En tråkig nyhet (Miikka Männikkö)!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
He totally sucked so better set him on a plane back to vaxjö..kikkaihme wrote:Hi.I`m a JYP supporter.I just heard miikka´s coming back to jyp..How did he play this season?I see you`re sad that he`s leaving..How much did he score points?Last time he played in jyp he didn`t impress much,but it´s long time ago.He`s small but gutsy I think tho,just like JYP.
well I think he was one of the best player last year, worked good al over the ice.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Saa nähdä jos Miikka sopii SM-liigaan. Hänellä on suuri sydän ja hän antaa aina kaikkensa, mutta hän on pieni kooltaan. Kaukalot ovat pienemmät Suomessa ja minä oletan että siellä taklataan enemmän. Meille hänen menettäminen on surkeaa ja saa toivoa että hänestä on yhta paljon hyötyä Jypille kun on ollut meille.
jos muuten seuraat suomalaista lätkää,parhaat sivut siihen on www.jatkoaika.com.
Varanen då min finska är sådär körde jag ditt inlägg i en automatöversättare på internet men jag undrar om jag inte kunde tolka ditt orginalinlägg bättre.Varanen wrote:Saa nähdä jos Miikka sopii SM-liigaan. Hänellä on suuri sydän ja hän antaa aina kaikkensa, mutta hän on pieni kooltaan. Kaukalot ovat pienemmät Suomessa ja minä oletan että siellä taklataan enemmän. Meille hänen menettäminen on surkeaa ja saa toivoa että hänestä on yhta paljon hyötyä Jypille kun on ollut meille.
Varanens ilägg översatt av InterTran :

"Maj skåda om Miikka konsert SM - förbund. Honom är stor - klättra kärna och något passera någonsin mycket , bara något är förminskning kooltaan. Banan ovationen mindre Suomessa och ego oletan så pass där tackel mer. Meille henne förverka är beklaglig och Maj hoppa på att honom är samtidig åtskillig göra gott Jypille fördriva tiden är ollut meille."
- Fröken Svår
- Forumproffs
Känns som man fått lite kläm på finska nu. Särskilt Varanens första inlägg på finska tyckte jag att jag förstod rätt hyfsat..Varanen konstaterade att Miikka skulle spela i den sopiga SM-ligan, följt av nån diskussion om Messa (?) Lite allmänna analyser om svensk och finsk hockey sen. Lite grov sammanfattning i all hast 

- LaKaj
- Forumdemon
Aahh! Männikkö slutar också. Då får vi ju ett nyförvärv till. Fantastiskt! Säkerligen kan vi då också räkna med att Omark drar, vilket ger ytterligare en plats.
Detta får vi lägga till kontot för övriga spelare som vi sluppit som exempelvis Andersson, Lundström, Nyström, Einarsson, Ohlsson, Podein, DeFauw mfl. Tänk vad många spelare av "Det nya virket" vi får!
Det är bara till att luta sig tillbaka och njuta av Fagervalls fingertoppskänsla. Vi kommer att få ett riktigt, riktigt, riktigt starkt lag nästa säsong. Jag är 100%-igt fullkomligt övertygad att vi kommer att vara bland topp 3 i den nya Superallsvenskan (har även hört det från en säker källa).
TJOHO!!!
Detta får vi lägga till kontot för övriga spelare som vi sluppit som exempelvis Andersson, Lundström, Nyström, Einarsson, Ohlsson, Podein, DeFauw mfl. Tänk vad många spelare av "Det nya virket" vi får!
Det är bara till att luta sig tillbaka och njuta av Fagervalls fingertoppskänsla. Vi kommer att få ett riktigt, riktigt, riktigt starkt lag nästa säsong. Jag är 100%-igt fullkomligt övertygad att vi kommer att vara bland topp 3 i den nya Superallsvenskan (har även hört det från en säker källa).
TJOHO!!!

----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Tungt!
Måste va tungt att tappa er bäste forward!! Hoppas ni kan knipa Hadelöv ialla fall...Har ju inte sjungit den fantastiska ramsan om honom sen ...tja... förra helgen...hög tid igen ju...Måste däremot va skönt att slippa Defauw...snacka om överskttad!! Hade gärna knipit Messa av er,men av d blev d inget...nåja..
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
fis med !!!... varje gång mikka kom in på isen så va det full fart från hela femman. kommer sakna den mannen alla sina tillkrånglade mål som denna lille finne har ltckat göra under sin lakers karriär. man får bara hoppas på att han får mycket speltid från sin nya klubb och hoppas att det går bra för honom utan några skador med mera. man kna inget mer än hoppas att kanske en gång till i sitt liv tar på sig lakers tröjjan... LYCKA TILL MIKKA !!!!
Kommer dom över mitten ska vi vara nöjda man kommerLaKaj wrote:Aahh! Männikkö slutar också. Då får vi ju ett nyförvärv till. Fantastiskt! Säkerligen kan vi då också räkna med att Omark drar, vilket ger ytterligare en plats.
TJOHO!!!
inte tillhöra topp 3 även om jag hoppas men jag är realist.
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]