Oroad
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Oroad
Klara förluster:
P Andersson
Mietinen
Jensen
Höök
Bjerdahl
Burman
Grans
(Podes)
tveksam till om Dalle och Arup kommer fortsätta i Lakersdressen oxå,blir det så är 10(!) spelare borta från senaste säsongens lag!
Oki,vi har redan två nya målisar men det är 8 st nya till om det blir som jag siar om ovan. Värre ruljans än när vi lirade tvåan ju!
hoppas åkesson har koll på läget
P Andersson
Mietinen
Jensen
Höök
Bjerdahl
Burman
Grans
(Podes)
tveksam till om Dalle och Arup kommer fortsätta i Lakersdressen oxå,blir det så är 10(!) spelare borta från senaste säsongens lag!
Oki,vi har redan två nya målisar men det är 8 st nya till om det blir som jag siar om ovan. Värre ruljans än när vi lirade tvåan ju!
hoppas åkesson har koll på läget
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
- Stenkistan
- Forumamatör
Vad gäller de som lämnar sållar jag mig till dem som beklagar att vissa namn "försvinner". Alla är "goa gubbar" som gjort mycket för laget genom åren. Kommer sakna Peter...
Men, jag tror inte vi behöver vara oroliga. Tror att det kommer dyka upp ett och annat namn som vi kommer få som nya publikfavoriter. Det viktigaste är att vår nye tränare får de namnen som han vill få in i sitt spelsystem och som han tror på. Oroad...not!
Växjö Lakers är de bästa!

Men, jag tror inte vi behöver vara oroliga. Tror att det kommer dyka upp ett och annat namn som vi kommer få som nya publikfavoriter. Det viktigaste är att vår nye tränare får de namnen som han vill få in i sitt spelsystem och som han tror på. Oroad...not!
Växjö Lakers är de bästa!
Har ni inte glömt...
...ytterligare två namn som troligen försvinner? Boman och Blomman, jag tror ingen av dom är kvar nästa år.
Vi behöver snart ett hel startelva för att komplettera truppen inför nästa säsong. Att få tag i 9-11 nya spelare är ingen konst men att dom ska hålla samma eller bättre klass än dom som lämnar blir svårt. Faktiskt lite orolig över det.
Vi behöver snart ett hel startelva för att komplettera truppen inför nästa säsong. Att få tag i 9-11 nya spelare är ingen konst men att dom ska hålla samma eller bättre klass än dom som lämnar blir svårt. Faktiskt lite orolig över det.

Hellre tre skitsnygga kassar än en skitsnygg kasse
-
- c/o LL´s Forum
Re: Har ni inte glömt...
varför tror du det ?Antis wrote:...ytterligare två namn som troligen försvinner? Boman och Blomman, jag tror ingen av dom är kvar nästa år.
- Puck På Pung
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Det var väldigt vad ni brer på!
Skulle det vara så att 11 spelare försvinner, ja då är det riktigt illa, men det tror jag väl inte.
Men jag tror nog att Boman och Blomman försvinner, att man har kontrakt brukar inte betyda att det inte går att lösa. Dalle är jag också tveksam om han är kvar. Så visst lite väl många som försvinner är det väl allt.
Sedan kan man väl få tillägga att jag hoppas på en annan Arup nästa säsong, annars blir det svårt att motivera detta kontraktet.
Skulle det vara så att 11 spelare försvinner, ja då är det riktigt illa, men det tror jag väl inte.
Men jag tror nog att Boman och Blomman försvinner, att man har kontrakt brukar inte betyda att det inte går att lösa. Dalle är jag också tveksam om han är kvar. Så visst lite väl många som försvinner är det väl allt.
Sedan kan man väl få tillägga att jag hoppas på en annan Arup nästa säsong, annars blir det svårt att motivera detta kontraktet.
- Stenkistan
- Forumamatör
Varför skulle Blomman försvinna? Vill han sabba sin karriär så då gör han bäst i att sticka men vill han bli en bra hockeyspelare så stannar han och dominerar i AS. Som Blomman spelar nu så har han ingen plats i ett ES lag men med ett år till i AS så är han definitivt en ES spelare. Jag tror att Blomman förstår detta själv och väljer att inte bryta kontraktet.
Vad gäller Boman så hoppas man bara men det kan också vara så att han väljer att dra. Han vill nog ha mera speltid och som hockeyn är idag i Svea så kör man med 4 lines och då blir det inte mycket tid på isen.
Dalle om någon ska ha ett kontrakt jag har stora förhoppningar på att han ska utvecklas till en powerforward. Stor, stark, jävlig och ytterst irriterande. Vi behöver elaka spelare i Lakers som kan reta gallfeber på motståndarna.
Vad gäller Boman så hoppas man bara men det kan också vara så att han väljer att dra. Han vill nog ha mera speltid och som hockeyn är idag i Svea så kör man med 4 lines och då blir det inte mycket tid på isen.
Dalle om någon ska ha ett kontrakt jag har stora förhoppningar på att han ska utvecklas till en powerforward. Stor, stark, jävlig och ytterst irriterande. Vi behöver elaka spelare i Lakers som kan reta gallfeber på motståndarna.
För Blommans del beror det nog på om mer lockande grejer dyker upp, annars stannar han nog, hoppas jag.
Bomans tänkande att man ska ha ett annat system med avsevärt mer speltid, delar jag inte alls. Det finns väl bara i Kalle Ankahockey!
Dalle tycker jag har stannat upp lite, men det är möjligt att han blommar ut, vem vet.
Bomans tänkande att man ska ha ett annat system med avsevärt mer speltid, delar jag inte alls. Det finns väl bara i Kalle Ankahockey!
Dalle tycker jag har stannat upp lite, men det är möjligt att han blommar ut, vem vet.
Tänk om alla dessa skulle försvinna, hemska tanke, då är ju risken övergripande att vi kanske får ett sämre lag till nästa säsong, om inte Åkesson sitter med ett par riktiga äss i skjortärmen
Och en sådan tanke är inte rolig att tänka.
Jag hoppas fortfarande på ett rejält "ansiktslyft"....
Men när ska det börja släppas lite nyheter, varför denna väntan.
/T5!!

Och en sådan tanke är inte rolig att tänka.

Jag hoppas fortfarande på ett rejält "ansiktslyft"....
Men när ska det börja släppas lite nyheter, varför denna väntan.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Jo, men jag tror det har mycket att göra med att han inte har fått spela center under Lindgrens tid i Lakers.Räven wrote:Dalle tycker jag har stannat upp lite, men det är möjligt att han blommar ut, vem vet.

Man kan ju hoppas att Fagerwall sätter tillbaka honom där han hör hemma- I MITTEN!

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Blomman är inte 17 år längre, han är väl 20 år nu och ska man bli en riktigt bra lirare inom hockeyn bör man spela i något elitserielag i den åldern. Självklart hoppas jag att han stannar och får sitt genombrott här men jag tycker absolut inte han gör fel om han drar uppåt i seriesystemet.
Gällande Boman har han, eller har haft, ett 1+1 år i sitt kontrakt vilket innebär att han eller klubben kan bryta det innan ett visst datum utan några större krusseduller. Jag tror inte att det enbart beror på för lite istid som gör att Boman bryter upp, han har en flickvän långt upp i norrland någonstans som kanske lockar. När man flängt runt i europa i några år och kommit upp kring 30-strecket är det nog inte helt fel att tänka på familjeframtiden också.
Dalle har även i mina ögon stagnerat lite men jag tror att det bara handlar om att ge honom förtroende och mer speltid så kommer snart genombrottet. Talangen finns där, inget snack om saken. Jag tror att Lakers vill behålla honom och då stannar han.
Gällande Boman har han, eller har haft, ett 1+1 år i sitt kontrakt vilket innebär att han eller klubben kan bryta det innan ett visst datum utan några större krusseduller. Jag tror inte att det enbart beror på för lite istid som gör att Boman bryter upp, han har en flickvän långt upp i norrland någonstans som kanske lockar. När man flängt runt i europa i några år och kommit upp kring 30-strecket är det nog inte helt fel att tänka på familjeframtiden också.
Dalle har även i mina ögon stagnerat lite men jag tror att det bara handlar om att ge honom förtroende och mer speltid så kommer snart genombrottet. Talangen finns där, inget snack om saken. Jag tror att Lakers vill behålla honom och då stannar han.
Hellre tre skitsnygga kassar än en skitsnygg kasse
Ang Boman så lät han ju inte så förbannat entusiastisk vad det gäller spelupplägg/speltid på intervjun som avlöpte på planet hem ifrån Skellefteå.
Men visst han är självklart bra, och enligt mig given i laget, men en lirare som tvekar och inte har ett hundra procentigt Lakers hjärta, njaa, då finns det plats för andra som vill satsa helhjärtat och som vill fightas.
Men det var ju en förbannat olycklig skada Boman åkte på, annars så hade han garanterat varit ett uttropstecken i de matcher som han missade.
/T5!!
Men visst han är självklart bra, och enligt mig given i laget, men en lirare som tvekar och inte har ett hundra procentigt Lakers hjärta, njaa, då finns det plats för andra som vill satsa helhjärtat och som vill fightas.
Men det var ju en förbannat olycklig skada Boman åkte på, annars så hade han garanterat varit ett uttropstecken i de matcher som han missade.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Stenkistan
- Forumamatör
Ja då var det klart med Boman.
Synd då jag gillade hans spelstil men samtidigt kan jag inte se han spela den typen av hockey som Jocke representerar.
Angående vissas otålighet så säger jag bara TIMRÅ. Det gäller att plocka russinen ur kakan och inte bara gå efter namnen. Ser gärna ett par hungriga 20 åringar från div 1 än en mätt AS/ES lirare som har gjort sina bästa år.
Synd då jag gillade hans spelstil men samtidigt kan jag inte se han spela den typen av hockey som Jocke representerar.
Angående vissas otålighet så säger jag bara TIMRÅ. Det gäller att plocka russinen ur kakan och inte bara gå efter namnen. Ser gärna ett par hungriga 20 åringar från div 1 än en mätt AS/ES lirare som har gjort sina bästa år.
Jag måste faktiskt erkänna att även jag sållar mig till alla ni som börjar bli oroliga inför nästa säsong.. Om vi inte räknar med våra f.d eminenta målvakter vars platser har blivit besatta har vi ju en del tunga namn som måste ersättas: Grans, Podein, Boman, Bjerdahl, P.Andersson, Höök, Arto. Det är 7 spelare! Men man lever ju på hoppet att Åkesson fixar detta. Han har ju överraskat förr om man säger så
Bara nu inte Blomman oxå försvinner..

Bara nu inte Blomman oxå försvinner..
Äntligen fler som är inne på min linje, ta hellre lovande talanger som kan växa i laget , än svindyra spelare som endast spelar för pengarna och skiter i lagkännslan "klubben"Stenkistan wrote:Ja då var det klart med Boman.
Podein borträknad , men i ärlighetens namn finns det fler än podes som kämpar så för sitt lag ? skulle inte tro det .
Nu ökar vi !!