Klacken i Jössarinken
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Klacken i Jössarinken
Vi kunde inte direkt gett nye finnen Aki ett bättre första intryck än det vi gjorde, mycket bra stämning i hallen idag. All heder åt Lakejerna.
Och visst är det fantastiskt att se Podeins leende efter matchen, det verkar som om han fortfarande tycker att det är hur kul som helst att höra och se oss i klacken.
Och visst är det fantastiskt att se Podeins leende efter matchen, det verkar som om han fortfarande tycker att det är hur kul som helst att höra och se oss i klacken.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Saxat från matchreferatet på Mörrums hemsida:

Omnämnas måste Lakers Lakejer. Vilka hjältar. När man skriker som de gör genom en hel match så är det inte mer än rätt att laget som de älskar kommer ut och hyllar dom. Vilket tryck det var på gästernas sektion i afton och detta skall lyftas fram. Otroligt härligt agerande som ger en positiv efterklang till denna annars ganska dystra afton.

Lakerdome wrote: Saxat från matchreferatet på Mörrums hemsida:
Omnämnas måste Lakers Lakejer. Vilka hjältar. När man skriker som de gör genom en hel match så är det inte mer än rätt att laget som de älskar kommer ut och hyllar dom. Vilket tryck det var på gästernas sektion i afton och detta skall lyftas fram. Otroligt härligt agerande som ger en positiv efterklang till denna annars ganska dystra afton.![]()

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
-
- c/o LL´s Forum
Ett underbart tryck Växjö klacken hade i kväll i Jössarinken
Som Goisare hade jag befarat att allt det negativa jag läst på Växjö´s forum hade smittat av sig på klacken och deras anhängare , men ack vad jag bedrog mig, vilket härligt tryck ni visade upp
Gott ös kaa

Som Goisare hade jag befarat att allt det negativa jag läst på Växjö´s forum hade smittat av sig på klacken och deras anhängare , men ack vad jag bedrog mig, vilket härligt tryck ni visade upp

Gott ös kaa

Så skönt att va Goisare................
Men det är ju faktiskt inte schysst att tracka ner på hemma målisen bara för han har fått fem hål i baken....bättre då att hylla sitt eget lag....han var faktiskt chanslös på målen.
Sen är det ju inte schysst av lakers att försöka skjuta ett hål i huvudet på honom heller
Sen är det ju inte schysst av lakers att försöka skjuta ett hål i huvudet på honom heller

#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Var ska man gå nu då?
Vi trackade ju också han när vi sjöng Peter du är vår idol, Peter du är vår idol, släpper in så många mål, Peter du är vår idol. Vi vill se Peter vinka!#54 wrote: Men det är ju faktiskt inte schysst att tracka ner på hemma målisen bara för han har fått fem hål i baken....bättre då att hylla sitt eget lag....han var faktiskt chanslös på målen.

-
- c/o LL´s Forum
Från Svenskafans
Till sist: Dagens match inramades också av en stor, maffig Lakers-klack som bidrog till sitt lags framgång genom att, på ett imponerande sätt, sjunga fram sina hjältar före, under samt även efter matchen. Det är bara att konstatera att "Lakejerna" vann publikmatchen lika solklart som Lakers vann matchen på rinken. Växjö är sannerligen inte bara fotboll och friidrott, det finns uppenbarligen även en hel del hockeytokar i den kronobergska
residensstaden.
Måste varit en höjdare ,ett klart godkännande till Mörrums musik- team.Gretzky wrote: men den riktiga höjdaren var ju "Augustin" när Jerry blev utvisad. Två tummar upp.
Utan att klaga på våra egna men pärleporten börjar bli uttjatad ,men å andra sidan är det inte för oss den spelas utan för motståndarna och de hör den inte varje match.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Gretzky wrote:Jag skulle även vilja berömma musiksättarna i Jössarinken. OK att man hört Monty Pythons "Finland-song" innan, men den riktiga höjdaren var ju "Augustin" när Jerry blev utvisad. Två tummar upp.
troja ska gå in för er räkning och anmäla mig för Koppleri...

jag sitter också på pressläktaren..