Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by StenhårtSlagskott »

Dylan McLaughlin uppskattas ha ca 200.000 € netto per säsong. Så om han inte gör succé i slutspelet så är det ett bra riktmärke.
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

StenhårtSlagskott wrote:Dylan McLaughlin uppskattas ha ca 200.000 € netto per säsong. Så om han inte gör succé i slutspelet så är det ett bra riktmärke.
Det blir en månadslön på typ 170 000…

Luleå har minst 15 spelare som tjänar betydligt mer och typ INGEN i HV tjänar troligen så ”dåligt”…
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Tydligen ska Sebastian Aho vara klar för Lakers.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Micjac112 wrote:Tydligen ska Sebastian Aho vara klar för Lakers.

JappImage

Skickat från min SM-S931B via Tapatalk

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

”Säsoner”
Inte lätt att skriva artiklar med sex fingrar på varje hand 😉
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Dysterqvist wrote:”Säsoner”
Inte lätt att skriva artiklar med sex fingrar på varje hand Image
Image

Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Inaveln sätter sin prägel på Västerbotten :lol:

Skulle Svartis rykte om HÄMAN in också, skulle vi kunna landa en backsida som påminner om 2022/23. Även om Lukas BENGTSSON var i en league of his own.

Gillar 1: AHO har imponerande 196 NHL-matcher under bältet. Och bör fortfarande vara i sin prime som back.

Gillar 2: Att det är just SAIK vi 'bitchslappar' igen 8)
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Sebastian Aho ryktas klar för Lakers nästa säsong. På EP ser jag att han inte spelat sås mycket denna säsong, hittar skador från 24/25 men inte något färskt från nuvarande säsong. Någon som har koll? Om det är en skadefri spelare så är det en spännande värvning. Undrar hur backuppsättningen är tänkt att se ut?

https://hockeynews.se/nyheter/uppgifter ... skelleftea
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Aleks wrote:Sebastian Aho ryktas klar för Lakers nästa säsong. På EP ser jag att han inte spelat sås mycket denna säsong, hittar skador från 24/25 men inte något färskt från nuvarande säsong. Någon som har koll? Om det är en skadefri spelare så är det en spännande värvning. Undrar hur backuppsättningen är tänkt att se ut?

https://hockeysverige.se/ahl/efter-skad ... men-i-ahl/

Tror du verkligen Evertsson frångår sin filosofi så där bara?
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

bratsson wrote: 21 February 2026, 12:23
Aleks wrote:Sebastian Aho ryktas klar för Lakers nästa säsong. På EP ser jag att han inte spelat sås mycket denna säsong, hittar skador från 24/25 men inte något färskt från nuvarande säsong. Någon som har koll? Om det är en skadefri spelare så är det en spännande värvning. Undrar hur backuppsättningen är tänkt att se ut?

https://hockeysverige.se/ahl/efter-skad ... men-i-ahl/

Tror du verkligen Evertsson frångår sin filosofi så där bara?
Precis, och det du länkar till är från förra säsongen. Innevarande säsong har han spelat än mindre. Stort frågetecken kring status.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

AHO är 30. Det är en helt ok ålder på en back. Bör ha lite kräm kvar. Spelskicklig, men skadebenägen. Samtidigt måste vi våga chansa lite. KOSSILA t ex, gav mycket spelglädje trots skörheten. CV:t imponerar. Vad häftigt det vore om vi kunde smälla upp något liknande i offensiven - 150+ NHL-matcher.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Towen wrote: 22 February 2026, 18:02 AHO är 30. Det är en helt ok ålder på en back. Bör ha lite kräm kvar. Spelskicklig, men skadebenägen. Samtidigt måste vi våga chansa lite. KOSSILA t ex, gav mycket spelglädje trots skörheten. CV:t imponerar. Vad häftigt det vore om vi kunde smälla upp något liknande i offensiven - 150+ NHL-matcher.
Tror vi alla är nöjda om Aho kommer hel och inte dras med bekymmer. Vi är uppenbarligen i ett läge där vi har svårt att matcha bud på de hetaste spelarna. Men vi vet också hur det blir när vi värvar hit spelare med skadehistorik som förväntas leverera med istället sitter på läktaren. Vi får se helt enkelt. Jag är lite nyfiken på hur LSW gör till nästa säsong, tycker definitivt han borde göra ett år till och försöka bli en bärande back i SHL innan han drar över.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Hoppas man hittar en lösning med COOPER. Vore tråkigt om det här är sista slutspelet vi ser honom i. Flera nya backar ryktas in. Samtidigt vill vi ha en brutal backsida. Borde gå att trycka in honom, ansluta i november för att kringgå det (vad jag förstår) ökade skattetrycket på Brian nästa säsong.

# Not a bad hair day since 1997 :!:
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Har det någonsin kommit hit en skadebenägen spelare som inte har fortsatt vara just skadebenägen?? Jag är mycket tveksam till Aho med tanke på skadehistoriken och antalet matcher han har spelat de senaste säsongerna.
Har vi så lite pengar att vi måste hugga på halta och lytta spelare säsong efter säsong?? Det måste ju vara ekonomin det hänger på, annars är det bara idioti av Evertsson att chansa med redan skadade spelare??
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Jag vill ha kvar gardiner , han är en jäkla bra spelare i grunden och en målskytt. Dom är inte så lätta att hitta

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Micjac112 wrote: 5 March 2026, 20:44 Jag vill ha kvar gardiner , han är en jäkla bra spelare i grunden och en målskytt. Dom är inte så lätta att hitta

Han skapar för lite på egen hand, det händer för lite under allt för lång tid. MacLol är bara bra var tionde match ungefär men då är han bäst på isen, jag har hellre kvar honom än Gardiner.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Dysterqvist wrote:
Micjac112 wrote: 5 March 2026, 20:44 Jag vill ha kvar gardiner , han är en jäkla bra spelare i grunden och en målskytt. Dom är inte så lätta att hitta

Han skapar för lite på egen hand, det händer för lite under allt för lång tid. MacLol är bara bra var tionde match ungefär men då är han bäst på isen, jag har hellre kvar honom än Gardiner.
Vi behöver målskyttar. Dom är svåra att hitta . Vi har tillräckligt med typ som Ågren och Soumi. Gardiner har egenskaper son de inte är i närheten av spetsmässigt

Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Det finns målskyttar, för dom som är beredda att betala 🙂

Hoppas verkligen inte ryktet stämmer att Kalmars Eddie Levin ska hit. Han har fått väldigt lite speltid senaste månaderna, placerad i fjärdelinan sedan en tid tillbaka och gör inga avtryck alls.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Tänker generellt om man ska sammanfatta allt...

Först och främst - trea med detta spelet och lag är MVG (ej plus)

Elvenes är en utav de bästa värvningar som Evert gjort. JP ovärderlig. Robert tog klivet man ej trodde. Rafferty? Typ som Elvenes helt ärligt. Åhman tog sig, HG var på G men tyvärr pga skadan...

Finns så mkt bra ändå, men känner att vi är för tunna typ? Tycker framtiden känns oviss
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tredje platsen är verkligen bra gjort. Bevisar för mig att hockey inte utövas i ett vakuum. Jag är så fokuserad på vår prestation i varje detalj, i varje byte, att jag ibland glömmer bort att sånt som gör mig bekymrad i vårt spel kan vara långt värre i de andra lagen. Men med det sagt så är ingenting så bra att det inte kan bli bättre. Its the Lakers-way.

Ska bli intressant att se hur vi hanterar slutspelet. Kunde vi överraska positivt i serien så kan vi förhoppningsvis göra detsamma i utslagsfasen.

Efter förra säsongen var det uppenbart att vi behövde bli mer konstruktiva. In kommer Lucas "Min mamma döpte mig till Konstruktiv" Elvenes och levererade exakt det vi behövde. Tänk om han defensivt inte skulle gå på alla axel-ryckningar han själv gör offensivt...men jag är helnöjd ändå. Rätt man i rätt lag.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Trea i grundserien är förbannat bra gjort, med tanke på alla skador och hur det många gånger har sett ut. Alla lag har haft skador men vi, och White Losers, är väl dom som har haft sina viktigaste spelare borta i princip hela säsongen (Koivula och Suomi hos oss, Elie och Fantenberg hos dom). Björn Hellkvist får VG+ i betyg av mig, han har fått lappa och laga hela säsongen och behållit lugnet även när spelet har kärvat. Laget verkar må bättre under honom jämfört med Jönsson

Nu får laget vila i drygt en vecka; Koivula räknar jag bort men jag förutsätter att både Persson och Ludde är kuranta då? Hugo får ytterligare nån vecka på sig att komma in i det, men vågar man hoppas på att Strandberg lirar? Han har jag varit förbannad på många gånger i vinter, men fram till Hugo skadades var han väldigt bra, hade gärna sett dom två tillsammans igen innan säsongen är över.

Brynäs i kvarten, guldfavoriten kan fortfarande ta guld efter en ganska bedrövlig säsong, där det var vi som inledde deras misär med 7 mål borta i premiären. Hoppas vi fortsätter jävlas, det kommer krävas topprestation av samtliga.
Rock on! 🤘
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Var ska Fagervall?
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Jocke86 wrote: 20 March 2026, 10:51 Var ska Fagervall?
Tillbaka till Björklöven, ”En riktig klubb”?
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Nej, det skall handla om en utländsk klubb i så fall enligt Västerbottens Kuriren. Majoren har varit runt i många klubbar, men saknar ett SM-guld. Bättre chans än I Växjö kommande säsongerna får han nog inte?

Man vinner och förlorar som ett lag. Men "Head" kanske lockar mer? Plus kanske dubbelt betalt i.. sig tyska toppligan?
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Enligt SMP är Felix Robert klar för Tappara nästa säsong.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Lagkompis med E.Sylvegård och Blichen.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Då kan vi väl inte gått speciellt hårt på honom..? SM-liiga är ett steg ned och Tappara är inte en guldkalv?
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Erik Källgren och frun slutade följa Brynäs på Instagram sen bytte han bild där han har Växjö Lakers dressen 🤔
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hhhhmmm....
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Oooops

Stupet
Forumterrorist

Post by Stupet »

Liam Pettersson till Djurgården. Dom vill ha in en yngre back i truppen. Dessutom så vill Boston att Liam är i ett lag som ser till att han får speltid. Ännu en ung talang som lämnar Växjö för andra SHL klubbar. Fattar inte hur Evertsson tänker ärligt talat. Titta på Sahlin Wallenius. Klart bäste back i hela laget igår och som ger allt I varje byte. Men nej satsa på sina egna juniorer det ska man inte göra. Bättre att lägga pengarna på halvskadade spelare eller spelare som är skadebenägna. Det är inte speciellt märkligt att alla kallar Växjö för ett plastlag. När kommer det ske en förändring egentligen? Garanterat aldrig med Evertsson som sportchef iaf. Bara kolla U16 och U18 som tog SM-Guld i år. Hur många av spelarna där tror ni tar en plats i A-laget på sikt? Min gissning är ingen. Inte i Växjö iaf.
DeLarge
Forumdemon

Post by DeLarge »

Stupet wrote: 13 April 2026, 21:23 Liam Pettersson till Djurgården. Dom vill ha in en yngre back i truppen. Dessutom så vill Boston att Liam är i ett lag som ser till att han får speltid. Ännu en ung talang som lämnar Växjö för andra SHL klubbar. Fattar inte hur Evertsson tänker ärligt talat. Titta på Sahlin Wallenius. Klart bäste back i hela laget igår och som ger allt I varje byte. Men nej satsa på sina egna juniorer det ska man inte göra. Bättre att lägga pengarna på halvskadade spelare eller spelare som är skadebenägna. Det är inte speciellt märkligt att alla kallar Växjö för ett plastlag. När kommer det ske en förändring egentligen? Garanterat aldrig med Evertsson som sportchef iaf. Bara kolla U16 och U18 som tog SM-Guld i år. Hur många av spelarna där tror ni tar en plats i A-laget på sikt? Min gissning är ingen. Inte i Växjö iaf.
Bästa laget ska spela. Oavsett ålder, kön eller färg på klubban.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Nu säger ju schweiziska källor att HÄMAN ombetts se sig om efter ny klubb trots kontrakt i alplandet. Om ingen annan klubb i NLA hugger så är det väl SHL som är aktuellt? Och då är frågan: Hur kåt är EVERTSSON, nu när AHO(?) och RAFFERTY redan är signade.

SAIK kommer förstås vara nyfikna. Och skulle Björklöven gå upp, lär de också.. - men SÅ jäv*a dum är han väl inte? :lol:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0

Post by PutteA »

Färjestad jagar Häman!

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Post Reply