Loob i allsvenskan
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Loob i allsvenskan
Håkan Loobs son kommer eventuellt att spela för Nybro kommande säsong, kommer från Skåre BK farmarlag i Div. 1 till FBK.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Bröderna Peter och Håkan gick från Gotland till Karlskrona, där det blev succé. Från Karlskrona värvades väl Håkan direkt till Färjestad, trodde jag. Men han kanske hann med att mellanlanda i Bofors också. Är du säker, MEL?MEL wrote:Detn roliga är att när Loob debäldre var ung och lovande så tackade Nybro nej till att värva honom. Anledningen var följande:
- Gotlänningar kan inte spela hockey
Håkan gick istället till Karlskogaklubben (Bofors) resten är ju historia.....
Troja - laget i hjärtat
- The London Observer
- Forumamatör
Du har helt rätt. Bodde vid det tillfället i "Staun" och såg honom spela inför en massa tokiga "sillastrypare" och "pillemausare". Jag tror t.o.m. att det var 3 bröder Loob i Karlskrona. Peter Loob tror jag gick till FBK och sedan även i SSK. Den tredje brodern hette Jan Loob och gick till SSK. Även Anders Loob spelade i SSK men han spelade aldrig i Karlskrona och jag vet heller inte om han var en bror till Håkancarl wrote:Bröderna Peter och Håkan gick från Gotland till Karlskrona, där det blev succé. Från Karlskrona värvades väl Håkan direkt till Färjestad, trodde jag. Men han kanske hann med att mellanlanda i Bofors också. Är du säker, MEL?MEL wrote:Detn roliga är att när Loob debäldre var ung och lovande så tackade Nybro nej till att värva honom. Anledningen var följande:
Håkan Loob har bara spelat A-lagshockey i 3 klubbar Karlskrona, FBK och Calgary
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Carl: -Tyckte att att det stod Karlskoga på Nybro´s forum, kanske att jag läste fel och att jag skulle skrivit Karlskrona istället.carl wrote:Bröderna Peter och Håkan gick från Gotland till Karlskrona, där det blev succé. Från Karlskrona värvades väl Håkan direkt till Färjestad, trodde jag. Men han kanske hann med att mellanlanda i Bofors också. Är du säker, MEL?MEL wrote:Detn roliga är att när Loob debäldre var ung och lovande så tackade Nybro nej till att värva honom. Anledningen var följande:

Nja, 4 klubbar blir det. Han debuterade i Romas A-lag.The London Observer wrote:Du har helt rätt. Bodde vid det tillfället i "Staun" och såg honom spela inför en massa tokiga "sillastrypare" och "pillemausare". Jag tror t.o.m. att det var 3 bröder Loob i Karlskrona. Peter Loob tror jag gick till FBK och sedan även i SSK. Den tredje brodern hette Jan Loob och gick till SSK. Även Anders Loob spelade i SSK men han spelade aldrig i Karlskrona och jag vet heller inte om han var en bror till Håkancarl wrote:Bröderna Peter och Håkan gick från Gotland till Karlskrona, där det blev succé. Från Karlskrona värvades väl Håkan direkt till Färjestad, trodde jag. Men han kanske hann med att mellanlanda i Bofors också. Är du säker, MEL?MEL wrote:Detn roliga är att när Loob debäldre var ung och lovande så tackade Nybro nej till att värva honom. Anledningen var följande:
Håkan Loob har bara spelat A-lagshockey i 3 klubbar Karlskrona, FBK och Calgary
Troja - laget i hjärtat
Niclas Loob är klar för Halmstad Hammers..
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
-
- c/o LL´s Forum
DebäldreMEL wrote:Detn roliga är att när Loob debäldre var ung och lovande så tackade Nybro nej till att värva honom. Anledningen var följande:

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- FenrirofHonkers
- Forumamatör
Och nu ser det ju faktiskt ut som om det blir en och en annan bärs i Valhall (IGEN).erok wrote:Jag har tagit det lungt med ölen.Bara 7 flak på nästan 14 darförra året gick det 12
Jag har nyss grävt upp mig ur den grav jag grävde för några veckor sedan och nu ser det ju ljusare ut igen.
Vi ses över ett gäng öl till hösten Erok!