Skövde värvar?

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
INDIAN #66
Forumentusiast

Skövde värvar?

Post by INDIAN #66 »

Läste idag att Skövde "värvar" #58 Jens Karlsson från VF. Då denne inte får speciellt mycket speltid i VF.

Någon som har hört något ? :? Själv är jag ytterst tveksam.
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Lobo
Forumterrorist

Post by Lobo »

Var det inte skövde som sa att de inte skulle värva ?

http://www.svenskafans.com/hockeyallsve ... sp?id=8502
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Denna frbnnade NHL-lockout! :evil: Det är ju facklig doping att våra motståndare kan göra värvningar som de annars inte hade klarat!
Pyttelitet grattis till dom!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
carl
Forumdemon

Post by carl »

Och DeFauw hade spelat i Lakers om inte NHL-lockouten varit, tror du........... :roll:

Jag tycker det är fantastiskt kul att allsvenskan spetsas med bra spelare. Citerar Varanen: "Hockey är tokskoj"
Troja - laget i hjärtat
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Jepp, jag tror inte att han hade fått NHL-kontrakt i år. Han hade fått lägga ett år till i AHL, men han såg större möjligheter i att komma i form genom en personlig mentor och medspelare som Shjon Podein, och på stora rinkar som förbättrar hans skridskoåkning. Därför valde han Lakers.

Jag förstår att många lag tycker det är "tokskoj" med NHL-lockouten och som jag skrev kan jag väl i en del av hjärtat glädjas lite, lite åt det. I huvudsak anser jag dock att klubbar som Lakers förlorar på NHL-lockouten.
carl
Forumdemon

Post by carl »

Vi delar inte riktigt uppfattning vad gäller DeFauw. Utan en NHL-lockout är jag övertygad om att han hade spelat i antingen AHL eller i någon 1:a liga i Europa, inte i en 2:a liga. Han är tillräckligt ung för att prioritera sin karriärutveckling och den är inte optimal i svenska Allsvenskan. Han hade kunnat få ganska mycket speltid i ett Elitserielag om inte NHL-lockouten funnits.

De eventuella förlorarna av NHL-lockouten är väl klubbarna som har taskigt med kulor (Hammers, Troja, Huddinge etc) och inte de rikare (Lakers, Rögle etc.). De har ju råd att utnyttja situationen.

Lakers felvärvningar (Strandberg, Einarsson och Koivola) är ju inte NHL-lockoutens fel, utan värvargruppens.
Troja - laget i hjärtat
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Möjligtvis har inte Hammers kunnat utnyttja situationen, vilket är förståeligt då de står inför kk och inte ens har råd att köpa en klubba till eventuella förstärkningar. Något annat verkar vi inte vara överens om i denna fråga... ;)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

carl wrote: Lakers felvärvningar (Strandberg, Einarsson och Koivola) är ju inte NHL-lockoutens fel, utan värvargruppens.
Vad bygger du det på?, Strandberg har varit en av våra bättre backar. Einarsson är en hockeyarbetare som är nyttig att ha i ett lag, handplockad som en sådan och inte som en poängmakare. Koivula kom lite snett på det, behöver många matcher men har inte fått det då Åkerström tagit chansen som uppstog. Tycker inte man kan kategoriskt gå in och kalla dessa för felvärvningar, framförallt inte från en trojasupporter.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Drömvärvningar är det ju varje fall inte.... då håller jag snarare med Carl om att det är felvärvningar. De ökade ju då rakt inte spetskompetensen i laget.
carl
Forumdemon

Post by carl »

JAG anser att de värvningarna inte är lyckade och jag tror att Lakers ledning hade önskat något högre leverans från deras sida.

Trots att jag är Troja-supporter och bara sett 4 Lakers-matcher så tillåter jag mig själv att tycka. Tycka måste man väl få göra? Det är väl till tyckande och åsiktsutbyten man skapar supporterforum.
Troja - laget i hjärtat
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Du har helt rätt Carl. Både gällande att man ska få ha åsikter och om att de inte presterat särskilt mkt på isen.

Einarsson är en slitvarg som verkar gilla bök å stök men när jag såg honom senast vinna en puck det minns jag inte. En klar besvikelse. Tänker man då på att vi skickade iväg en sån som Miettinen som sällan gjorde dåliga matcher så blir varje fall jag ganska besviken.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag håller också med ngr av föregående talare, en del värvningar som Lakers gjorde inför denna säsongen har ju absolut inte presterat på ett sådant sätt som man hoppats på, lite besviken helt klart.

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag håller med Carl om ovanstående värvningar.

- Koivula skulle vara en av de 10 bästa målvakterna som spelade i Sverige. Han har inte levt upp till det.

- Strandberg - Bättre än Höök? Javisst! Från 2:a bundesliga. Vad väntade man sig egentligen? Kanske levt upp till förväntningarna.

- Einarsson. Sargbökare som inte vunnit ett enda sargbök hittills i år.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Varanen, det där med att vi skulle värva en av Sveriges 10 bästa målisar var ju något som SMP skrev långt innan vi värvade Kovula. Är ju inget som Åkesson gick ut och sa när han var på jakt efter ny målis.

Undra vad SMP fick det ifrån ?

Ville är bland de sämsta i både NHA och SHA.
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

ville är bland de bästa måvakterna i serien :lol: ,han har inte levt upp till de än,vi får se ikväll :clap:
"fest med lakers lakejer;)"
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

Carl skrev:
Trots att jag är Troja-supporter och bara sett 4 Lakers-matcher
En kille som sett 4?! Lakers matcher men ändå har 298 inlägg på forumet :lol: :lol: :lol:

Lakers berör
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Varanen har som vanligt ett klarsynt inlägg!
Klockren analys!
Alla har rätt till min åsikt!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Per Carlsson wrote:Varanen, det där med att vi skulle värva en av Sveriges 10 bästa målisar var ju något som SMP skrev långt innan vi värvade Kovula. Är ju inget som Åkesson gick ut och sa när han var på jakt efter ny målis.

Undra vad SMP fick det ifrån ?

Ville är bland de sämsta i både NHA och SHA.
Ok, de 10 bästa i landet är nog SMP:s anka, men jag satt och samtalade med Elmlund när han fick beskedet om att Ville var klar. Varken han eller jag jublade för att vi värvat världens snabbaste båsöppnare. Högre förväntningar än så verkade klubben ha, mycket högre.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker också att det så här långt ser ut att några av nyförvärven inte levt upp till vad man kunde förvänta sig, samt att någon/några av kontraktsförlängningarna kanske inte skulle blivit gjorda. Vad vi förväntade oss av den nye tränaren är än så länge för tidigt att dra några växlar av. Även om det finns åsikter om det!
Hofnar
Forumentusiast

Post by Hofnar »

Vi har ju själv kommit över en guldklimp i Byron Ritchie.
Ryan Vesce kommer ju från college och skrev på långt innan lockouten blev ett faktum.

Därmed har vi fyllt kvoten av icke-EU-spelare. Detta kände inte den gode Byron till när han snackade med polare "over there".
Rögle har i dagarna därför fått nobba två rätt så hyfsade backar i:
Mike van Ryn (25 bast, Florida Panthers, 2:a i den interna poängligan med 13+24 på 79 matcher).
Rhett Warrener (9 NHL-säsonger, 3 Stanley Cup finaler varav den senaste i våras för Calgary).

Detta känns både groteskt och jävligt surt på samma gång. Var ska det sluta? Hörde att någon rätt hyfsad NHL-lirare hamnade i Norge. Norge...hallå!

Men fyfan alltså, att stå helt ensam i en stor jävla godisbutik och inte få ta så mycket som en sketen lite kola :evil:
En boll är ett uppochnervänt klot, fast mindre.
Post Reply