Bonde mot Dam
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumamatör
Bonde mot Dam
Vad tycker ni om Nyköpings efterrapning av Djurgårdens taktik att provocera en av motståndarnas nyckelspelare till matchstraff???
För mig var det uppenbart att Nyköping ville offra en spelare för att få bort vår allas älskade #25!
Synd att han är så het!!!
För mig var det uppenbart att Nyköping ville offra en spelare för att få bort vår allas älskade #25!
Synd att han är så het!!!
Jag var inte där, men att Rikard skulle börja något sådant har jag mycket svårt att TRO på, han är Nyköpings absolut snällaste kille, om ingen skulle jäklas med honom förstås då skulle han ge
igen självklart

Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Lakers till div 3
Snällaste? Det talar ändå mer för att det var arrangerat. Först en krosschecking i ryggen och sedan börjar han slå frenetiskt. Efter en fem sex slag börja Sjon slå tillbaka eftersom ingen domare går emellan. Jag tyckte att Karlssons leende när han åkte av isen sa allt, när sedan Lenny gör high five i båset så var det för mig solklart.
Samma skitsnack som vanligt, om man läser tidningar om det som var,
så crosscheckade Rikard i ryggen, OK då snetände shjon och började veva runt, konstigt att shjon kastade hanskarna förs???inte Rikard
Förra gången var det lars karlsson denna gången detta, vad blir det här näst?? Vem kan säga till 100% att det var som ni påstår, eller var det något annat.
Tänk efter först innan ni hoppar på mej nu, ingen ifrån Nyköping tror på att det var som ni säger.

så crosscheckade Rikard i ryggen, OK då snetände shjon och började veva runt, konstigt att shjon kastade hanskarna förs???inte Rikard
Förra gången var det lars karlsson denna gången detta, vad blir det här näst?? Vem kan säga till 100% att det var som ni påstår, eller var det något annat.
Tänk efter först innan ni hoppar på mej nu, ingen ifrån Nyköping tror på att det var som ni säger.

Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Lakers till div 3
- Ambassador
- Forumproffs
Tror nog Shjon är grymt förbannad på sig själv såg han efter matchen igår och han var inte direkt glad det var nog inte detta sätt han tänkt att avsluta sin säsong på lite synd att han gick på den "lätta" men så är det i striden hetta hjärnan hänger inte alltid med även om man lirat 700 Nhl matcher
Ja han får väl ansluta till klacken på fredag i stället
Ja han får väl ansluta till klacken på fredag i stället

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
- Ambassador
- Forumproffs
Absolut snällaste kille? Varför crosscheckar han då helt plötsligt en spelare i ryggen? Kanske för att världens snällaste kille fått en order om att utföra uppgiften. I detta fall en oprovocerad crosschecking i ryggen. Jag har inget emot Lennys taktik och jag tycker att Podein reagerade orutinerat, men att tro att lagets snällaste kille helt plötsligt skulle bli den styggaste på eget initiativ, det har jag mycket svårt för att tro på.Kjelleman wrote:Jag var inte där, men att Rikard skulle börja något sådant har jag mycket svårt att TRO på, han är Nyköpings absolut snällaste kille, om ingen skulle jäklas med honom förstås då skulle han geigen självklart
![]()
![]()
Rond 1 till Nyköping.
- Ambassador
- Forumproffs
Jo, men å andra sidan rev två Lakersbackar ner en nästan fri NH-spelare också så jag tror det jämnade ut sig sett över hela matchen...Ambassador wrote:Slashing i ryggen på en spelare som precis åker och byter är big no no...det räker för att jag ska tycka att en domare "inte vet vart han har röven"...så det så...
Dessutom var det en solklar hakning när #12 var fri framför NHs mål...
Ingen som såg det eller?
Dessutom filmade ju Torsten till sig en utvisning tidigare så det jämnade ju också ut sig på det personliga planet...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
-
- Forumamatör
Selander vs Hunter
Skulle vara kul och se vad publiken i Nyköping skulle säga om vi skickade Selander på Hunter och provocerade honom till matchstraff. Då skulle vi nog bli kallade betydligt värre saker än bönder och Åsa-Nisse...
Förövrigt tyckte jag att Podein spöade den där "snälle Karlsson" rätt bra. Tur för honom att domarna gick emellan.....
Jag tror stenhårt på Lakers i morgon. Nyköping är redan i Play off 2 enligt dom själva och då kan allt hända. Tror på match i Lakerdome nästa onsdag!!!!!!!!!!!!!!
Förövrigt tyckte jag att Podein spöade den där "snälle Karlsson" rätt bra. Tur för honom att domarna gick emellan.....
Jag tror stenhårt på Lakers i morgon. Nyköping är redan i Play off 2 enligt dom själva och då kan allt hända. Tror på match i Lakerdome nästa onsdag!!!!!!!!!!!!!!
Stämmer exakt!Räven wrote:Det var Karlsson som slog de första slagen, Podein huvud studsade tillbaka två gånger innan han började ge tillbaka.
Dessutom var det en Nyköpingsspelare som smällde till en Växjöspelare i
bytet innan, så det var ett jäkla liv mellan Podde och jag tror det var Karlsson i Nyköpingsbåset.
Klart beställningsjobb!!!!!!!!!!
Härligt, härligt! Jag skulle nog kolla mig över axlen både tre och fyra hundra gånger i varje period om jag var en nyckelspelare i NH ikväll!! Smäll på utav bara helfete nu Lakers.
Huga såååååå spännande!!!
REVANSCH SKALL UTKRÄVAS - VAR SÅ SÄKER
/T5!!
Huga såååååå spännande!!!

REVANSCH SKALL UTKRÄVAS - VAR SÅ SÄKER

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- The London Observer
- Forumamatör
Ja, det gäller för Lakers att inte fokusera FÖR mycket på att vedergällda den senaste matchens attack mot Podein. Det kan bli oerhört förödande med för många utvisningar mot ett lag som Nyköping.
Jag tycker definitivt att Lakers ska försöka störa bort Hunter. Men chansen att få honom att gå i samma fälla som Podein gick i senast är väldigt liten. Nyköping lär väl förvänta sig att så ska ske, vilket gör det lättare för dem att mentalt ställa in sig på att inte gå i den fälla de själva gillrade i onsdags. Jag tror att Podein blev lite tagen på sängen i onsdags. Han hade nog inte förväntat sig att bli attackerad på det sättet....
Jag tycker definitivt att Lakers ska försöka störa bort Hunter. Men chansen att få honom att gå i samma fälla som Podein gick i senast är väldigt liten. Nyköping lär väl förvänta sig att så ska ske, vilket gör det lättare för dem att mentalt ställa in sig på att inte gå i den fälla de själva gillrade i onsdags. Jag tror att Podein blev lite tagen på sängen i onsdags. Han hade nog inte förväntat sig att bli attackerad på det sättet....
Troja - laget i hjärtat
Jag tror inte Lakers kommer att försöka vedergälla, vi har varken den spelstilen eller den fysiken jämfört med Nyköpings fyrtorn. Däremot måste vi nog spela tufft på Hunter, inte för vad som hände förra matchen utan för att han är en nyckelspelare.
Snacket om vedergällning står nog vi fans mest för, jag tror inte laget tänker så.
Snacket om vedergällning står nog vi fans mest för, jag tror inte laget tänker så.
Håller med dig carl, men ändock gällande Podein, han ska inte gå på den lätte, det får helt enkelt inte ske. Han skulle jabbat lite med Karlsson, "kramats" lite och sedan glidit därifrån. Jag vill inte påstå att Vi förlorade matchen där, men Vi förlorade en av lagets viktigaste spelare - och det i sig säger väl ett och annat om matchens utgång, tycker jag iaf. Och självklart så var det planerat, inget snack om saken. Nåväl, jag har innan skrivit att om Vi öht ska ha ngn chans i denna bortadrabbningen så måste två spelare i Nyköping "plockas" bort och det är Hucko och Hunt, får Vi dom i obalans så är hälften redan vunnet, för UTAN dom i laget så är Nyköping riktigt sårbara. Jag tror nog att attackplanen är utstakad, nu gäller det bara att sätta den i verket, vid precis rätt tillfälle. Jag ser helst en lr två spelare har till uppgift att störa dessa två herrar vid precis varje byte som dom är inne på isen. Detta handlar inte om vedergällning, utan det handlar om ren och skär taktik, och det är jag övertygad om att Fagervall och CO är på det klara med, var så säkra.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Ambassador
- Forumproffs