Ikväll vann Lakej Hockey mot Futurum IF med 8-7 efter en jämn match på uterinken... BIZON gjorde hela fyra mål och revanscherade sig ordentligt i målprotokollet. Per Carlsson dunkade in två baljor och vem som gjorde de andra två för Lakejerna kommer jag inte ihåg.
Till ovanligheten hör att Conradsson alias mr ICEMAN inte noterades som målskytt, men han spelade med en ny klubba och det bör ses som giltligt skäl. Själv åkte jag runt på oslipade skrillor och missade dessutom ett friläge efter en utmärkt passning från Per Carlsson, men Bizon petade snyggt in returen.
Värt att nämna är Haseks insats i målet och med lite mer hjälp från övriga laget så hade resultatet kunnat bli än bättre.
Plus i kanten till Serra och Sudden som dök upp och agerade klack. De lös upp tillvaron med en isfackla. Tyvärr var de tvungna att åka hem efter fem minuter då de höll på att frysa ihjäl.
För övrigt kan nämnas att Lakej Hockey spelade sin första match i de nya matchtröjorna från FALCK och TC Textiltryck. Att laget också är förunnat Växjö's bäste amatörmaterialare gör inte saken sämre. Med nytvättade tröjor och påfyllda vattenflaskor ser förutsättningarna goda ut för att laget även ska vinna nästa match.
Till detta utmärkta referat kan väl även nämnas den respektingivande offensiv vi visade upp. När det var en minut kvar och vi ledde med 8-7 plockade vi ut målvakten och tog in en utespelare till!!! Dock utan resultat den här gången!
Jag vet inte varför jag glömde bort situationen då jag höll på att stöta pucken i egen kasse, men du stod på helt rätt plats framför den tomma kassen och räddade på mållinjen... PUH!