Everts VLH (18/19) 2.0
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Everts VLH (18/19) 2.0
Vi kan spekulera hur mycket vi vill. Klaga eller hylla nyförvärv. Men vi kommer spela minst kvartsfinal i april 2027 ändå.
In Stortorget 2027 we trust
In Stortorget 2027 we trust
Well done skellefteå
- Attachments
-
- Screenshot_20260507-114312.png (51.37 KiB) Viewed 1028 times
- Enligt vad Expressen erfar så är det Skellefteå, Växjö och Malmö som är klubbarna som fått ut mest per spenderad krona, medan HV71 och Linköping är de klubbarna som fick ut minst poäng per spenderad krona.
Well done VLH and MIF too. Stärker min tes att skicklighet vad gäller hockey/krona är avgörande för framgång. Du måste få till säsongens projekt-grupp. Det gäller alla inblandade. Från lokalvård/fastighetsskötsel till avgörande målskyttar och uppoffrande penaltykillers. Så här skrev jag om MIF i februari:
Well done VLH and MIF too. Stärker min tes att skicklighet vad gäller hockey/krona är avgörande för framgång. Du måste få till säsongens projekt-grupp. Det gäller alla inblandade. Från lokalvård/fastighetsskötsel till avgörande målskyttar och uppoffrande penaltykillers. Så här skrev jag om MIF i februari:
Varanen wrote: 20 February 2026, 13:09 MIF är en av de positiva överraskningarna den här säsongen. Coach Kollar har gjort de jobbiga att möta. Han var ett rövhål som spelare (mestadels positivt) och har lyckats förmedla det vidare till laget han tränar. Man bör vara lite småförbannad när man spelar hockey enligt både mig och coach Kollar. Man möter trots allt idioter som vill förstöra ens dag. Det MINSTA man kan göra i varje match är att förstöra deras.![]()
Do you even looksmaxx, bro?
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Eddie Levin är presenterad. 
Vimmerby, Kalmar och givetvis halta Finland. Och Höneröven så klart som inte har gjort ett uttalande på representationssidan sedan Rögle bitchslappade och förnedrade oss. Just det, glasliraren $trandberg premieras med TVÅ nya säsonger.
Kuken går ju inte i taket direkt!
Jo, han har intervjuats , ligger på YouTubeKloker wrote:Vimmerby, Kalmar och givetvis halta Finland. Och Höneröven så klart som inte har gjort ett uttalande på representationssidan sedan Rögle bitchslappade och förnedrade oss. Just det, glasliraren $trandberg premieras med TVÅ nya säsonger.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
LEVIN måste vara sjukt billig om vi skriver på tre år som oprövat kort. Det är ju ingen junior. Klubben kommer behöva uppleva jordbävning på forwardssidan i sommar.
Men grabbarna där bak ser fina ut. Ställde vi upp "Offense-defense" á la amerikansk fotboll - (vilket vi kanske behöver göra med tanke på hur forwards ser ut) - landar vi något så här:
PERSSON - AHO - RAFFERTY
PRETTY BOY
Lägg därtill smoooth SUOMI och eventuellt LSW, och vi är bäst i klassen igen.
*Mumma*
Men grabbarna där bak ser fina ut. Ställde vi upp "Offense-defense" á la amerikansk fotboll - (vilket vi kanske behöver göra med tanke på hur forwards ser ut) - landar vi något så här:
PERSSON - AHO - RAFFERTY
PRETTY BOY
Lägg därtill smoooth SUOMI och eventuellt LSW, och vi är bäst i klassen igen.
*Mumma*
Svårt att LÄSA och förstå? Representationssida!Micjac112 wrote: 8 May 2026, 16:54Jo, han har intervjuats , ligger på YouTubeKloker wrote:Vimmerby, Kalmar och givetvis halta Finland. Och Höneröven så klart som inte har gjort ett uttalande på representationssidan sedan Rögle bitchslappade och förnedrade oss. Just det, glasliraren $trandberg premieras med TVÅ nya säsonger.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Skrämmande blek roster om alla ryktena stämmer, en försvagning jämfört med i fjol?!? 
Vi slutade trea, riktigt bra, men det kommer inte hända igen om vi skapar lika lite och tar minst antal avslut av alla lag i ligan.
Evertsson satsar än en gång på att sprida ut poängen på fler, det experimentet sket sig totalt förra gången. Sebastian Aho har bara spelat halva säsonger dom senaste två åren, visst låter det bekant? Eddie Levin lär lånas ut, gjorde visserligen bra ifrån sig under två matcher med HV men var extraforward i Kalmar en del efter det. Kontraktet på 3 år, Evertsson verkar säker på sin sak där, lika säker som med Eemili Suomi
Strandberg ca 250.000 kr/månaden, då lär det bli ännu en snåljåpslösning från danska ligan som ersättare till utlånade eller skadade spelare?
Vi slutade trea, riktigt bra, men det kommer inte hända igen om vi skapar lika lite och tar minst antal avslut av alla lag i ligan.
Evertsson satsar än en gång på att sprida ut poängen på fler, det experimentet sket sig totalt förra gången. Sebastian Aho har bara spelat halva säsonger dom senaste två åren, visst låter det bekant? Eddie Levin lär lånas ut, gjorde visserligen bra ifrån sig under två matcher med HV men var extraforward i Kalmar en del efter det. Kontraktet på 3 år, Evertsson verkar säker på sin sak där, lika säker som med Eemili Suomi
Strandberg ca 250.000 kr/månaden, då lär det bli ännu en snåljåpslösning från danska ligan som ersättare till utlånade eller skadade spelare?
Jag känner mig alltid orolig inför en säsong. Speciellt om vi ska fortsätta vara en vinnande klubb, ser inte det hända om ett år. Men, jag har dissat trupper förr och så har de stått där med leenden på stortorget ändå.Dysterqvist wrote: 8 May 2026, 23:13 Skrämmande blek roster om alla ryktena stämmer, en försvagning jämfört med i fjol?!?
Strandberg kan inte tjäna i närheten av 250 000, ingen fakta du levererade där väl?
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Jag hörde att Strandberg tjänar över 600k i månaden och att hans senaste skada blivit kronis (så karriären är över) .Dessutom är han helt oförsäkrad så Lakers tvingas betala hans lön i två år ändå!Aleks wrote:Jag känner mig alltid orolig inför en säsong. Speciellt om vi ska fortsätta vara en vinnande klubb, ser inte det hända om ett år. Men, jag har dissat trupper förr och så har de stått där med leenden på stortorget ändå.Dysterqvist wrote: 8 May 2026, 23:13 Skrämmande blek roster om alla ryktena stämmer, en försvagning jämfört med i fjol?!?
Strandberg kan inte tjäna i närheten av 250 000, ingen fakta du levererade där väl?
Det är kört!
Kloker wrote:Svårt att LÄSA och förstå? Representationssida!Micjac112 wrote: 8 May 2026, 16:54Jo, han har intervjuats , ligger på YouTubeKloker wrote:Vimmerby, Kalmar och givetvis halta Finland. Och Höneröven så klart som inte har gjort ett uttalande på representationssidan sedan Rögle bitchslappade och förnedrade oss. Just det, glasliraren $trandberg premieras med TVÅ nya säsonger.

Räcker inte det ? Official Växjö Lakers
Jag älskar förutsägbarheten här på forumet. Det är exakt samma tongångar varje silly. Vi underskattar alltid vårt eget lagbygge och överskattar motståndarnas värvningar och målar upp de till superspjuth. Men med det sagt så ska lagbygget givetvis diskuteras och kritiseras. Det är lite som att ha en flickvän och tro att alla andra tjejer skulle vara så mycket bättre. Eller att alla som lämnar oss helt plötsligt var stora favoriter. När man kollar djupare så ser man att de fick utstå mängder med svavelosande kritik under säsongen som gick.
Tar vi inte in en högerfattad RW med målsinne kan vi lika gärna flytta klubben till Tingsryd och be om att vara deras farmarklubb. Allvarligt. Jag är orolig. Finns inte många platser kvar. Alla rightare vet att leftarna håller klubborna fel (om de inte är vänsterhänta). Vänstehänta rightare är coola trots att de egentligen gör fel. Skämt åsido så skulle vi verkligen behöva en högerfattad RW i lagbygget.
Tar vi inte in en högerfattad RW med målsinne kan vi lika gärna flytta klubben till Tingsryd och be om att vara deras farmarklubb. Allvarligt. Jag är orolig. Finns inte många platser kvar. Alla rightare vet att leftarna håller klubborna fel (om de inte är vänsterhänta). Vänstehänta rightare är coola trots att de egentligen gör fel. Skämt åsido så skulle vi verkligen behöva en högerfattad RW i lagbygget.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Aleks, 250.000 är nog lite för saftigt men han tjänade 200.000 förra året enligt SMP, lär knappast ha gått ner i lön på nya kontraktet.
I avstämningsintervjun sitter 'Maestro' i skjorta och dricker en pappmugg LÖFBERGS LILA (!?!) - känns inte det jäv*igt fel?
Han borde sitta i kimono och dricka ur yunomi
Han borde sitta i kimono och dricka ur yunomi
PS: Fighter-videon från den episka guldnatten ligger kvar på Youtube. Vi kanske inte har ligans rikaste sportchef - men vi har ligans coolaste 
Elias Rosén till Modo….
Är den nya finska centern bra ?
Var det här en spelare du kände till Varanen? Om du jämför 'KIWI' med Saku KOIVU som rättesnöre - likheter och kontraster?
Jag kan Mäntykivi alldeles för dåligt. Såg honom i semin mot Tappara (det lilla jag kollade) och där imponerade han inte. Det betyder inte att han är en flopp. Chiefen beskriver honom nog korrekt. En bra spelfördelare verkar han vara. En nog så viktig egenskap för en center.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Märkligt hur man kan känna så olika?
Jag gillar idén och det man är inne på. Backar som är spelskickliga och skridskostarka och försöker hitta spelar som matchar varandra bra.
Kiwin var ju bra ihop med Soumi = vi kanske får ut mer av honom? Strandberg och HG var fantastiskt bra ihop, så den förlängningen köper jag. Strandberg dög knappt till en början, men tog sig mer och mer.
Vi får se helt enkelt
Jag gillar idén och det man är inne på. Backar som är spelskickliga och skridskostarka och försöker hitta spelar som matchar varandra bra.
Kiwin var ju bra ihop med Soumi = vi kanske får ut mer av honom? Strandberg och HG var fantastiskt bra ihop, så den förlängningen köper jag. Strandberg dög knappt till en början, men tog sig mer och mer.
Vi får se helt enkelt
Jag gillar också idéerna. Till att början med att vi har idéer. Det är inte alla som har det med sina lagbyggen...*host* hv *host*...*host* lhc *host*
Cooper stannar.
2 nya år
2 nya år
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Bra med en idé men vad är idén då? Hur ska vårt långsamma spel mäta sig mot exempelvis Skellefteås och Rögles höga press och fysiska spel i hög fart? Nu har vi åtta centrar? Nio? Vet inte riktigt vad idén är med det, vi saknar ett par renodlade högerfattade forwards och ett par fysiska tunga forwards som gör att vi förhoppningsvis får lite mer speltid i offensiv zon.
Återgång till Lukas Bengtsson-eran. Backsidan med honom drev mycket av vårt spel. Dessutom spelade vi oss inte fast i egen zon med skitpassningar till varandra bara för att kunna flytta över problemet till nästa. Idén är alltså att ha backar som snabbare och med bättre precision kan flytta pucken ut ur egen zon. Något jag vet att du skulle gilla. Och inte bara du. Vi alla.
Jag tjatar alltid om radarpar. Hittar man sådana i den egna truppen är mycket vunnet. Mäntykivi kanske kan få Suomi1 att nå sin potential bättre exempevis. Svartvadet vibar kring samma tema ovan.
Men jag håller med dig om vad jag skulle vilja se och vad som saknas. Men vi har åtminstone idéer.
Jag tjatar alltid om radarpar. Hittar man sådana i den egna truppen är mycket vunnet. Mäntykivi kanske kan få Suomi1 att nå sin potential bättre exempevis. Svartvadet vibar kring samma tema ovan.
Men jag håller med dig om vad jag skulle vilja se och vad som saknas. Men vi har åtminstone idéer.
Elvenes - Raz - Ågren
Levin - Mäntykivi - Suomi1
HG - Henriksson - Anderberg
Nilsson - Strandberg - Kratz
---------------------------------------------------
Spånar bara kring de 12 anfallare vi har klara för att få en klarare bild av hur det ser ut. Kom gärna med synpunkter.
Levin - Mäntykivi - Suomi1
HG - Henriksson - Anderberg
Nilsson - Strandberg - Kratz
---------------------------------------------------
Spånar bara kring de 12 anfallare vi har klara för att få en klarare bild av hur det ser ut. Kom gärna med synpunkter.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
HG och Strandberg borde väl spela ihop? Sen vet jag inte vad Ågren gör i en förstalina i SHL, jag tycker han borde gå ner i HA.
Är det detta vi ställer på isen i september, uppbackade med ett par talanger från J18, så kommer det bli en jävligt jobbig säsong.
Är det detta vi ställer på isen i september, uppbackade med ett par talanger från J18, så kommer det bli en jävligt jobbig säsong.
Tror ni Elvenes blir kvar? Borde ha en out i kontraktet och Schweiz har pengarna....
Bara att önska Leo lycka till, han var bäste back i slutspelet
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Jag tror han är kvar. Däremot nästa år blir det nog Schweizbratsson wrote: 12 May 2026, 22:29 Tror ni Elvenes blir kvar? Borde ha en out i kontraktet och Schweiz har pengarna....
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Nu har de anslutit fler spelare. Det ser ut som om vi bygger en lätt och spelskicklig trupp utan några murbräckor. Är det mer fart Chefen letar efter. 
Vi går all-in på brassehockey. Lagledningen tror inte längre på kraft och styrka. Kommer bli tokskoj i grundserien. Kanske not so much i slutspelet. Som jag redan skrivit ovan så kan jag köpa idén på backsidan. Mycket beroende på vad Granberg-Lowe presterade i slutspelet vilket närmast var katastrof. Otroligt långa anfall emot sig. Fullständig panik. 5 steg efter. Med snabbare och spelskickligare backar kanske vi kan spela oss bort från tok-pressen eller åtminstone lyckas med att lobba ut pucken. Vi får ju ändå inte stopp på motståndet ens med våra största och starkaste backar.
Men på anfallssidan vet i katten. Ska vi verkligen försöka nå Guldet med enbart innebandy och sköna brasse-plays? Vi kan inte ha ett lättare lag utan att börja leta bland backhopparna eller galopp-jockeys. Endast Raz och Heavy Metal Nilsson är över 90 pannor.
Vi har i alla fall idéer. Inte alla i hockey-Sverige som har. Ska bli intressant att se hur experimentet kommer fungera. Är vi ännu en gång föregångare? Finns absolut ingen oro vad gäller grundserien. Ett spelande lag med läckra kombinationer kan få lag att mer eller mindre ge upp under serielunken. Men förr eller senare kommer slutspelet med forecheckande arga nordtyskar. Inte lika enkelt att kombinera sig till framgång då.
Men på anfallssidan vet i katten. Ska vi verkligen försöka nå Guldet med enbart innebandy och sköna brasse-plays? Vi kan inte ha ett lättare lag utan att börja leta bland backhopparna eller galopp-jockeys. Endast Raz och Heavy Metal Nilsson är över 90 pannor.
Vi har i alla fall idéer. Inte alla i hockey-Sverige som har. Ska bli intressant att se hur experimentet kommer fungera. Är vi ännu en gång föregångare? Finns absolut ingen oro vad gäller grundserien. Ett spelande lag med läckra kombinationer kan få lag att mer eller mindre ge upp under serielunken. Men förr eller senare kommer slutspelet med forecheckande arga nordtyskar. Inte lika enkelt att kombinera sig till framgång då.
Köper inte resonemanget beträffande backsidan. Problemet med Granberg var inte att han skulle vara lite biffig. Hans problem var att han var en sketdålig hockeyspelare och inte ett dugg hård att möta. Inte alls som Rahimi, Welch, osv. Vi behöver en riktigt hård back har alla framgångsår visat då det blivit guld.Varanen wrote:Vi går all-in på brassehockey. Lagledningen tror inte längre på kraft och styrka. Kommer bli tokskoj i grundserien. Kanske not so much i slutspelet. Som jag redan skrivit ovan så kan jag köpa idén på backsidan. Mycket beroende på vad Granberg-Lowe presterade i slutspelet vilket närmast var katastrof. Otroligt långa anfall emot sig. Fullständig panik. 5 steg efter. Med snabbare och spelskickligare backar kanske vi kan spela oss bort från tok-pressen eller åtminstone lyckas med att lobba ut pucken. Vi får ju ändå inte stopp på motståndet ens med våra största och starkaste backar.
[
Hoppas Jimi Suomi är gladare i VLH-tröjan när säsongen är slut. Tröstas på bilden av KooKoos storstjärna Randelin.
Tappara vann alltså 7:e sm-finalen. Ja, det heter SM-final även på finska, Suomen Mestaruus. Grattis till Blichen och Sylvegård.
Tappara vann alltså 7:e sm-finalen. Ja, det heter SM-final även på finska, Suomen Mestaruus. Grattis till Blichen och Sylvegård.