Har du sovit de sista matcherna? Tycker man gjort två bra matcher mot två riktigt bra lag innan kvällens kamp. Att vinna i kväll är bra. Mörrum borta är alltid knepiga matcher, inte bara för oss. Tycker helt klart vi är på rätt väg.
Håller med Niles.
Mörrum borta är alltid svårt. Dom sista matcherna har vi ju i allafall tätat till det defensiva spelet. Känns rätt stabilt med Åkerström i kassen.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Piggelin wrote:Dom sista matcherna har vi ju i allafall tätat till det defensiva spelet. Känns rätt stabilt med Åkerström i kassen.
Bara till att hålla med om dessa rader även om jag tycker det är trist att fler lag känner sig tvingade ? att spela ett "Halmstadsinspirerat" spel med fasthållningar och hakningar istället för gladhockey
Niles wrote:Har du sovit de sista matcherna? Tycker man gjort två bra matcher mot två riktigt bra lag innan kvällens kamp. Att vinna i kväll är bra. Mörrum borta är alltid knepiga matcher, inte bara för oss. Tycker helt klart vi är på rätt väg.
Med det spelarmaterial vi har bör man ha lite mer riktlinjer i spelet , och frågan om vem som sover på matcherna av oss 2 får de lärde tvista om.
Och mörrum är inte dåliga, de spelade ju hockey , och ändå fick vi inte igång nått eget spel.
Men är du nöjd med vad du ser i vårt spel så fine , jag är det inte.
Vissa matcher bra , andra jobbar de sej in i matchen , men den röda tråden i spelet tycks ändå inte vilja infinna sej.
Goiset skriver att det är tråkigt att flera lag apar efter det som han/hon?kallar "halmstadsspelet". Men sanningen är ju den att det är ett vinnande koncept kolla bara på Tampa, New jersey,Timrå (uträknade på förhand när Z:a stack) och sist men verkligen inte minst Oskarshamn. Det är ju ingen överraskning att de leder serien: gör minst mistag, släpper till minst chanser och sedan en GRYM målvakt. Så kan Fagervall skapa samma mentalitet i Växjö och vi blir ett vinnade lag så är ialla fall jag redo att betala det priset kontra spela en anfallsrik "rolig" hockey men där vi läcker som ett såll bakåt.
#65 wrote:Men sanningen är ju den att det är ett vinnande koncept kolla bara på Tampa, New jersey,Timrå (uträknade på förhand när Z:a stack) och sist men verkligen inte minst Oskarshamn.
Jo det har du nog i många fall rätt i Tycker dock som åskådare att det är fruktansvärt tråkigt om detta är priset man måste betala för att tillhöra toppen
Ishockey i min smak är fart och fläkt, hårda men justa tag och ett böljande spel med härliga anfallskombinationer och för all del även individuella topprestationer och inte bök i sarghörnen, fasthållningar och hakningar Men det är ju bara min åsikt.......
Håller med Goiset´kaa där. Men vi har ett "litet" problem i Lakers för tillfället. Vi är i en svacka och ska vi komma upp ur den måste vi vinna
även om det inte alltid blir anfallsglad och offensiv hockey.
Men se det positivt skulle vi va på topp skulle det kanske blivit 8-1