Aftobladet analyserar

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
challe_berglund
Forumproffs

Aftobladet analyserar

Post by challe_berglund »

Skellefteå - Växjö Lakers
1 - 1,30
X - 4,95
2 - 3,60

Analys

Växjö Lakers fortsätter att ställa till det för de mer etablerade lagen. Man lyckades vinna första playoff-mötet med Skellefteå på hemmaplan i sudden death. Skellefteå var långa stunder det bättre laget men ineffektiviteten var påfallande.
Skellefteå saknade Robert Nordberg och Pontus Petterström senast. Sean Gauthier stod i målet. Växjö hade inga problem. Senaste nytt får utvisa hur läget ser ut inför kvällens match i en fullsatt Skellefteå Ishall.
Mycket trolig etta.

Uppdaterad betalinformation

Skellefteå har frågetecken för fyra spelare: Bert-Olav Karlsson, Pär Mikaelsson, Daniel Hermansson och Robert Nordberg. Ulf Taavola räknar dock med att alla skall spela. Det klokaste är dock att se vilket lag hemmalaget anmäler till matchstart.

Växjö Lakers gör inga ändringar till denna match.

Laget hoppas på en ny skräll ikväll men det känns som Skellefteå AIK är minst ett storlek större.

Hemmalaget kommer att ta sig samman och vinner denna match!
Vi får väl se
Åk skridskor luajävel!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

I för sig ger jag inte mycket för Aftonbladets analyser ,men tack för upplysningen Challe.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Var en ganska bra analys tycker jag. Jag tror han har helt rätt. Däremot så hoppas jag ju annat såklart, men hjärtat och hjärnan tror olika i det här fallet.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Minst en klass bättre vad har de fått det ifrån :cry:
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ingen som såg matche i onsdags kan väl säga annat än att man såg vilken kapacitet SAIK har och med det vill jag påstå att dom är minst en klass bättre än oss. Sen om de spelar/spelade som om de är det är ju en annan sak.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo jag kan hålla med, men samtidigt är det bara målen som räknas inga stilpoäng eller extramål för att man har många skott på mål och inte slår sarg ut och det får vi vara glada för. :wink:
Man har ju sett lag genom åren som backat hem i varje match, hållt tätt bakåt och sedan slugt som räven passat på och tryckt in en avgörande puck.
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

the boys in SheLeftYou har prestationsångest :wink: Snacka om att DE har PRESStationspress på sig på söndag :ok:
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Post Reply