#11 Arto Miettinen

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker nog att Arto är en spelare av hög rang, möjligt att han har det mesta bakom sig, men en Arto i högform borde enligt mig platsa i AS.
munken
Forumamatör

Post by munken »

Titta på Gery, sicket självförtroende den killen har fått. Han skulle vara ordinarie back i många allsvenska lag. Hoppas att han tar en ordinarie plats nästa säsong.

Jag är ledsen, jag försöker inte skapa osämja eller provosera någon men jag tror defenetivt inte att Augustin skulle platsa i särskilt många allsvenska lag. Jag önskar honom all lycka tro mig, men enligt min mening når han snart en fas i livet då det inte räcker att vara talang och slå sarg ut. Snart måste han visa andra kvalifikationer. Jag tycker killen är suverän och hoppas verkligen att jag har fel. jag hoppas att han blir en stor ishockeyspelare. Får han däremot spela allsvensk hockey i sin modeklubb kommer han att bli guld värd i framtiden.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

munken wrote: men enligt min mening når han snart en fas i livet då det inte räcker att vara talang och slå sarg ut. Snart måste han visa andra kvalifikationer.
Har du sett samma matcher som jag?
Jag kan inte påstå att Augustin är en talang, utan snarare en kille som fått slita hund för att nå dit han är idag.
En spelare som Henrik Blomqvist är en talang.
Att säga att Augustin bara slår sarg ut är inte riktigt rättvist. Han gjorde det förra säsongen och i början av denna. Men efter att han kom tillbaka från Osby så har han börjat spela puck och åka med den. Han använder dessutom sin kropp på bättre sätt än en del andra backar i laget.

Så jag fortsätter att påstå att Augustin skulle vara ordinarie back i flera allsvenska lag.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Webbgruppen
Moderator LL.com

Post by Webbgruppen »

Mycket intressant diskussion om Gary men den hör inte riktigt hemma i den här tråden...
Håll er till ämnet, please!

//Viktor
Webbgruppen
Lakers Lakejer.com
Post Reply