Inte Peter heller tydligen, han uttrycker sig i intervjun;
"Jag blev allt överraskad när Växjö inte erbjöd något nytt kontrakt efter förra året, särskilt som det gick extra bra på slutet. Så jag kommer nog att vara lite extra inspirerad i den matchen."
Träningsmatch/derbymatchen 15 augusti i Dackehallen mot VÄXJÖ LAKERS.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jovisst, det kanske är i tyngsta laget att använda ordet tragedi, men tänk på hans avslutning, hans uppoffring, hans jävlar anamma som han visade när det verkligen gällde. Jag hade sett att Peter varit kvar på någon annans bekostnad, men det är som sagt var historia nu och det är bara att hoppas att han får det bra i det sydligare laget.
Jag anser att Peter itne skulle kunna ta en plats i Växjös lag denna säsongen som kommer. Eftersom han hade problem att ta det förra året och nu när växjö förstärkt så blir det ju inte lättare för han!!
sjön wrote:Jag anser att Peter itne skulle kunna ta en plats i Växjös lag denna säsongen som kommer. Eftersom han hade problem att ta det förra året och nu när växjö förstärkt så blir det ju inte lättare för han!!
Tja måhända...men att förlänga med Arup, som inte ens var ombytt i Skellefteå verkar ju verkligen smart isof.....
Sen att Peter hade det tufft i början av sässongen kan ju ha att göra med att han inte var riktigt kurerad efter att varit riktigt sjuk....
om jag inte misstar mig så var hans vikt ca 72kg i början av säss, och i slutet var han tillbaka på sin idealvikt 89kg
Kanske är bra för peter att ta nya tag för det är väll inte omöjligt att han återkommer om det nu är så att han kommer på rätt köl igen som han var på väg att göra i slutet av säsongen.
Må vara, även om jag tycker att Peter gott och väl platsar i Växjö Lakers trupp.
Stjärna i div 1 = en fullfjädrad AS lirare?...!
Är truppen spikad måntro..!?
/T5!!
c70t5 wrote:Stjärna i div 1 = en fullfjädrad AS lirare?...!
Det är inte så enkelt. Det är två helt olika typer av hockey som spelas. Larry Pilut är en lysande stjärna i division 1. Han och Peter kan bli ett giftigt radarpar, men inte i Lakers eller allsvenskan.
Varanen wrote:Larry Pilut är en lysande stjärna i division 1.
Tur att vi alla är olika i våra tolkningar ang vissa spelares vara eller icke vara en bra lirare, min tolkning ang ovanstående lirare är milslång ifrån din uppfattning.
Väl Mött!!
/T5!!
Vad ska man säga om Varanens inlägg Har du inte haft nån koll på hockeyn i kronoberg län alls den senaste 10 års perioden!! Mr Pilut har väl gjort en sådär 600 poäng i Taif, varav den största delen i allsvenskan!! Han tillhörde alltid toppen av poängligan. Sen att han är den största liraren som vi haft i länet under dom senaste 10 åren är det många fler än jag som skriver under på.
Lassemaja> kanske inte den "störste" utan snarare minsta spelare , men absolut en av de bästa spelare i länet, det håller jag med dig om.
Tror nog han skulle tas emot med öppna armar i vilket allsvenskt lag som helst.
Piluten kanske var en av de bästa i allsvenskan för 3-4 år sen, men knappast nu.
Den största liraren som har spelat i kronobergs län stavas Shjon Podein.
LasseMaja wrote:Vad ska man säga om Varanens inlägg Har du inte haft nån koll på hockeyn i kronoberg län alls den senaste 10 års perioden!!
Du får säga vad du vill om mitt inlägg. Jag står fast vid att Mr Pilut inte vore någon bra värvning för Lakers eller någon annan allsvensk klubb. Han har sett sina bästa dagar. Däremot kommer han och Peter att producera en hel del poäng i divisionen under. Får se om det räcker till avancemang.
Jag är övertygad om att Pilut skulle tillföra nästan alla SHA-lag (utom möjligen IKO & Lakers) väldigt mycket. Han är en "Grans-typ", som vågar hålla i pucken och som spelar med insidan av huvudet. Den sortens spelare är det brist på i Allsvenskan. Att han inte är lika bra som för 4-5 år sedan diskvalifiserar honom inte från Allsvenskan.
(Detta måste vara första gången någonsin som jag inte har hållit med Varanen..........)