ja tror inte att Lakers värvar en back som inte kan åka skridskor och inte är stabil.. Däremot kan det där med rutinen vara den sak som är fel.. Fast det beror på rutin från vad?Den nya backen kan ju också alla redan vara signad och därmed inräknad i alla beräkningarna. Det jag har hört om denna sista backen är att det ska vara en riktigt rutinerad, skridskostark och stabil back, men som sagt, det är endast rykten. Man får ju hoppas att det stämmer.
/T5!!
Fast nån Calle Johansson-typ tror ja inte det blir i alla fall..
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
Tror du att det finns någon klubb som värvar en spelare som inte kan åka skridskor? Vad det gäller skridskoskicklighet så finns det ju spelare som är sämre och vissa som är bättre på skridskorna. För att inte tala om instabila backar, det har jag sett nog av från förra säsongen. Så svar JA - backen som värvas hoppas jag är rutinerad, skridskoskicklig och jefulusisk stabil i det defensiva arbetet.dozze wrote: Ja den analysen var nog inte helt fel.. För ja tror inte att Lakers värvar en back som inte kan åka skridskor och inte är stabil.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Det känns lite som om alla vet något som inte jag vet om den sista pusselbiten. Inga heta namn nämns, ingen säger sig ha sett någon på stan, ingen har en farbror som har en kusin vars bästa kompis syster jobbar på ett företag som har blivit tillfrågad att anställa en flickvän till pusselbiten. Alla verkar dessutom ense om att han är rutinerad och defensivt inriktad.
Vad det gäller backar så har Fagervall överraskat tidigare. De satta biffarna har istället varit rörliga, passningssäkra försvarare (Heino, Messa, Ljungkvist). Ejdepalm var en skräll för mig (men följer mönstret). Av de sju backar som vi har i truppen anser sig två vara defensiva (Sundbom o Persson). Även med ytterligare en defensiv back så har vi en majoritet av konstruktivt starka backar. Dessutom är Persson förstaårs senior och Sundbom...kanske lite på nedgång. Gäry kan formas till en excellent defensiv klippa, men det kan vara så att vi i premiären i september mönstrar 6 rörliga uppspelsbackar. Annorlunda minst sagt. Med rörlighet kommer man långt på i hockey. Allt det andra blir så mycket lättare (ungefär som att springa fort i gräsätning), men vem skall försvara slottet? Vem slår i väg alla returer? Vem avstyr alla 1-2, 2-3-lägen och tar djup?
Vad det gäller backar så har Fagervall överraskat tidigare. De satta biffarna har istället varit rörliga, passningssäkra försvarare (Heino, Messa, Ljungkvist). Ejdepalm var en skräll för mig (men följer mönstret). Av de sju backar som vi har i truppen anser sig två vara defensiva (Sundbom o Persson). Även med ytterligare en defensiv back så har vi en majoritet av konstruktivt starka backar. Dessutom är Persson förstaårs senior och Sundbom...kanske lite på nedgång. Gäry kan formas till en excellent defensiv klippa, men det kan vara så att vi i premiären i september mönstrar 6 rörliga uppspelsbackar. Annorlunda minst sagt. Med rörlighet kommer man långt på i hockey. Allt det andra blir så mycket lättare (ungefär som att springa fort i gräsätning), men vem skall försvara slottet? Vem slår i väg alla returer? Vem avstyr alla 1-2, 2-3-lägen och tar djup?
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Såg i gästboken på GD:s Brynässida att det ryktas om en bytesaffär mellan Lakers och Brynäs där Lakers byter bort Andreas Custemo och får Mikko Kuparinen.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2617
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2617
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
ger mej fan på att varanen kört nån utmattningskampanj mot Jocke... 
Välkommen Jani!!
edit: vi har fått en egen Honken! koolt!

Välkommen Jani!!
edit: vi har fått en egen Honken! koolt!
Last edited by buck on 10 June 2005, 15:27, edited 1 time in total.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.