Matchprogrammet idag

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

GS
Forumdemon

Matchprogrammet idag

Post by GS »

Tycker det var gott att Fagervall i programmet röt ifrån och om det stämmer som han skriver är det så jävla lågt och beklagligt och hoppas dom som känner sig träffade fick sig en riktig tankeställare. Ynkligt är ordet om det har fällts sådana ord till tränare och spelare från vår egen publik.

Och som han skrev så får man hoppas att dessa händanefter stannar hemma i stället för att stjälpa laget. Hur katten tror dessa gnällspikar att detta skall hjälpa laget?

Skärpning nu alla och se till att stötta laget i både motgång som i medgång.
Kom nu inte och säg att det måste man som tränare eller spelare kunna ta på denna nivå, eller att man skulle ha rätt att häva ur sig sådan här skit när det går dåligt.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja ,detta är så lågt ,så det är det lägsta en människa kan uttrycka sej på.Håller med Fagerwall stanna hemma ,ni tillför Lakers ingenting som uttrycker er så.
Tycker det är bra att han går ut med denna krönika i programbladet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

fan vad tufft gjort!bra jocke!!

jag tror att många klubbar/klackar kommer till den punkt där vi nu är och få tror jag vågar sticka ut som nu fagerval gör!tillåter man att det skall fortgå så kommer snart den s k hockeykulturen inglidandes utan chans att stoppa det!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

En som får oförtjänt mycket skit från läktarhåll är Custe. Om han missar ett pass så är det som att världen håller på att gå under för vissa. En del verkar bokstavligt talat leta fel hos honom.
Det är ok att ropa "NEJ" eller "FAN" när passet inte gick fram, men skrika massa okvädningsord mot spelaren i fråga är helt sjukt.

Idag gav han rejält svar på tal. Tänk vad som kunde hänt om han inte hittat smörpassen som gav 4-2!!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Strongt av Jocke att skriva så. Står bakom honom till 100 %.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

Han var stor innan Fagerwall hos mig men nu är han BIG!
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Att man kan bli irriterad på olika saker under en match är naturligt. Men detta!!! Jag hoppas att ni vet vilka det är, för det brukarar vara samma människor hela tiden. Dra in deras platser till nästa säsong och sälj dem till människor som är där för att ha kul. Man mår dåligt när man läser detta. Dessutom ni som håller på att gapa på Custe, begrunda detta, för i mina ögon är ni näst intill likadana!!!!!!!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Famera wrote:Att man kan bli irriterad på olika saker under en match är naturligt. Men detta!!! Jag hoppas att ni vet vilka det är, för det brukarar vara samma människor hela tiden. Dra in deras platser till nästa säsong och sälj dem till människor som är där för att ha kul. Man mår dåligt när man läser detta. Dessutom ni som håller på att gapa på Custe, begrunda detta, för i mina ögon är ni näst intill likadana!!!!!!!!!
Instämmer.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Skjut mer ger fler mål !!
Forumamatör

KATASTROF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post by Skjut mer ger fler mål !! »

Jag tycker det var mycket bra att detta kom på pränt - hoppas att dom som är omskrivna inte visar sig i hallen fler gånger.

Det finns sedan någon månad en svag oroväckande tendens bubblande under ytan....

Tex att man går hem när Troja ledde, jag säger bara "rätt åt er att ni missade det hela". Troligen försvann era negativa tankar från hallen - så håll er borta igen, det hjälper LAKERS - tack på förhand.

När Gusten kom så ville en hel del skicka hem honom efter en period.

mm mm

Identifiera personerna och porta dom från hallen
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det var tuffa ord av Jocke, inget snack om den saken.

Det finns säkert mycket rätt i det han säger, men givetvis en del fel också.
Det handlar säkert om olika synsätt om hur man vill att hockeyn ska bedrivas och hur den ska ledas. Ledningsfilosfin och hur information ges och hur en tränare tar emot frågor och undringar från spelare och ledning.

Men kritiken mot Custe har åtminstonne jag inte förstått mig på, han är den mest tongivande spelare i laget som jag ser det, men alla är otroligt viktiga, man kommer ingenstans med en spelare.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Bra gjort Jocke! För mig handlar det om hur vi alla, som finns kring hockeyn i Växjö, bemöter varandra. Med respekt tycker jag.
GS
Forumdemon

Post by GS »

Räven> Du får faktiskt ursäkta min nyfikenhet, men var är det som är fel i det Jocke skriver?
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Jag ser heller inga fel i det? Det är väl bara helt rätt att nån säger ifrån?
Goddamnit!!!
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Det måste kunna ställas krav på att publiken håller en hyfsad nivå. Hade jag hört någon skrika vad fagerwall uttrycker på hemsidan så vete fan om jag inte hade utdelat en rak höger.

Ett viktigt ord som nämns är RESPEKT. Har precis kommit hem från en fortbildningskurs för fotbollsdomare och kan därför inte riktigt låta bli att koppla de grejerna vi snackat om till vad som är på väg att hända inom Växjöhockeyn. Det gäller att ha respekt för varandras roller och inte bete sig som svin i egenhet av publik. Tidigare under säsongen drog jag med min flickvän, hennes pappa och lillebror till hallen. I andra perioden vrålskriker en kille framför mig: XXX din jävla f-tta! Snacka om att man skämdes ögonen och öronen ur sig. På det sättet håller Växjöpubliken tyvärr en mycket lägre nivå jämfört med exempelvis i Scandinavium, där jag aldrig hört något liknande.

I göteborgsfotbollen innebär från och med denna säsong ett könsord på plan grov utvisning - Vad innebär det i Växjö Ishall? Alla måste ta sitt ansvar för att få bort den här skiten! Ok att man är förbannad och kanske svär högt, men de exempel som fagerwall nämner är ju skrämmande. Vad som skrämmer mig mest är att inte publiken runtom denna IQ-befriade person verkar reagera. Hör man sån här skit måste man säga ifrån!

Bra talat fagerwall. Ännu mer övertygad om din förträfflighet. I övrigt ursäktar jag om mitt inlägg är en aning ostrukturerat = Trött.
Last edited by Bortsprungen Lakej on 6 February 2005, 23:39, edited 1 time in total.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

GS: Det som jag står bakom är, att det är för jäkligt att det finns människor som anklagar Joakim personligt, samt hans familj och enskilda spelare med direkta personangrepp, detta tycker jag är direkt dåraktigt gjort. Och tydligen är det än värre saker som han inte vill ta upp på hemsidan. Detta förstår jag inte överhuvudtaget att det finns människor som gör så.

Sedan har han rätt i att det är människor som inte är nöjda med något och här kan jag väl tycka, att när man inte är nöjd, så kan man framföra kritik mot det arbete som man inte är nöjd med, men det innefattar inget med personen utan det arbete som han gör eller ansvarar för.

Att det var bättre förr, ja så blir det alltid eftersom man lätt glömmer det negativa och kommer ihåg det som var bra. Hur många sommarlov var inte enbart bestående av sol när man tänker tillbaka när man var barn, så var det inte men man kommer inte ihåg de dagar som det regnade.

"Jag ser dessa individer utifrån ett fågelperspektiv och tycker det är synd att människors egna misslyckanden och bitterhet ska bli en belastning för föreningen"
I detta citat undrar jag om han har belägg för det han skriver, för jag tror inte att det är på det viset, det kan såklart vara det i något enskilt fall, men ser jag på mig själv, så känner jag mig inte direkt misslyckad i min gärning och någon bitterhet har jag inte heller. Men detta är kanske mer ämnat till vissa inom Lakers ledning, vad vet jag.

Visst fanns det publik som gick efter 2 perioder mot Troja, men även här tycker jag det är lite konstigt att just de var de största belackarna, hur vet han det?

Sedan det här med att det inte har funnits problem med stämningen i laget, ja det bör ju Joakim veta. Jag har själv fått information från "bra" källor om detta tidigare, men de tillhör kanske belackarna, som Joakim uttrycker sig. Med bra källor menar jag då människor som inte sitter på läktaren och tror sig veta allt.

Det är möjligt att Joakim har rätt i allt det som han skriver, men jag brukar alltid vara lite försiktig när man inte ser något fel på sitt egna, utan lägger alla problem med de som tycker annorlunda.

Ta nu inte detta så himla allvarligt, men ungefär så här ser jag på det, när jag försöker uttrycka mig, så att det inte ska stöta mot någon.
pia
Forumamatör

Post by pia »

Allt jag önskar var att någon hade skrivit det här FÖRUT... :o ... Tänk vad mycket besvär det hade besparat många av våra spelare och deras nära och kära... Växjö Lakers är de bästa!!!! :D :D
GS
Forumdemon

Post by GS »

Räven> jag tänker inte vara någon tolk för vad Jocke skrev, för det är jag inte insatt nog för att göra.

Men detta med att folk gick hem mot Troja bara är ett exempel på just detta att man visar sitt missnöje mot laget innan den "feta damen" har sjungit. Och hur kul är det att glädjas och berömma laget för en vinst om man visat sitt missnöje likt ovan, precis som Jocke skrev.

Sedan så verkar det som du har käller som ingår i truppen eftersom du har ett antal gånger sagt dig veta detta om dålig stämning i truppen, och att du skall tala ut efter säsongen.
Men vore det inte renhårigt mot klubben om du vet om dessa dåliga vibbar om du tog kontakt med t.ex. Jocke så dom blev medvetna om detta om det finns spelare som inte känner sig hemma i truppen så saker och ting fick utredas istället för att påtala dom här gång efter annan och spä på spekulationerna om dålig stämning.

Det du skriver om att allt var bättre förr och ditt exempel om att minnas enbart de soliga dagarna och inte de regniga, jo jag kan hålla med dig om att det finns massor av människor som gärna gör det men vad leder det till? är det något utvecklande för en människa att enbart blícka tillbaka och njuta av dået i stället för att blicka framåt och se möjligheter med livet och möjligheterna att utvecklas och skaffa sig nya erfarenheter.
det kan ju vara så att det finns soliga dagar även i framtiden, men man kanske inte ser dom för att man är fullt upptagen med att titta tillbaka.

Ja,ja, hur som helst så högaktar jag Jocke för att han vågar ta bladet ur munnen och vågar säga ifrån när det har gått förlångt.
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

OK, en stor skilnad är väl i.o.f.s. att det är väldigt få som betalar för att se mig jobba men........
Kan någon tänk sig att gå till jobbet och få höra några som står och skriker "f-n vilken sopa du är" eller "j-vla fi**a"!
Varför gör man så? Besviken, ja. Förbannad, det också men vad ska det tjäna till? Vad uppnår man? Inte ett j-vla något!

Klart att jag som supporter skulle vilja att Lakers vann hela tiden men det är inte rimligt att begära! Handen på hjärtat vore det väl inte kul heller!
Vem kommer inte ihåg Glimma, Sölvesborg, Osby och dom där! 15-1, 23-2. Jag slipper gärna den typen av matcher.

Sedan får man ofta höra att det är "hur man förlorar" som man blir förbannad på! Vad menar man med det? I min värld så finns det bara ett sätt att förlora på, man gör färre mål än motståndarna! Det finns ju ett motståndar lag också som med största sannolikhet inte tänker ge bort någon seger!

Klarar man inte av att utrycka sin besvikelse på ett annat sätt än att skrika glåpord till spelare, tränare, domare och värst av allt deras familjer. Snälla titta på TV hemma då istället!

Ibland är spelet bra och man förlorar, ibland är spelet dåligt och då vinner man. Det är ju det som är ishockey! Oförutsägbart, spännande, medryckande, engagerande och alldeles, alldeles, alldeles underbart!
Alla har rätt till min åsikt!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

GS: Det här med tolkningar om "soliga dagar" var generellt, vi människor fungerar oftast på det viset, vi förtränger oftast det som varit negativt.

Sedan förstår jag inte dem som går hem innan slutsignalen, så är det i varje match och det har varit så i alla år som jag tittat på idrott också.

Till ditt tredje stycke vill jag faktiskt inte tillföra något alls, tyvärr.

Totalt sett så tjänar nog alla på att var ödmjuka mot varandra och ha förmågan att lyssna på vad andra säger, samt att kunna ta till sig detta, men givetvis också att kunna ställa krav. Lika viktigt är att sträva efter ett gemensamt mål, där man gärna också har individuella mål för de enskilda spelarna och ledare på olika nivåer. Samt att man ständigt och jämnt följer upp detta. Jag tror också att en idrottspsykolog ska vara kopplat till laget, tror att det är nästan lika viktigt som en massör. För han kan känna de första vibbarna när något börjar gå snett och han kan ha individuella kontakter med spelare och ledare.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Finns för mycket okunnigt hockeyfolk i växjö men dom lär
väl sig att det inte går smärtfritt varje gång också....
Lakers lirare är ju bara människor som alla andra inte några
jävla robotar som Fagervall programerar innan match.... :evil:

Bra fagervall :ok: :ok: :ok:
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Bra Jocke, står bakom dina tankar till 100% :ok:
Skäms också för några i publiken som förmodligen inte har vett nog att göra det själva :evil:
puff
Forumdemon

Post by puff »

Nja, att titta på TV hemma hjälper inte alltid. det har funnits VM då ett flertal TV apparater har slängts ut både från fönster och balkonger.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, vi är lite olika som personer och vad vi tycker och det är väl en himla tur det, för hur trist skulle det inte vara om alla bara satt och klappade händer och visade tummen upp, då skulle man knappast utvecklas totalt sett.

Men jag tycker givetvis att man ska ha substans i det man säger, för att bara tro, ger inget förtroende för mig i allafall.

Nä, puff, det hjälper inte var man är så får vissa ändå ut sin aggression, flera är vi väl som sett matcher i VM-sammanhang på storbild, när någon bland gästerna fått ett raseriutbrott, som man först trodde var ett skämt, men som visade sig vara något helt annat.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Mkt tänkbara ord! hoppas att de går i in i huvet på de som bör ta åt sej!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

puff wrote:Nja, att titta på TV hemma hjälper inte alltid. det har funnits VM då ett flertal TV apparater har slängts ut både från fönster och balkonger.
Det drabbar ju bara en person om inte någon får TV:n i skallen för då blir det rättssak av det!
Om man sitter hemma och skriker att "tränarens föräldrar är syskon", lär ju inte tränaren höra det! (om man inte skriker fruktansvärt högt!) Det är för mig en helt annan sak!
Alla har rätt till min åsikt!
puff
Forumdemon

Post by puff »

Om inte personen som slänger ut TV:n är ensamstående så drabbar det övriga familjen som blir utan TV. Om personen är ensamstående så drabbar det hans vänner eftersom han troligtvis kommer att besöka dem när han/hon skall titta på TV nästa gång. Kan ju också hända att personen med krossad TV går till arenan och skriker ord som han/hon bör hålla för sig själv.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Räven wrote:Visst fanns det publik som gick efter 2 perioder mot Troja, men även här tycker jag det är lite konstigt att just de var de största belackarna, hur vet han det?
Kanske är det så att det oftast är samma personer som skriker ut dessa ord/meningar vilket gör det lätt att se om personen är kvar på sin plats eller gått hem, och merparten av dessa om inte alla som sitter bakom spelarbåset
(gula sektionen) är sponsorer!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

MEL: Som en löjligt liten parantes, så går alltid min granne cirka 2-3 minuter innan slutet samt en som är strax bakom mig. Dessa personerna har aldrig öppnat munnen och skrikit någonting. Orsaken till att de går är att de hatar kön som blir runt området när alla går samtidigt.

Det är alldeles för mycket kansken kring detta och jag frågar mig vilken substans Joakim har när han säger så. Själv säger jag inte att han har fel, för jag har inte belägg för att säga emot honom här. I dessa frågor gillar jag inte gissningar.
putte
Forumamatör

Post by putte »

Konstig inställning hos de flesta här tycker jag... Ni har en tränare som "ser ned på andra från sin upphöjda position", fågelperspektivet och som antar att de supportrar som klagar högljutt på laget när de spelar dåligt, enligt min tolkning, av det han skriver, har "eländiga liv".
Jag förstår att Fagerwall är irriterad av utebliven förväntad framgång men att indirekt "föra över skulden" på de som "stönar" vid upprepade felpass och vid dåligt visad kämpaglöd, det är ett tecken på desperation tycker jag.
De klena resultaten jämfört med de förväntningar som fanns innan säsongen är inte publikens fel, om Fagerwall inte vet detta borde han nu fundera över vem som har det största ansvaret för lagets prestation. Missförstå mig inte nu, hån och liknande tillmälen gör ingen tränare eller spelare bättre men det hör ju till... han vet väl hur det låter mellan spelarna vid varje match, och ex vis försöker man ju psyka motståndarna med nästan allt, hur många spelare har inte varit homosexuella (har ingen åsikt i om det är ett skällsord eller ej men många tar åt sig av det fortfarande...) i motståndarklackens ögon... Nej lägg ner nu Fagerwall och låt inte som en tjutande unge som tappat bort godiset. Om du inte visste att det var förenat med risk för kritik att ta detta tränarjobb du förstår jag inte vad du kan tillföra Lakers...
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

"Missförstå mig inte nu, hån och liknande tillmälen gör ingen tränare eller spelare bättre men det hör ju till"
???????????
Tycker du det hör till att man ska be någon åka hem till Lappland med sin fula fru?????????????!!!!!!!!!!
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

"Ni har en tränare som "ser ned på andra från sin upphöjda position"

Förmodar att du inte håller på Lakers...och inte sett så många matcher???
Snart nära dig...en ny hall
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

putte wrote: Missförstå mig inte nu, hån och liknande tillmälen gör ingen tränare eller spelare bättre men det hör ju till...
Hmm, hur ska man undgå att inte missförstå dig ??

Varför hör det till ??
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror kanske inte att ni ska granska varje ord av vad Putte skriver, utan mer hans helhetsbeskrivning utifrån vad han tycker om det.

Sedan tror jag inte att någon tycker det är okey att säga till honom, att hans ska ta sin fula fru och åka hem till Lappland. Såna saker tar 99 av 100 avstånd från.
Fixo
Forumamatör

Post by Fixo »

Tycker att Fagerwalls uttalande visar att han har pondus och står för vad han tycker.. De som tar illa upp är i regel de som känner sig träffade.. Och det var ju det han ville Fagerwall.
[b]Mörrum Hockey, den enda RIKTIGA hockeyföreningen i Blekinge[/b]
Post Reply