Lars G. "Åland" Karlsson

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Piggelin
c/o LL´s Forum

Lars G. "Åland" Karlsson

Post by Piggelin »

Nu har har Nyköpingsfarsan på förbundet varit i farten igen.
Denna gången gäller det Micke Johansson i Hammers, som har skrivit på för Rögle.
Övergångshandlingarna har "blivit liggande". :dontknow:
Han har säkert firat nyår på Åland.
Ja, dom lagen som skall möta Nyköping har det inte lätt.
SKANDAL IGEN!!!!!

Läs mer på Hammers sida.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Är det sant???
Ett krogbråk är ju lättare att förklara bort än korruption på hög instans (om man inte kan bevisa att han är full på jobbet...)

Skämt åsido, det är allvarliga saker om det inte går att lita på ett hockeyförbund som ska vara klubboberoende, dags för en utredning om detta kanske.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
The London Observer
Forumamatör

Post by The London Observer »

Riktigt så är det väl inte, men det passade väl bra. Halmstad skickade sina papper fel. Dom skulle till skiljenämnden ? Rögle och Halmstad är oense om övergångssumman
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
carl
Forumdemon

Post by carl »

Konspirationsteorier igen!

Varje förening ansvarar för att skicka rätt papper till rätt ställe vid rätt tidpunkt. Det är väl knappast något som Lars G styr över....
Troja - laget i hjärtat
GS
Forumdemon

Post by GS »

Det var Rögle som råkade skicka papperna fel och inte Hammers. Däremot så undrar man om det är Berlinmurar mellan de olika avdelningarna på förbundet då detta råkade hamna på fel på bord och på så sätt blev liggande istället för att man inom förbundet kund ha slussat det till Skiljenämnden dit det skulle och på så sätt fått en snabbare hantering i detta ärende.

Nu uppdagades det väl av att en reporter på lokaltidningen ringde för att höra hur det låg till i detta ärende och då kände ingen på förbundet till det och på så sätt uppdagades det att Rögle skickat det fel.
I och med Förbundets slöhet så drabbas eventuellt Micke av att han missar ex antal matcher tills ärendet är uträtt.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Handlingarna blev liggande på förbundet där Lars G. sitter.
Han kan inte förklara varför dom inte skickades vidare till rätt instans. 8O
Kjelleman
Forumamatör

Re: Lars G. "Åland" Karlsson

Post by Kjelleman »

Piggelin wrote:Nu har har Nyköpingsfarsan på förbundet varit i farten igen.
Denna gången gäller det Micke Johansson i Hammers, som har skrivit på för Rögle.
SKANDAL IGEN!!!!!

Läs mer på Hammers sida.
Att ni bara orkar lägga så mycket energi på Nyköping och Dannes farsa
ni är helt otroliga.
För att klarlägga detta så ligger inte Nyköping i Stockholm där Karlsson sitter, och inte heller på åland,
sedan undrar ni varför så många är här och skriver skit om er, ja vad kan det bero på ????
Så jag får vända på detta lite och skriva som eran skribent har skrivit
STACKARS lag som ska möta Bökers i fortsättnings serien nu i vår
SKANDAL var ordet???????????? :321: :321: :321: :321: :321: :321:
Inte lätt att vara ödmjuk mot någon som inte finns, därför är JAG bäst!!!!!
Lakers till div 3
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

Kjelleman wrote:
SKANDAL IGEN!!!!!

Läs mer på Hammers sida.
ni är helt otroliga.
För att klarlägga detta så ligger inte Nyköping i Stockholm där Karlsson sitter, och inte heller på åland,
sedan undrar ni varför så många är här och skriver skit om er, ja vad kan det bero på ????
varför lägger du energi på att försvara detta beteende, undrar jag?

nyköping - stockholm? vi smålänningar ser ingen skillnad på essa städer...
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

kaabe wrote:
Kjelleman wrote:
SKANDAL IGEN!!!!!

Läs mer på Hammers sida.
ni är helt otroliga.
varför lägger du energi på att försvara detta beteende, undrar jag?

nyköping - stockholm? vi smålänningar ser ingen skillnad på essa städer.
..
Jag lägger ner energi på att bemöta kvalifiserad skitsnack
och det är ju inte första gången som det snackas skit om Nyköping.

Jag förstår att ni i mörka småland inte kan se skillnad Nyköping-Stockholm
detta kallas EGO i övriga sverige , men inte kanske i skogen där nere :lol: :lol: :lol: :lol:
Lakers till div 3
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Tack Kjelleman för att du upplyser oss okunniga smålänningar om Sveriges geografi. Tycker faktiskt du också är rätt så patetisk om jag säger så. Sällan du missar en chans att få gnälla lite på vårt forum. Men så är det väl när man har Sveriges mest överdimensionerade hall som enbart inrymmer en och annan tragisk nyköpingsupporter.

Nyköping- :lol: :lol: :lol: vilka jävla sopor!
Webbgruppen
Moderator LL.com

Post by Webbgruppen »

Tänk på nivån på inläggen!!!
Webbgruppen
Lakers Lakejer.com
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Webbgruppen wrote:Tänk på nivån på inläggen!!!
Webbgruppen klart att man vill försöka att hålla en bra nivå på ett samtal
men när folk börjar att skylla på som ex: det första inlägget i denna tråd, allt eller nästan allt är Nyköpings fel då börjar man överskrida grännser,
och börjar man prata om en överdimensionerad ishall,,, va då är det vårat fel att peab har byggt denna hall och Nyköpings hocky hyr av dem !!!!!!!!
Då är man ute på svag is och gungar, lite mera fackta vore bara bra.
Och jag vet att även JAG har överstigit gränsen ibland, men jag har fått mycket skit av lakejer helt oriktigt. Ex: skrev jag ett inlägg förra veckan
då hade jag ett par över mej direkt, en av dom bad om ursäkt direkt
han tyckte att jag provoserade, men när han läst igenom hela så såg han att det inte var så. Tråden finns på insammlade pengar till Asien. :ajabaja: :ajabaja:
Lakers till div 3
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Det var jag 8)
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

The London Observer wrote:Riktigt så är det väl inte, men det passade väl bra. Halmstad skickade sina papper fel. Dom skulle till skiljenämnden ? Rögle och Halmstad är oense om övergångssumman
Ursäkta mig, men Rögle skickade sina papper fel. Hammers har inget med det att göra, mer än att man anser sig vilja ha betalt för att Rögle har varvat en i Hammers ögon kontraktsbunden spelare.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Puck På Pung
Forumentusiast

Post by Puck På Pung »

Piggelin wrote:Handlingarna blev liggande på förbundet där Lars G. sitter.
Läs på!!!
Det blev inte liggande där Lars G sitter. Lars G sitter i tävlingsnämnden, papperna skickades till utbildningsersättningsnämnden men skulle till skiljenämnden.

Det Lars G och hans mannar gjorde var att ta beslut om Micke fick spela på dispens eller inte. Eftersom Hammers gick med på det får han spela.
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Hammers wrote:
Piggelin wrote:Handlingarna blev liggande på förbundet där Lars G. sitter.
Läs på!!!
Det blev inte liggande där Lars G sitter. Lars G sitter i tävlingsnämnden, papperna skickades till utbildningsersättningsnämnden men skulle till skiljenämnden.

Det Lars G och hans mannar gjorde var att ta beslut om Micke fick spela på dispens eller inte. Eftersom Hammers gick med på det får han spela.
Ja ha ja se där ja, så där är det att göra en höna av en fjäder,
Tack hammers för att du sa som det var, men jag har ju inte räknat med att någon ska säga att det blev fel av det hela från den som började att hoppa på mej i denna fråga.

Men du hammers du kanske är kusin eller något till herr Karlsson vad vet jag (STORT IRONI) inte riktat mot dej då Hammers ,??? :headbang: :headbang: :hbang: :hbang:

Någon skrev också att jag bara var här på forumet och gnällde
hela tiden, hela tiden???när man har skrivit tror att det är 34 inlägg , då har man ju knappt börjat ens.
Och till Snoken jag vet att det var du, men hade ingen annledning att namn ge dej tyckte jag OK. :roll: :roll: :roll:
:ajabaja: :ajabaja: :ajabaja: :whistle: :whistle: :whistle: :golfclap: :golfclap: :golfclap: :eeeh:
Lakers till div 3
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Bortsprungen Lakej wrote:Tack Kjelleman för att du upplyser oss okunniga smålänningar om Sveriges geografi. Tycker faktiskt du också är rätt så patetisk om jag säger så. Sällan du missar en chans att få gnälla lite på vårt forum. Men så är det väl när man har Sveriges mest överdimensionerade hall som enbart inrymmer en och annan tragisk nyköpingsupporter.

Nyköping- :lol: :lol: :lol: vilka jävla sopor!
En sak till denne mannen också, och det ska inte bli något överilat
om du tycker att ni smålänningar är okunniga ,det är något som får stå för dej då , för jag har aldrig sagt något dyligt,,eller??????

Kan säga att min fru är från småland, vissligen trivdes hon inte med det
och jag har absolut inget imot henne för att hon är smålänning,
som extra jag gillar Åsa Nisse också men det är en annan sak.
Ha det gott och försök att inte misstolka allt som man skriver alla är inte ute efter er som ni tycks tro ibland. :twisted: :twisted: :twisted:
Lakers till div 3
GS
Forumdemon

Post by GS »

Kjelleman> Om du läser mitt inlägg ovan så ser du att jag försökte ge en bild om vad som hänt och efter det så är det väl ingen som skyllt Lars G för detta eller?

Däremot så kom nu Hammers in och gav i stort sätt samma förklaring som jag redan gjort.
De inlägg som är nedan mitt är ju mer du som är som en gammal raspig Lp-skiva som fortsätter och ältar om detta.

Borde du inte nu istället koncentrera dig på de lag som ni skall tampas med i SA och skärskåda deras forum om det finns några där som mot alla odds skulle skriva något negativt om Nyköping eller för den delen vara så korkade att dom vågade tro något lite på sitt eget lag, skriv ner dessa i så fall så du sedan när serien är klar kan börja tramsa runt där med på det sätt du gjort här, och påpeka för dom hur fruktansvärt naiva dom varit som trott på sitt eget lag.

Kan ge dig ett tips, gå in på Rögles forum och du kommer att upptäcka att deras supporters är så fruktansvärt självgoda så det finn vissa av dom som tror att Rögle skall vara med i toppen på SA, och jag är övertygad om att du hittar mer forum där det finns supporters som tror på sitt eget lag.
Så buss på dom och visa samma tåga som du gör här.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

:lol:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Toby
Forumamatör

Piggelin mfl

Post by Toby »

Tror ni att Lakers verkligen särbehandlas negativt. Ni är ju patetiska.
Är det inte domare så är det Lars G och co som mobbar stackars Lakers.

Skärp er!!!
Belix
Forumamatör

Post by Belix »

GS wrote: Kan ge dig ett tips, gå in på Rögles forum och du kommer att upptäcka att deras supporters är så fruktansvärt självgoda så det finn vissa av dom som tror att Rögle skall vara med i toppen på SA, och jag är övertygad om att du hittar mer forum där det finns supporters som tror på sitt eget lag.
Självgoda vet jag inte om vi är det får stå för dig då. Men ni brukar ju kalla oss diverse olika saker här och självgoda var ett av dom snällare.

Men jag anser nog att ni kan behålla era antagonister här, i mångt och mycket har ni själva sett till att dom får vatten på sin kvarn.

Vi har våra egna problem och behöver knappast ärva från er. Ingenstans i vårt forum (tror jag) kan du hitta något om Karlsson och hans eventuella inblandning i Micke Johanssons ärende. Däremot här finns det ju en visst misstro mot herr Karlsson:D
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

GS wrote:Kjelleman> Om du läser mitt inlägg ovan så ser du att jag försökte ge en bild om vad som hänt och efter det så är det väl ingen som skyllt Lars G för detta eller?

Däremot så kom nu Hammers in och gav i stort sätt samma förklaring som jag redan gjort.
De inlägg som är nedan mitt är ju mer du som är som en gammal raspig Lp-skiva som fortsätter och ältar om detta.

Borde du inte nu istället koncentrera dig på de lag som ni skall tampas med i SA och skärskåda deras forum om det finns några där som mot alla odds skulle skriva något negativt om Nyköping eller för den delen vara så korkade att dom vågade tro något lite på sitt eget lag, skriv ner dessa i så fall så du sedan när serien är klar kan börja tramsa runt där med på det sätt du gjort här, och påpeka för dom hur fruktansvärt naiva dom varit som trott på sitt eget lag.

Kan ge dig ett tips, gå in på Rögles forum och du kommer att upptäcka att deras supporters är så fruktansvärt självgoda så det finn vissa av dom som tror att Rögle skall vara med i toppen på SA, och jag är övertygad om att du hittar mer forum där det finns supporters som tror på sitt eget lag.
Säger som Toby PATETISKT var ordet, för ni kan inte ta lite kritik på något plan, och vad har Rögle med detta att göra.
Hur kommer det sig att om man skriver på något annat forum , då är det helt OK av deras supportrar att ha det lite högt i tak, man behöver inte alltid ha samma åsikt som dom, men här går det ta mej sjutton inte för då är man en gamal LP - skiva och det ena efter det anndra
sedan undrar ni varför alla är så dumma mot er och mobbar er,,,
nej skärp till er vissa då (jag sa nu inte alla) ge och ta . :321: :321: :321: :321:
Lakers till div 3
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Det som upplevs störande med nyköpingsfansen är att alla dök upp när det stod klart att vi missade SA,större skadeglädje har knappt skådats innan!Det var för mig helt oväntat då jag hade en ganska bra bild av er innan där...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Det var väl inte något Nyköpingfans som startade tråden?
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Malul wrote:Det som upplevs störande med nyköpingsfansen är att alla dök upp när det stod klart att vi missade SA,större skadeglädje har knappt skådats innan!Det var för mig helt oväntat då jag hade en ganska bra bild av er innan där...
Det får väll stå för dem då , om du tittar när jag kom hit så var det den 21 september , och då var det inte klart vem som skulle till SA m.m
Och som Toby skriver så inte var det en nyköpings supporter som började :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Lakers till div 3
GS
Forumdemon

Post by GS »

Belix> Det jag skrev var inte för att klanka på er för att ni råkar tro på ert eget lag, vilket ni självklart skall göra, utan jag försökte bara påvisa att det finns mer supporters som tror på sitt eget lag. Och jag skrev inget alls om att ni hade något med Herr Karlsson att göra, beklaga om jag inte var tydlig nog.
Och jag önskar inte alls att ni skall behöva ta över våra antagonister, dom verkar ju trivas så bra här :wink:

Toby> Vad har denna tråd med Lakers att göra överhuvudtaget? var står det att vi skulle i denna tråd påstå att Herr Karlsson skulle särbehandla oss eller att domarna gör det.
Om man läser på ert forum så finns det väl lika många inlägg om domares insatser i era matcher som det gör här, räcker väl att skriva Cleasson på ert forum så drar debatten igång :wink:

Kjelleman> Om du själv tar och offra ett par minuter och kolla i din profil och läser igen de inlägg du kommit med här så är det väl inte precis någon konstruktiv debatt du bidrar med. Hade du liksom många andra kommit med inlägg som också ibland handlade om annat än de fel och brister som Lakers med sina supporters har så hade det varit lika kul att debattera med dig som någon annan.

Jag tycker det är skitkul att det kan samlas så pass många på ett och samma forum för att disskutera det vi alla är intresserade av nämligen hockey, men tyvärr så blir debatten inte lika kul om det som i dina flesta inlägg bara handlar om fel och brister med oss Lakerssupporters och Lakers som lag.

Ja,ja, nu lägger jag ner denna debatt och ser fram emot ishockeyn som kommer att starta i morgon.
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

SKANDAL IGEN!!!!!

Läs mer på Hammers sida.

Så du menar att det inte finns den minsta underton i detta att Nyköping har blivit favoriserade och Lakers därmed drabbade.
Isåfall ber jag om ursäkt.
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Till GS om du kan tala om vilka inlägg som jag bara gnäller om lakers i så skulle jag bli glad, jag har tittat på de som jag har skrivit men kan inte hitta något som är så farligt då, ja kanske ett då men det kan jag be om förlåtelse för men de anndra då????

detta är saxat av det du skriver
Kjelleman> Om du själv tar och offra ett par minuter och kolla i din profil och läser igen de inlägg du kommit med här så är det väl inte precis någon konstruktiv debatt du bidrar med. Hade du liksom många andra kommit med inlägg som också ibland handlade om annat än de fel och brister som Lakers med sina supporters har så hade det varit lika kul att debattera med dig som någon annan.

Om du tittar på dessa så ska du se att jag har mest besvarat frågor och inlägg som jag tycker är helt upp mot väggarna och inget annat.
Lakers till div 3
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

:lol: :lol: :lol:
Denna tråd blir bara roligare och roligare. Kjelleman vs. The world.
kaabe
Forumproffs

Post by kaabe »

Ja, jag tänker inte skriva mer. Tråden verkar ju spinna iväg i precis den riktning jag ville ändå...

8)
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Det var jag som började. :oops:
Men det var tydligen en dj--ligt öm tå jag trampade på. :wink:
Toby
Forumamatör

Post by Toby »

Men Piggelin, vad menade du egentligen med ditt inlägg?
Om jag fattade fel innan så kan man ju verkligen undra vad du tänkte på.
Skaffa er fakta innan ni drar igång era konspirationsteorier!
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

Piggelin wrote:Det var jag som började. :oops:
Men det var tydligen en dj--ligt öm tå jag trampade på. :wink:
Ja man ska inte trammpa på sig själv, eftersom det var du som börja
så måste det ju handla om dej :bash: :bash: :bash: :bash:
Lakers till div 3
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Bortsprungen Lakej wrote::lol: :lol: :lol:
Vem ska vinna?

Första pris = En resa till Åland

Andra pris = En resa till Åland

Tredje pris = En resa till Åland

Spännande som fasiken detta ju, oolliidddlliiggtt spännande, ALLA vill fly till Åland!

/T5!! :D
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Kjelleman
Forumamatör

Post by Kjelleman »

c70t5 wrote:
Bortsprungen Lakej wrote::lol: :lol: :lol:
Vem ska vinna?

Första pris = En resa till Åland

Andra pris = En resa till Åland

Tredje pris = En resa till Åland

Spännande som fasiken detta ju, oolliidddlliiggtt spännande, ALLA vill fly till Åland!

/T5!! :D

Ja hellre Åland en Växjö tror ja det!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D
Lakers till div 3
Post Reply