Svar från Håkan Frizén

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
anderzon
c/o LL´s Forum

Svar från Håkan Frizén

Post by anderzon »

Här kan du läsa Håkan Frizéns mailsvar angående hyreshöjningen för Växjö Lakers >>
www.lakerslakejer.com/news.php?news_id=155
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

:twisted:
.....
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Om man skall se det positiva i Håkans svar så skall pengar av Lakers hyreshöjning gå till ungdomsverksamhet... betyder det att ett tak över uterinken kan komma byggas snabbare än förväntat?
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

du menar så lakej hockey alltid har bra is? :wink:
.....
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

mackan wrote:du menar så lakej hockey alltid har bra is? :wink:
Offentligt tycker jag det är viktigast att våra ungdomslag får bättre förutsättningar, men internt har jag ett helt annat svar. 8)
Sudden
Forumproffs

Post by Sudden »

Ser man de så kanske de e bra att de blir dyrare.... Men jag ser ju gärna att vi Lakejer får ett tak....... :lol:
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Han lämnar dock ingen som helst garanti för att hyreshöjningen används till ungdomarna i resp. förening. De tycks gå till kommunens svarta hål. Man kan jj tänka sig att Öster får garantier på upprustning för 3 milj., men vilka garantier får Lakers???
Visst har det gått pengar till uterinken, men behovet av upprustning är enormt (bättre underhåll av uterinken, tak, omklädningsrum, förråd, läktare, mm).
Ska vi höja hyran så måste även vi få garantier om upprustning. Det räcker inte med lösa ord från en kommunpolitiker (v) om att "ungdomsidrotten är viktig"!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ska vi ta och renovera omklädningsrummen själv?? :)
Snart nära dig...en ny hall
Tobbe
Forumentusiast

Post by Tobbe »

Det skall fanimej inte rustas upp några omklädningsrum i ishallen bekostade med privata medel!! Växjö Lakers Hockey AB betalar i år ca:3,5miljoner i kommunal inkomstskatt och ca: 1/2 miljon i hallhyra, nästa år är det troligt att VLH AB betalar ca:4,5miljoner i kommunal inkomstskatt och med den nya hallhyran ca:1,1miljoner i hallhyra!
Har då kommunen inte råd att bygga ett jävla omklädningsrum så skall jag personligen både mat och sittstrejka utanför kommunhuset antingen tills vi får nya omklädningsrum eller tills dom får ta in mej för dropp på lasarettet! Det jävliga i saken är väl att dom höjda hyresintäkterna dom drar in på höjd ishallshyra lär väl inte öronmärkas för ishallen utan dom kan lika gärna hamna på A-planen.
Ända in i kaklet..............
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Som jag ser det! :twisted:

1. "Vi har därför bestämt att 10% av matchintäkterna skall utgå för matchhyra vid entrébelagda matcher."
Vadå vi har bestämt? Dom kan väl åtminstone ta kontakt med föreningarna och tala med dom för att komma överens om en lämplig hyra! Dom har däremot tagit kontakt med andra kommuner för att kolla vad dom tar i hyra vilket är i mina öron helt ointressant! Kartellbildning är väl förbjudet! Så får inte företag göra men kommuner och staten!

2. Om det finns ett bra elitlag på banan då kommer ungdomsverksamheten blomstra!
Tar man däremot pengar från A-laget så kommer dom att sjunka i värde, idolerna kommer försvinna och ungdomsverksamheten kommer att självdö!
Hur mycket har ungdomsverksamheten ökat sedan tiden i div 4? Jag har inga siffror men om jag får gissa: En hel del!
Du får i detta fall ett moment 22 med olyckligt slut! Man kan ha både ungdomsverksamhet och elit verksamhet men inte på en gång!
Om man först bygger upp elitnivån så kommer ungdomsverksamheten att tjäna på det i längden! Tar man bort elitnivån eller sänker den så kommer intresset från ungdomarna att minska!

3. Kommunen tjänar ändå pengar på det i form av skatteintäkter, sedan ligger det en poäng i att om fotbollsförbundet kräver något (eller ishockeyförbundet!) Då borde kommunen och föreningen kunna göra det gemensamt för att nå bästa resultat! Om du har en stor blomstrande elitverksamhet så rullar det stora pengar både till föreningen och till kommunen! I bägge fallen kommer ungdomarna få nytta av det!
Hade det varit så att Öster och Lakers inte hade någon ungdomsverksamhet skulle läget varit något annat!

4. Jag kommer inte rösta på Håkan Fritzén i alla fall!
Alla har rätt till min åsikt!
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Tycker det var ett typiskt politikersvar. Fan va de måste öva på att ordbajsa utan att få något sagt....
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Visst är det märkligt att detta baslut kommer precis som Öster behöver ha ny belysning mm till Värendsvallen. Det vore intressant att veta vad de har för renoveringsplaner för ishallen. Jag förstår att man behöver höja hyran från 1000 kr. men 10% av intäkterna är ju bedrövligt.
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja vad ska man säga om dessa politiker!!!!!. Ska Östers uppgång till allsvenskan bli Lakers nedgång? Undra om denna fråga hade vait aktuell om Öster inte gått upp i Allsvenskan och behöva upprusta vallen så mycket ??

Kan vi inte göra så här? om jag har fattat rätt så har inte Lakers hand om godis och korvförsäljningen i hallen? då kan ju inte kommunen få in någa 10% där eller?

Ente pengen på 10% kan vi ju slopa om vi har gartis inträde eller det går kanske inte ? i så fall så går alla in gratis och sen sänker vi istället entre pengen Lakers så blir ju 10 % av 0 kronor i entre ingenting!!
till kommunen.

nej jag förstår inte dessa politiker tänk på växjös hc tid för några år sen inte fan fick dom in några pengar då i hyra m,m (inte så mkt i alla fall)
men sebn när våran Percy (A.Öhman) satsar i detta projekt och ökar det bidrag till kommunen från nästan 0 kr till 6 ja kanske 7 sigffriga belopp i form av skatt ska denna kille som satsta helt rätt i detta med lakers bli staffad för allt han åstandkommit i lakers nej nu när detta lakers går spikrakt uppåt i alla former både ekonomiskt och sportsligt både bland ungdommar och senior hocky så ska lakers få betala igen det som V-ö Kommun förlorat sen Växjö hc tid då det inte blev några skatt inkomster från dessa nej så fort nått går bra så ska dom bara hugga av benen på dom som lyckas . för nu ser dom sin chans att håva in massa pengar när lakers går bra dom rider på vågen så att säga . mnej usch nu har jag skrivat av mig lite i alla fall.

#Rätt upp i krysset från blå#
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jag vet inte om det var ett bra eller dåligt svar från Franzen. Kanske dax att ta ett personligt möte med honnom.Vist vore det bra att pengarna går till ungdomsverksamheten men som jag tyvärr ser det så är det Öster som får den stora kakan av biljettskatten. Det är kanske därför Östersupportrarna inte skriver till honnom :evil:
Post Reply