Pinsamt stallions

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

out4speed
Forumentusiast

Pinsamt stallions

Post by out4speed »

Och det är bara förnamnet , som ett gäng av er betedde er sist ni var på besök i växjö borde ni kanske rensa i de egna leden innan ni börjar kasta sten i glashus..

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 24,00.html

Visst ska man inte häva ur sig rasistiska saker, men vissa saker måste man fan ta med glimten i ögat.
Nu ökar vi !!
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Samma låt har väll podein fått höra tyckte jag mig få höra. så några rasistiska förtecken tycker jag det inte finns grund för.
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

En förändring kommer tydligen att ske nere i Jösserinken.
GS
Forumdemon

Post by GS »

— Vi tycker det var kränkande och vill markera att det inte hör hemma i en hockeyrink, säger Ann-Kristin Thörnblom, ordförande i Trojas supporterklubb Stallions.

Om nu fröken ordförande tycket detta var så fruktansvärt stötande så tycker jag attt hon skall tag i sin egen supporterklubb med. Om det är så fruktansvärt allvarligt så borde väl fröken duktig också se till att dessa plakat som hennes egen klack visade upp i Växjö senast, om händelsen mellan vakter och lakersspelare, deras tillrop mot Shjon, fylla i klacken och alla de tuffa små fjantar som skulle slåss och "döda" efter sista matchen här i Växjö.

Var det inte med glimten i ögat?
— Nej, vi ser det inte som harmlöst och med glimten i ögat. Det var kränkande.
Svenska ishockeyförbundets ansvariga har redan engagerats i ärendet. I går hade tävlingschefen kontakt med ansvariga i Mörrum Hockey.
— Vi har gjort klart att det är mot regelverket att håna sina motståndare, så gör man bara inte, säger Lars G Karlsson.
Är det här allvarligt?
— Ja, sånt här får inte förekomma.

Nu har Ålandsresenären återigen visat sin akturitet. herregud dom kan väl inte mena allvar. 8O 8O

Hoppas nu musikansvariga i Växjö genast tar bort "svordomsvisan",
" hönskacklet" "who lets the dogs out" mm för annars kanske det är någon kultursupporter som anmäler oss med.
OBS i morgon mot SIK så ge katten i att spela surströmmingspolska med Tore Skogman när laget äntrar isen för då kan det ta hus i hel..ete. :wink: :wink:

Måste säga att detta dom där 6 mil väster om Växjö nu håller på med var absolut det fjantigaste jag hört och hoppas att alla lags supporters nagelfar denna utomodentligt renhåriga supporterklubb och bevakar deras beteende. men dom är ju så renhåriga och oskyldiga och upppträder exemplariskt var dom än visar sig så det lär nog vara lungt.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Du har ganska många rätt i det du skriver GS, man kanske ska titta på sig själv innan man reagerar. Och Troja-klacken har vissa mindre bra uppträdanden på sitt samvete.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

:D :D :D Skrattretande vet fan inte vad ja ska säga bara!!!Nu har det väl spårat ut en aning väl??Ge Er!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Sitter här och funderar på om man skulle kunna anmäla AIA. Jag menar sexuella trakaserier på arbetet får ju inte förekomma och Hadelöv blev ju trakaserad på sitt jobb ju.
:wink: :wink: :wink: :wink:

OBS AIA jag skojar bara.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, fortsätter man på samma linje så är det ett anmälningsärende också :wink:
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

GS wrote:Sitter här och funderar på om man skulle kunna anmäla AIA. Jag menar sexuella trakaserier på arbetet får ju inte förekomma och Hadelöv blev ju trakaserad på sitt jobb ju.
:wink: :wink: :wink: :wink:

OBS AIA jag skojar bara.

Jag funderar på om sången som handlar om trummans försvinnande som ligger på Lakejernas sida kan klassas som ärekränkande eller vad nu för trevlig benämning man kan hitta på. 8)

Klart det ska hetsas lite sen att det är olika regler som gäller för en matchfunktionär än för en supporter är givet. Funktionären representerar klubben och ska givetvis uppföra sig enligt dom regler som finns och vara rimligt sjyst mot klubbens gäster.
När det gäller oss supportrar så är det väl lagen som är gränsen för vad vi får skrika, vi behöver inte vara lika hänslynsfulla som värdklubbens representanter.

Även om vi i AIA alltid är det :D
GS
Forumdemon

Post by GS »

Belix> Frågan är väl om man representerar en officielll supporterklubb som typ Lakers Lakejer eller AIA har ett visst ansvar gentemot klubben.
Låt säga nu att den omtalade låt som spelades i Mörrum istället sjöngs av klacken, hade det då varit en annan sak?

Eller som jag skrev i ett annat inlägg, genom ett forum som finns på lagets officiella hemsida sprider åsikter om enskild spelare eller folkgrupp, är det då föreningens sak och ansvar?
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

Givetvis har man ett ansvar gentemot klubben man representerar. men att dra linjen för vad som är supporterklubbens officiella ståndpunkt och vad som är enskild supporters högst personliga uttalande är svårt.

Jag anser att om någon klack kunde få till någon av Meduzas låtar på ett bra sätt är jag imponerad. men givetvis är där en jätteskillnad om det är klacken eller sekretiriatet som framför låten. Som funktionärer har man givetvis ett ansvar gentemot den klubb man företräder det kommer man aldrig ifrån.

Vi har ju haft snacket med Halmstads Tissel om vad som är vad. Han läste om en artikel i en tidning som handlade om en interviu av en supporter på supportrarnas forum som var länkat från officiella sidan och förde ett jäkla liv om det. På sitt vis lyckades han tolka detta som Klubbens officiella ståndpunkt. Det hela handlade om en mening där Stellan svarade på vad han ansåg om Halmstads klack och svarade sådana som Halmstads (klack) tar man inte på allvar. Men man kan alltid läsa som fan läser biblen och tolka vad man vill. men kanske det säger mer om den som tolkar än om den som gjorde uttalandet.
Lite åt det hållet kan jag tolka tomtarnas inställning om Meduzalåten. rasismen finns kanske i betraktarens ögon

På en Officiell sida om det är moderklubben eller supporterklubben så ansvarar givetvis styrelsen för vad som står där och då ytterst ordföranden.
Men i ett forum gäller andra regler jag kan dom inte ordagrant men i stort är varje skribent ansvarig för sina alster. Och Moderatorernas sak att se till att regelverket sköts. Men om dom exakta reglerna får någon annan förklara.
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Det vore minst sagt skittråkigt om Mörrums musikansvarige får en "snara runt halsen" nu så han inte får påverka musikvalet själv.

Han är suverän som anpassar musikvalet efter motståndet. En av frågeställningarna man ställer sig inför en bortamatch mot goiset är just "vad har han för fina låtar att spela för oss idag".. :P

Att spela lite hånande musik mot motståndarlagen när dom åker på en utvisning hör till. Och om det nu är så att Stallions tycker att mörkhyade är samma sak som babianer så bör dom nog rannsaka, och polisanmäla, sig själva istället. :notOK:

Säger som BOozer skulle sagt:
Hoppa ur trosorna era kärringar!
:wink:
Last edited by Lakerdome on 5 February 2005, 19:49, edited 2 times in total.
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Stallions är väl inte guds guldgossar själva direkt. FATTAR NI I INTE ATT VI I LAKERS LAKEJER TAR ILLA UPP NÄR NÄR SKRIVER ATT VI INTE HAR NÅGON TRADITION ELLER STATISTIK?????

Vi kanske skulle polisanmäla er också....

HELA SVERIGE SKRATTAR :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Upprörande, totalt upprörande...
Och om det nu är så att Stallions tycker att mörkhyade är samma sak som babianer så bör dom nog rannsaka, och polisanmäla, sig själva istället
Haha, exakt dessa ord diskuterade jag och en kompis innan också. De kanske ska rannsaka sig själva. Jag hade aldrig tolkat det rasistiskt bara för att texten har ordet babian. Tror inte låten spelades för att killen är mörkhyad.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Du har så rätt Snoken de spelade den låten mot Podein och vi bara tyckte det var påhittigt liksom andra låtar de spelar Augustin med mera. Fyndigt vid rätta tillfällen helt enkelt.
Jag tänkte köpa en SVART bil ,men ändrade mej till en VIT är jag rasist nu ???????
Ursäkta men denna anmälan är den löjligaste jag varit med om.Det finns bara en sak att göra åt detta :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Last edited by alfax on 5 February 2005, 20:37, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Forumproffs

Post by #54 »

Jag bara undra om det är vanligt att Supporterklubben lägger anmälan brukar det inte isf vara själva klubbstyrelsen :?:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Ironiskt att låten syftar på feta, fula, dumma amerikaner. Barda är kanadick, så varför bry sig :?: :roll:
Forumproffs

Post by #54 »

Det skulle vara ungefär likadant som att spela låten om Finnen när Tideman (alltså inte för att han ser ut som en stor finne hela han) blir utvisad...och så tycker Stallions att det är kränkande och måste anmäla detta :cry:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

En sak till jag tänkte på, de spelar ofta flickorna från Småland när vi är där .Vad säger alla feminister är det inte kränkande att bli jämnförd med hockeybusar.ANMÄL dem bara.
Det blir något för Nyköpingspappan att ta hand om.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Visst är det skillnad på vad sekretariatet och vad klacken får göra och säga, som Belix säger, men att säga att detta skulle vara ärekränkande är rätt löjligt. Detta är ju tusen resor mildare än vad vilken ståuppkomiker som helst slänger ur sig om offentliga personer (politiker, kändisar, etc) i sina försök att roa sin publik, eller vad kvällspressen skriver dagligen. Det hade varit en helt annan sak om speakern hade sagt att nu åker den "feta, fula amerikanen ut för roughing" eller nåt liknande.

Hur man förhåller sig till att ishockeyn idag kommer med en massa jippon och kringarrangemang är en annan fråga, men när musiken är på den här nivån gör den inget annat än roar och engagerar publiken, och är en del av helhetsupplevelsen av att gå på hockey.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tycker vi ska byta speaker i Lakerdome ,jag har fått uppfattningen att han är en aning Lakersvänlig , men jag kan ha fel .Hur det förhåller sig i Sunnerbohov vet jag inte för deras speaker hörs aldrig utan det är bara ett surr i högtalarna men det har väl med tradition och statistik att göra.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag förstår att du skojar Alfax, för vår speaker Tomas Hedström är i en total klass för sig själv, både röstmässigt och informationsmässigt, han är i stort sett kung. :clap:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Räven wrote:Jag förstår att du skojar Alfax, för vår speaker Tomas Hedström är i en total klass för sig själv, både röstmässigt och informationsmässigt, han är i stort sett kung. :clap:
VA,,,tror Du jag skojar :lol: :lol: :lol:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nä, inte tror jag att du skojar :wink:
Forumproffs

Post by #54 »

När ska de byta ljudsystem?
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Post by Per_växjö »

#54 wrote:När ska de byta ljudsystem?
När vi bygger en ny hall...
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Byta ljudsystem, vardå?
Forumproffs

Post by #54 »

Bra svar.... :ok:
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Forumproffs

Post by #54 »

Ja i ladan i Ljungby syftade jag på och fick ett bra svar från Per
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja ja i Ljungby, det går väl inte hitta ett sämre system.
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

En anrik gammal klubb med sådana traditioner måste noga överväga ett sånt känsligt beslut, och när det väl är övervägt så skall ju den här lilla ekonomiska biten fyllas i också, och det är ju säkert här vi nyskapande poplag kommer in i bilden genom att fylla sunnerbohov med röd\gul\blåa fans inför våran sista match där :D
Nu ökar vi !!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Per_växjö wrote:
När vi bygger en ny hall...
Då ska vi överta Sunnerbohovs.
Forumproffs

Post by #54 »

Är det verkligen någon som hör vad de spelar...man vet aldrig kanske ska anmäla de enbart för detta.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

#54 wrote:Är det verkligen någon som hör vad de spelar...man vet aldrig kanske ska anmäla de enbart för detta.
Ja.. för vem vet det kan vara kränkande låtar de spelar.
Forumproffs

Post by #54 »

Vi måste förstärka våra apbur nästa säsong när babianerna kommer på besök. De är så starka och så håller de stora pinnar med banderoller och har stora röda svullna rövar (sitter hemmo för mycket).
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
gudas
Forumamatör

Post by gudas »

Ja, milde tid. En gång i tiden var detta ett forum av en viss klass. Nu börjar det mest likna en lekstuga. :cry: :cry: :cry:
Post Reply