Inga nyheter om sista pusselbiten?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Skit samma vad dessa spelare kostar :lol: Med nya rutiner i Lakers så ska vi nog få se att detta inte händer igen.Vist är det trist men vi måste gå vidare och ge både spelarna och Lakers en chans
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Beckis
Forumproffs

Post by Beckis »

Helt ok,

Jag tror nog att det ligger en del i det du säger om att lönenerna är högre än 15.000kr/månad, med det kan vi bara spekulera i....

Men arbetsgivaravgifterna vet vi hur stora de är ( nu ) :wink:
så nu kan du komma sanningen närmare om du gissar lönernas storlek rätt.

Beckis
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Nu när Hockeyförbundet stämplat godkänt kanske sista pusselbiten kan krystas fram... å när den är presenterad så pyntar jag in slantarna 8)
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Frågan är väl vad ekonomin tillåter!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Den nya backen kan ju också alla redan vara signad och därmed inräknad i alla beräkningarna. Det jag har hört om denna sista backen är att det ska vara en riktigt rutinerad, skridskostark och stabil back, men som sagt, det är endast rykten. Man får ju hoppas att det stämmer.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, det skulle vara bra, men inga chansningar med ekonomin om han inte ligger inne i räkenskaperna.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag har fått uppfattningen att han inte är signad, men att han finns där redo i kulisserna. Innan signing görs, ska vissa saker ordnas upp först, saker som kommer at frigöra vissa ekonomiska åtaganden som man fortfarande har kvar!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det verkar ju låta bra, får vi hoppas.
dozze
Forumamatör

Post by dozze »

Den nya backen kan ju också alla redan vara signad och därmed inräknad i alla beräkningarna. Det jag har hört om denna sista backen är att det ska vara en riktigt rutinerad, skridskostark och stabil back, men som sagt, det är endast rykten. Man får ju hoppas att det stämmer.

/T5!!
Ja den analysen var nog inte helt fel.. För ja tror inte att Lakers värvar en back som inte kan åka skridskor och inte är stabil.. Däremot kan det där med rutinen vara den sak som är fel.. Fast det beror på rutin från vad?
Fast nån Calle Johansson-typ tror ja inte det blir i alla fall..
//Ja ska bli rik, tänker bli talpedagog i Skåne. :)
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

dozze wrote: Ja den analysen var nog inte helt fel.. För ja tror inte att Lakers värvar en back som inte kan åka skridskor och inte är stabil.
Tror du att det finns någon klubb som värvar en spelare som inte kan åka skridskor? Vad det gäller skridskoskicklighet så finns det ju spelare som är sämre och vissa som är bättre på skridskorna. För att inte tala om instabila backar, det har jag sett nog av från förra säsongen. Så svar JA - backen som värvas hoppas jag är rutinerad, skridskoskicklig och jefulusisk stabil i det defensiva arbetet.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det känns lite som om alla vet något som inte jag vet om den sista pusselbiten. Inga heta namn nämns, ingen säger sig ha sett någon på stan, ingen har en farbror som har en kusin vars bästa kompis syster jobbar på ett företag som har blivit tillfrågad att anställa en flickvän till pusselbiten. Alla verkar dessutom ense om att han är rutinerad och defensivt inriktad.

Vad det gäller backar så har Fagervall överraskat tidigare. De satta biffarna har istället varit rörliga, passningssäkra försvarare (Heino, Messa, Ljungkvist). Ejdepalm var en skräll för mig (men följer mönstret). Av de sju backar som vi har i truppen anser sig två vara defensiva (Sundbom o Persson). Även med ytterligare en defensiv back så har vi en majoritet av konstruktivt starka backar. Dessutom är Persson förstaårs senior och Sundbom...kanske lite på nedgång. Gäry kan formas till en excellent defensiv klippa, men det kan vara så att vi i premiären i september mönstrar 6 rörliga uppspelsbackar. Annorlunda minst sagt. Med rörlighet kommer man långt på i hockey. Allt det andra blir så mycket lättare (ungefär som att springa fort i gräsätning), men vem skall försvara slottet? Vem slår i väg alla returer? Vem avstyr alla 1-2, 2-3-lägen och tar djup?
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

det gör den nya def backen!! :)
det BLIR en def back.......
Snart nära dig...en ny hall
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Såg i gästboken på GD:s Brynässida att det ryktas om en bytesaffär mellan Lakers och Brynäs där Lakers byter bort Andreas Custemo och får Mikko Kuparinen.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2617
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

jo, de kan ju tro att de ska få Custe.. ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Det ryktet ger jag inte 5 öre för!!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Jag tror inte att den nye backen kommer att signas förrän klubben har löst kontraktsfrågan för de "icke önskvärda" spelarna. Skulle deras kontrakt fullföljas av Lakers lär spelarbudgeten vara fylld och då blir det ingen ny back. Så vi får nog vänta lite till innan vi vet vad som händer.....
Cilla
Forumentusiast

Post by Cilla »

Den sista pusselbiten är på plats....... :D :D :D

Se Lakers förstasida!!!!!!
Lakers now and forever

Cilla
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

ger mej fan på att varanen kört nån utmattningskampanj mot Jocke... ;)

Välkommen Jani!!

edit: vi har fått en egen Honken! koolt!
Last edited by buck on 10 June 2005, 15:27, edited 1 time in total.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

Välkommen Jani! :D
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Trevligt Trevligt...har man väntat länge på!! :D

Nästan så vi får byta namn till Växjö Lakski eller nåt med tanke på alla finländare!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Läste i kvällsposten att han bara hade gort 3 poäng och hade 96 utvisningsminuter.Hoppas an vänder detta så att det blir 96 poäng och tre utvisningsminuter i Lakersdressen :lol:
Hur man nu lyckas få tre utvisningsminuter :oops:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Post Reply