Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Micjac112
Forumproffs

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Aho klar och presenterad.

Skickat från min iPhone med TapatalkImage
Aleks
Forumdemon

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Aleks »

Backsidan ser helt klart intressant ut. Det som saknas är möjligtvis fysiken, men blir vi det spelskickliga lag där motståndaren inte kommer åt oss kanske det räcker med Lowe och Cooper.

Med Ågren ut och kanske även Suomi finns det dessutom utrymme att bygga om framåt för att få in den spets som det behövs mer av. Det som på förhand såg ut att bli en lite mindre kul silly kanske kan överraska lite trots allt.
Micjac112
Forumproffs

Everts VLH (18/19) 2.0

Post by Micjac112 »

Aleks wrote:Backsidan ser helt klart intressant ut. Det som saknas är möjligtvis fysiken, men blir vi det spelskickliga lag där motståndaren inte kommer åt oss kanske det räcker med Lowe och Cooper.

Med Ågren ut och kanske även Suomi finns det dessutom utrymme att bygga om framåt för att få in den spets som det behövs mer av. Det som på förhand såg ut att bli en lite mindre kul silly kanske kan överraska lite trots allt.
Det behöver kommer in två tre renodlade målskyttar . Som kan avsluta i PP .

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Elias Rosén -> Jimi Suomi
Felix Robert -> Eddie Levin
Zach Guittari -> Elias Lindgren
Otto Koivula -> Matias Mäntykivi
Leo Sahlin Wallenius -> Sebastian Aho
Ville Svensson -> Junior
Kevin Israelsson -> Junior

Dylan MacLaughlin -> ?
Reid Gardiner -> ?
Erik Andersson -> ?
Manuel Ågren -> ?
Petter Granberg -> ?

Aho in som ersättare för LSW, då är det FEM platser kvar att fylla? Kanske bara fyra eftersom Andersson kom under säsong för att täcka upp för alla skador. Det BORDE komma en rejäl defensiv back som ersätter Granberg samt i slla fall tre vassa forwards. Varken Gardiner eller MacLol har blivit ersatta, inte Ågren heller.

Nu är alla namn det redan ryktats om presenterade, från o med nu ska Evertsson börja dra fram ess ur rockärmen 😎
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Spännande med AHO, men var det någon mer än jag som kände sig lurad av JEPSEN när minhockey.se hostar upp en bild på monsterbacken Lukas BENGTSSON?! :P

Apropå monsterbackar, så är det mycket 'buzz' kring den här Jimi. Jäv*ar vad förväntningar man får på honom nu. Man ser framför sig en Paul COFFEY light. Jag gillar att trollet bara är 23 bast. Då har han inte nått taket än.

Tre magnifika SPJUTH och två habila komplementära oömma gläfsande kamphundar in bland forwards - och vi har ett guldlag :!:
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Towen wrote:Spännande med AHO, men var det någon mer än jag som kände sig lurad av JEPSEN när minhockey.se hostar upp en bild på monsterbacken Lukas BENGTSSON?! :P

Apropå monsterbackar, så är det mycket 'buzz' kring den här Jimi. Jäv*ar vad förväntningar man får på honom nu. Man ser framför sig en Paul COFFEY light. Jag gillar att trollet bara är 23 bast. Då har han inte nått taket än.

Tre magnifika SPJUTH och två habila komplementära oömma gläfsande kamphundar in bland forwards - och vi har ett guldlag :!:
Ja, faktiskt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Saxat från dagens SMP:
” Sommaren är här och Lakers nästan i mål med sitt lagbygge. Två forwards till lär adderas innan isen spolas igen. Minst en lär vara högerfattad.
Backsidan är troligen klar.”

Två forwards till alltså? I så fall kommer vi ha färre spelare jämfört med i fjol, trots CHL-spel??
Post Reply