Vem blir Kapten i Lakers nu!?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Vem blir Kapten i Lakers nu!?
Finns det någon självklar efterföljare till #27 i växjö vad det gäller kaprensrollen, eller är det redan klart??
Om inte så har väl Fagervall en svår nöt att knäcka, för det känns väl inte som Andreas Carlsson är mannen som skall fylla de skorna.
Om inte så har väl Fagervall en svår nöt att knäcka, för det känns väl inte som Andreas Carlsson är mannen som skall fylla de skorna.
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
Intressant fråga.
Ämnet har disskuterats tidigare, dock för ett par månader sedan.
http://lakejer.griffel.net/forum/viewto ... =lagkapten
Men frågan åerstår som sagt, VEM ska bli den kommande lagkaptenen?
Själv så tycker jag att det är spelarna själva som ska välja detta, mkt viktigt, men vem, ja det är en knivig fråga.
/T5!!
Ämnet har disskuterats tidigare, dock för ett par månader sedan.
http://lakejer.griffel.net/forum/viewto ... =lagkapten
Men frågan åerstår som sagt, VEM ska bli den kommande lagkaptenen?
Själv så tycker jag att det är spelarna själva som ska välja detta, mkt viktigt, men vem, ja det är en knivig fråga.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Re: Vem blir Kapten i Lakers nu!?
Visst är han en efter trädare en redig man står med båda fötterna på jorden.Socker wrote:Finns det någon självklar efterföljare till #27 i växjö vad det gäller kaprensrollen, eller är det redan klart??
Jarno: Skrivit 3-årskontrakt, alltid rätt inställning, krigare, offrar ansiktet i en träningsmatch, en person som inte pratar i onödan men som alla lyssnar på, rätt kille på och utanför banan, sätter laget framför jaget, har rätt ålder för att växa in i rollen och han behärskar både finskan och svenskan (bra att kunna i svensk hockey). Han är en kille av "det rätta virket!".
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Undra vem som blir lagkapten hos oss. Niklas Söderström är ju kvar, och har varit kapten de senaste säsongerna, men nu har vi fått Mikael Bjerdahl, en spelare som måste vara en av Sveriges naturligaste ledare på isen, efter alla lovord jag har hört om honom.
Det är ju svårt att se vilka som är bra ledare på isen, och ännu svårare att se utanför isen. Allting handlar egentligen bara om spekulationer. Vi får se om Bjerdahl blir kapten här, eller om Söderström har kvar den positionen.
Bjerdahl kommer hänga två baljor i vårt nästa möte, sanna mina ord....
Dessutom bommar Burman igen.
Det är ju svårt att se vilka som är bra ledare på isen, och ännu svårare att se utanför isen. Allting handlar egentligen bara om spekulationer. Vi får se om Bjerdahl blir kapten här, eller om Söderström har kvar den positionen.
Bjerdahl kommer hänga två baljor i vårt nästa möte, sanna mina ord....
Dessutom bommar Burman igen.
- Kanslisten
- Forumentusiast
- Puck På Pung
- Forumentusiast
- Puck På Pung
- Forumentusiast
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Jo, visst... Fast jag vet att du skämtar så jag ska inte kritisera dig. Har svårt att tro att han skulle undvika att vakta kassen mot er för att han spelat hos er. De flesta spelare brukar göra sina bästa matcher mot sina före detta lag. Han kommer bomma igen och Bjerckis kommer hänga två kassar!Lakers00 wrote:Han har hjärtat i Lakers......Hammers wrote:Varför skulle han inte göra det?Anderzon wrote:Jag tror inte att Burman vaktar kassen mot Lakers.![]()
-
- c/o LL´s Forum
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Shit my god! Har han luckor? Jag som trodde han var ett två meter högt betongblock som ställde sig framför mål. Klart han har luckor, annars vore han inte människa, och det är han.LaKaj wrote:Burman har luckor. Och är de kända för oss supportrar så lär de vara kända för våra spelare. Jag tvivlar också på att han kommer att stå mot oss.
Jag är glad att han valde Hammers.
Jag börjar med att erkänna att jag har dålig koll på läget. Vilka har varit assisterande kaptener i de två inledande matcherna? Jag tror det är Åhsberg och Josefsson, right? Lagledningen kanske redan gått ut med hur de tänkt, men det är inget jag sett.
Coach Karlsson överraskade förra året med att utse Persson under en period trots att han inte var "A". Kanske överraskar han igen?
Spelar säkert ingen roll, men lite konstigt känns det att alla kaptener spelat i samma kedja.
Rutin brukar betonas när man diskuterar rollen som kapten. Vi har 4 spelare, förutom Mackan, som är över 30. Rahm (35), Magnusson (31), Johansson (31) och Lundbohm (30). Ingen av de känns spontant helt rätt enligt mig.
En annan faktor som är mycket viktig i nordamerikansk hockey är vilka spelare som anses vara sk "franchise-spelare", dvs spelare som klubben bygger laget på även utifrån ett långsiktigt perspektiv. Vi brukar tala om de som skall vara med när vi tar nästa kliv. I den här kategorin har vi Bois, Linder, Gäry, Gurra. De två första har långa kontrakt och de två sista har varit med länge. Jag har bara nämnt de som inte nämnts ovan och i den nuvarande truppen kan det finnas fler som kan ingå här i framtiden.
Ok then...vart vill du komma?
Det jag inte nämnt alls är vikten av att ha rätt personliga egenskaper. Anledningen är att jag inte känner en enda spelare och kan därför inte uttala mig om vilka som har det eller inte. Jag kan bara göra min bedömning på det jag ser on-ice. Inget annat.
Jag anser att lagledningen skall bygga vidare på det man börjat, dvs att antingen utse Åhsberg eller Josefsson till kapten. Tydligen har båda två egenskaper som gör de lämpliga. Till ny "A" tycker jag Linder ska utses.
Coach Karlsson överraskade förra året med att utse Persson under en period trots att han inte var "A". Kanske överraskar han igen?
Spelar säkert ingen roll, men lite konstigt känns det att alla kaptener spelat i samma kedja.
Rutin brukar betonas när man diskuterar rollen som kapten. Vi har 4 spelare, förutom Mackan, som är över 30. Rahm (35), Magnusson (31), Johansson (31) och Lundbohm (30). Ingen av de känns spontant helt rätt enligt mig.
En annan faktor som är mycket viktig i nordamerikansk hockey är vilka spelare som anses vara sk "franchise-spelare", dvs spelare som klubben bygger laget på även utifrån ett långsiktigt perspektiv. Vi brukar tala om de som skall vara med när vi tar nästa kliv. I den här kategorin har vi Bois, Linder, Gäry, Gurra. De två första har långa kontrakt och de två sista har varit med länge. Jag har bara nämnt de som inte nämnts ovan och i den nuvarande truppen kan det finnas fler som kan ingå här i framtiden.
Ok then...vart vill du komma?
Det jag inte nämnt alls är vikten av att ha rätt personliga egenskaper. Anledningen är att jag inte känner en enda spelare och kan därför inte uttala mig om vilka som har det eller inte. Jag kan bara göra min bedömning på det jag ser on-ice. Inget annat.
Jag anser att lagledningen skall bygga vidare på det man börjat, dvs att antingen utse Åhsberg eller Josefsson till kapten. Tydligen har båda två egenskaper som gör de lämpliga. Till ny "A" tycker jag Linder ska utses.
Jag tror att J.Karlsson kommer välja Rahm som kapten. På ngt märkligt sätt tycker jag det känns som om enda sen det kom ut om Markussons operation, har Markusson snackat VÄLDIGT mkt med just Rahm. Men jag vet inte, kanske bara ngt jag fått för mig
Fast å andra sidan kan jag även tänka mig att Bois kan bli kapten också
Ska han välja någon utan Josefsson/Åhsberg måste det ju ändå vara Josefsson som får det

Ska han välja någon utan Josefsson/Åhsberg måste det ju ändå vara Josefsson som får det

Once a laker, always a laker!
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum