Bonde mot Dam

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Glad amatör
Forumamatör

Bonde mot Dam

Post by Glad amatör »

Vad tycker ni om Nyköpings efterrapning av Djurgårdens taktik att provocera en av motståndarnas nyckelspelare till matchstraff???

För mig var det uppenbart att Nyköping ville offra en spelare för att få bort vår allas älskade #25!

Synd att han är så het!!!
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Jag var inte där, men att Rikard skulle börja något sådant har jag mycket svårt att TRO på, han är Nyköpings absolut snällaste kille, om ingen skulle jäklas med honom förstås då skulle han ge :?: igen självklart :?: :?: :?:
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Snällaste? Det talar ändå mer för att det var arrangerat. Först en krosschecking i ryggen och sedan börjar han slå frenetiskt. Efter en fem sex slag börja Sjon slå tillbaka eftersom ingen domare går emellan. Jag tyckte att Karlssons leende när han åkte av isen sa allt, när sedan Lenny gör high five i båset så var det för mig solklart.
puff
Forumdemon

Post by puff »

Det är lite synd att ett så pass bra lag som Nyköping skall behöva ta till dessa metoder för att påverka matchutgången. Troligtvis hade väl Nyköping vunnit ändå eftersom de var snäppet bättre än Lakers. Men det är förutom osportsligt även oansvarigt mot publiken att använda sådana här metoder.
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Äh.. sluta nu. Det har alltid använts och kommer alltid användas. Av alla lag! Speciellt i en sån här situation. Det som är synd är att Shjon gick på det.
Goddamnit!!!
puff
Forumdemon

Post by puff »

Jag håller med dej Lossedos att den största besvikelsen är att shjon "gick" på det. men jag kan ändå inte tycka att det är OK och utvecklande för sporten. Men visst, är man stjärna och viktig kugge i ett lag så gäller det att vara mentalt förberedd på det mesta.
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Samma skitsnack som vanligt, om man läser tidningar om det som var,
så crosscheckade Rikard i ryggen, OK då snetände shjon och började veva runt, konstigt att shjon kastade hanskarna förs???inte Rikard

Förra gången var det lars karlsson denna gången detta, vad blir det här näst?? Vem kan säga till 100% att det var som ni påstår, eller var det något annat.
Tänk efter först innan ni hoppar på mej nu, ingen ifrån Nyköping tror på att det var som ni säger. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Lakers till div 3
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Faktum är att jag också uppfattade det som att Shjon kastade handskarna först. Där hade väl egentligen vi (inte för att det spelade roll) tur att Karlsson hängde på...
Goddamnit!!!
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Asså, var det INGEN som såg slashingen som vår spelare fick i ryggen när han skulle åka och byta...
Det tror jag var upprinelsen till det hela...
Ambassador | 19:57 ! ! !
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Podein är på väg ut o karlsson hoppar in från båset o krosscheckar han ...domaren som står bara 1-2 meter ifrån har en utvisning på karlsson som då fortsätter o podein går tyvärr på det...handskarna slits av under fighten o även en av domarna får sitt...

så...
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Tror nog Shjon är grymt förbannad på sig själv såg han efter matchen igår och han var inte direkt glad det var nog inte detta sätt han tänkt att avsluta sin säsong på lite synd att han gick på den "lätta" men så är det i striden hetta hjärnan hänger inte alltid med även om man lirat 700 Nhl matcher

Ja han får väl ansluta till klacken på fredag i stället :wink:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

Klonis wrote: Ja han får väl ansluta till klacken på fredag i stället :wink:
det skulle inte sitta illa...vissa påstår att han får spela på fredag....vet nån säkert hur det är eller?
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Enligt SMP är han avstängd.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Vi nere i speakerbåset tolkade det efter att ha pratat med domare Persson innan starten av andra perioden att straffet enbart gällde för kvällens match, kanske att det blev ändringar sedan så att det blev ytterligare en matchs avstängning! :dontknow:
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Domaren igår visste ju knappt vart han hade röven, så han visste väl inte hur han skulle dömma...!
KITTY
Forumamatör

Post by KITTY »

Kjelleman wrote:Jag var inte där, men att Rikard skulle börja något sådant har jag mycket svårt att TRO på, han är Nyköpings absolut snällaste kille, om ingen skulle jäklas med honom förstås då skulle han ge :?: igen självklart :?: :?: :?:
Absolut snällaste kille? Varför crosscheckar han då helt plötsligt en spelare i ryggen? Kanske för att världens snällaste kille fått en order om att utföra uppgiften. I detta fall en oprovocerad crosschecking i ryggen. Jag har inget emot Lennys taktik och jag tycker att Podein reagerade orutinerat, men att tro att lagets snällaste kille helt plötsligt skulle bli den styggaste på eget initiativ, det har jag mycket svårt för att tro på.

Rond 1 till Nyköping.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Ambassador wrote:Domaren igår visste ju knappt vart han hade röven, så han visste väl inte hur han skulle dömma...!
Que? :?:
Tycker det var en av säsongens bästa... :roll:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Håller nog med om domaren. Visst han släppte rätt mycket men hellre det än att gå in och peta. Han lät lagen spela om segern istället för att som Stenblind spela huvudrollen själv, så domaren får klart godkänt.
KITTY
Forumamatör

Post by KITTY »

Det är Mikael Lindqvist som dömer på fredag och han brukar låta spelarna veva på varandra utan att blåsa matchstraff direkt. 8)
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Jag tyckte också Persson dömde bra igår, visst lite småmissar, men överlag riktigt bra faktiskt!
Goddamnit!!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Domaren var bra. Hans missar var ju bagateller jämfört med Lakers egna.
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Slashing i ryggen på en spelare som precis åker och byter är big no no...det räker för att jag ska tycka att en domare "inte vet vart han har röven"...så det så...
Dessutom var det en solklar hakning när #12 var fri framför NHs mål...
Ingen som såg det eller?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

I en hockeymatch är det 3 000 utvisningssituationer...
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Ambassador wrote:Slashing i ryggen på en spelare som precis åker och byter är big no no...det räker för att jag ska tycka att en domare "inte vet vart han har röven"...så det så...
Dessutom var det en solklar hakning när #12 var fri framför NHs mål...
Ingen som såg det eller?
Jo, men å andra sidan rev två Lakersbackar ner en nästan fri NH-spelare också så jag tror det jämnade ut sig sett över hela matchen...
Dessutom filmade ju Torsten till sig en utvisning tidigare så det jämnade ju också ut sig på det personliga planet...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Glad amatör
Forumamatör

Selander vs Hunter

Post by Glad amatör »

Skulle vara kul och se vad publiken i Nyköping skulle säga om vi skickade Selander på Hunter och provocerade honom till matchstraff. Då skulle vi nog bli kallade betydligt värre saker än bönder och Åsa-Nisse...

Förövrigt tyckte jag att Podein spöade den där "snälle Karlsson" rätt bra. Tur för honom att domarna gick emellan.....

Jag tror stenhårt på Lakers i morgon. Nyköping är redan i Play off 2 enligt dom själva och då kan allt hända. Tror på match i Lakerdome nästa onsdag!!!!!!!!!!!!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det var Karlsson som slog de första slagen, Podein huvud studsade tillbaka två gånger innan han började ge tillbaka.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Räven wrote:Det var Karlsson som slog de första slagen, Podein huvud studsade tillbaka två gånger innan han började ge tillbaka.
Stämmer exakt!
Dessutom var det en Nyköpingsspelare som smällde till en Växjöspelare i
bytet innan, så det var ett jäkla liv mellan Podde och jag tror det var Karlsson i Nyköpingsbåset.
Klart beställningsjobb!!!!!!!!!!
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Jockes svar på fråga i SMP om man kommer att ta till NHL metoder genom att ge igen på Hunter - "inga som helst komentarer" hrm........... 8O
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Härligt, härligt! Jag skulle nog kolla mig över axlen både tre och fyra hundra gånger i varje period om jag var en nyckelspelare i NH ikväll!! Smäll på utav bara helfete nu Lakers.
Huga såååååå spännande!!! :ajaj:

REVANSCH SKALL UTKRÄVAS - VAR SÅ SÄKER :twisted:

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Vissa inlägg är så jäkla patetiska så det är inte klokt,
:321:
Lakers till div 3
The London Observer
Forumamatör

Post by The London Observer »

Ser ut att bli trångt i utvisningsbåset. Det är där matcherna vinns :roll:
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
carl
Forumdemon

Post by carl »

Ja, det gäller för Lakers att inte fokusera FÖR mycket på att vedergällda den senaste matchens attack mot Podein. Det kan bli oerhört förödande med för många utvisningar mot ett lag som Nyköping.

Jag tycker definitivt att Lakers ska försöka störa bort Hunter. Men chansen att få honom att gå i samma fälla som Podein gick i senast är väldigt liten. Nyköping lär väl förvänta sig att så ska ske, vilket gör det lättare för dem att mentalt ställa in sig på att inte gå i den fälla de själva gillrade i onsdags. Jag tror att Podein blev lite tagen på sängen i onsdags. Han hade nog inte förväntat sig att bli attackerad på det sättet....
Troja - laget i hjärtat
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Jag tror inte Lakers kommer att försöka vedergälla, vi har varken den spelstilen eller den fysiken jämfört med Nyköpings fyrtorn. Däremot måste vi nog spela tufft på Hunter, inte för vad som hände förra matchen utan för att han är en nyckelspelare.

Snacket om vedergällning står nog vi fans mest för, jag tror inte laget tänker så.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Håller med dig carl, men ändock gällande Podein, han ska inte gå på den lätte, det får helt enkelt inte ske. Han skulle jabbat lite med Karlsson, "kramats" lite och sedan glidit därifrån. Jag vill inte påstå att Vi förlorade matchen där, men Vi förlorade en av lagets viktigaste spelare - och det i sig säger väl ett och annat om matchens utgång, tycker jag iaf. Och självklart så var det planerat, inget snack om saken. Nåväl, jag har innan skrivit att om Vi öht ska ha ngn chans i denna bortadrabbningen så måste två spelare i Nyköping "plockas" bort och det är Hucko och Hunt, får Vi dom i obalans så är hälften redan vunnet, för UTAN dom i laget så är Nyköping riktigt sårbara. Jag tror nog att attackplanen är utstakad, nu gäller det bara att sätta den i verket, vid precis rätt tillfälle. Jag ser helst en lr två spelare har till uppgift att störa dessa två herrar vid precis varje byte som dom är inne på isen. Detta handlar inte om vedergällning, utan det handlar om ren och skär taktik, och det är jag övertygad om att Fagervall och CO är på det klara med, var så säkra.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Ambassador
Forumproffs

Post by Ambassador »

Jag säger bara Lenny Eriksson...vilken smart j**el...!!
Underbart smart att få bort Podein...

Det sjuka är att Lakers gick rakt i fällan...men men, bara två säsongen i allsvenskan....det blir bättre med åren, de lär sig att sånt här händer...
Post Reply