SF2: VLH - RBK 10/4 2026
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: SF2: VLH - RBK 10/4 2026
11 raka insläppta är starkt ändå.
VI måste ändra gameplan. Aldrig att vi slår Rögle med detta saktfärdiga och försiktiga kontrollspelet. Vi skapar ju nästan ingenting. Rögle kunde gjort 10-0 på oss idag. Mer känslor måste in och vi måste spela ett offensivare spel med mer istid i Rögles zon. Vi hade inte ett enda långt byte i deras zon och jag tror inte vi skapade en kvalificerad målchans på hela matchen. Det är omöjligt att göra mål då.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
En annan sak som gör en väldigt lack är att Hellqvist sitter på presskonferensen och är lite halv nöjd. Säger att man gick ut inför tredje med tanken att vända det. Jo tjena. Har man inte visat ett jävla skit i 40 min varför ska man då visa det sista 20? Och jo dom visade ju inte ett smack i tredje heller. Tänk om Hellqvist hade kommit in i omklädningsrummet efter matchen och slängt en vattenflaska i väggen så jävla hårt och samtidigt sagt att fyfaaan vilken skit ni visar upp ikväll. Ni blir utbuade av era egna supportrar och halva arenan har gått hem innan slutsignalen ljuder. Pinsamt!! Fullständigt jävla pinsamt!!
Sen en annan sak som är pinsamt och som man är så jävla trött på är Växjös sega trötta tempo. Kom igen för helvete!! Är ni hockeyspelare eller golfspelare?
Sen en annan sak som är pinsamt och som man är så jävla trött på är Växjös sega trötta tempo. Kom igen för helvete!! Är ni hockeyspelare eller golfspelare?
Jag älskar golf och fika med vänner. Vilken tur då att det är vad jag kommer sysselsätta mig fram till nästa säsong.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Själv gillar jag att grilla. Om man skaffar sig en bordsgrill men ställer den på marken kan man grilla fast man ligger i fosterställning och kvider.
Högst troligt blir det Skellefteå - Dom räliga i final. Mitt i all misär kan man ändå glädja sig åt stt antingen torskar Skellefteå, som sett sig som oslagbara och räknat hem SM-guldet sedan flera månader tillbaka. Eller så vinner dom guldet, vilket innebär att grodorna, klubben som aldrig vunnit nåt av värde, än en gång faller på målsnöret. Dom kommer garanterat se det som en merit att nästan ha vunnit ett SM-guld, men vi som vet vi vet.
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, även när man ligger ner och kvider
Högst troligt blir det Skellefteå - Dom räliga i final. Mitt i all misär kan man ändå glädja sig åt stt antingen torskar Skellefteå, som sett sig som oslagbara och räknat hem SM-guldet sedan flera månader tillbaka. Eller så vinner dom guldet, vilket innebär att grodorna, klubben som aldrig vunnit nåt av värde, än en gång faller på målsnöret. Dom kommer garanterat se det som en merit att nästan ha vunnit ett SM-guld, men vi som vet vi vet.
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen, även när man ligger ner och kvider
Fasen, varanen har gett upp. Då är det fasen körtVaranen wrote: 11 April 2026, 00:03 Jag älskar golf och fika med vänner. Vilken tur då att det är vad jag kommer sysselsätta mig fram till nästa säsong.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Dessutom så gillar jag inte golf och jag har inga vänner. Försökte bara tänka som en Lakers-spelare. Känns inte bra just nu. Kan någon annan starta de två resterande match-trådarna? Alternativt så kör vi resten av snacket i den här tråden.
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Fy fan
Efter gårdagens förnedring inser jag hur Dysterkvist & co går runt och känner sig till vardags!
Allt känns helt hopplöst och det finns absolut ingenting positivt över huvud taget!. Livet är mörkt och meningslöst!
Vi ska bara genomlida två matcher till och sen är det äntligen över!
Nu håller jag stenhårt på Saik i finalen - jag vill INTE behöva se Everbergs slöjdlärare lycklig
Efter gårdagens förnedring inser jag hur Dysterkvist & co går runt och känner sig till vardags!
Allt känns helt hopplöst och det finns absolut ingenting positivt över huvud taget!. Livet är mörkt och meningslöst!
Nu håller jag stenhårt på Saik i finalen - jag vill INTE behöva se Everbergs slöjdlärare lycklig

Personligen kommer jag inte att följa hockeyn mer mer än på text-tv. Det blir ointressant när vi åkt ut. Att hålla på 6-fingerlaget blir inte möjligt.Lakers-Ulla wrote:Fy fan
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Nä, men om alternativet är Rögle så håller jag 100% på saik!Micjac112 wrote:Personligen kommer jag inte att följa hockeyn mer mer än på text-tv. Det blir ointressant när vi åkt ut. Att hålla på 6-fingerlaget blir inte möjligt.Lakers-Ulla wrote:Fy fan
Det enda som kan bli värre är om Luleå går till final! Då kommer jag inte ens att kolla på text-tv!
Rögle är ju inte bra och hur Vi kan sjunka som en gråsten kvalitetsmässigt två hemmamatcher i en semifinal är åt helvete för jävla pinsamt USELT! Elva mål i röven på två hemmamatcher och 3 framåt! Spelare i laget som ska vara framträdande och tongivande lyser med sin frånvaro. Ni VET vilka NI är. Skämmes tamigfsn!
- Jarran_igen
- Forumentusiast
Drevet efter växjö, klubben, spelet och oss som supportrar är sjukt stort nu. Det är tillåtet att skriva hur sjuka saker som helst. På X, facebook , Instagram är sågningen och hatet enormt.
Såg att Sanny var ute och vevade lite också. Roliga dock att i sudden lämnade halva Skellefteå arenan men ingen sa något i stort sett. I Gävle lämnade folk ned ca 1.30 kvar i båda matcherna (filmer finns) där man leder med ett mål och en där man låg under med ett mål. Samma sak de som var i Växjö av Brynäs supportrar lämnade långt före slutsignal. Men i Sverige är det fullt att vara uppstickare då ska man tryckas ned. Inget nytt. Gissar samma personer älskar att Bik kan gå upp men om de gör det är det inget roligt längre utan då skulle MoDo eller Björklöven gå upp. Svensk idrott ska vara en illusion av att alla kan men bara vissa ska få i verkligheten. Är man inte som alla andra och skriver horunge på X eller annan plattform om andra lag domare osv är man ju inte äkta. Fattar väl alla 
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Ja, det är sorgligt. Just nu är det skottpengar på växjö och även profiler och media hakar på för att skapa klick.Jocke86 wrote:Såg att Sanny var ute och vevade lite också. Roliga dock att i sudden lämnade halva Skellefteå arenan men ingen sa något i stort sett. I Gävle lämnade folk ned ca 1.30 kvar i båda matcherna (filmer finns) där man leder med ett mål och en där man låg under med ett mål. Samma sak de som var i Växjö av Brynäs supportrar lämnade långt före slutsignal. Men i Sverige är det fullt att vara uppstickare då ska man tryckas ned. Inget nytt. Gissar samma personer älskar att Bik kan gå upp men om de gör det är det inget roligt längre utan då skulle MoDo eller Björklöven gå upp. Svensk idrott ska vara en illusion av att alla kan men bara vissa ska få i verkligheten. Är man inte som alla andra och skriver horunge på X eller annan plattform om andra lag domare osv är man ju inte äkta. Fattar väl alla
Drevet är otroligt, iaf alla experter som ska prata om hur historielösa och tråkiga vi är. MEN! En sak som gör mig så oerhört frustrerad är hur extremt dåliga vi är på att skapa tryck, helt ointresserade. Varför kan vi inte bara enas om att göra VIDA till en kokande gryta? Vad är det som är så svårt med att sjunga med i en ramsa och hoppa eller veva med en halsduk? Det är inget som kräver några högskolepoäng eller enorm fysik för att göra.
Det är inte heller en Växjöfråga, för Öster har på kort tid byggt upp något som inte fanns tidigare. Ungdomar har sökt sig till en läktarkultur som är intressant. Lakers kunde också varit där men helt uppenbart är att något står i vägen...
Jag förlorar hellre med 6-0 i en kokande arena en vinner med 6-0 i en tyst arena!
Det är inte heller en Växjöfråga, för Öster har på kort tid byggt upp något som inte fanns tidigare. Ungdomar har sökt sig till en läktarkultur som är intressant. Lakers kunde också varit där men helt uppenbart är att något står i vägen...
Jag förlorar hellre med 6-0 i en kokande arena en vinner med 6-0 i en tyst arena!
Det brukar vara bra tryck, och snygga Tifo. Vi ska inte förminska oss. Att det varit lite tamt i semin beror på att samspelet mellan laget och klacken varit brutet. Laget har visat noll känslor och engagemang och spelat som ett gäng lallare. Då är det svårt att få tryck, när det inte finns någon mottagareAleks wrote:Drevet är otroligt, iaf alla experter som ska prata om hur historielösa och tråkiga vi är. MEN! En sak som gör mig så oerhört frustrerad är hur extremt dåliga vi är på att skapa tryck, helt ointresserade. Varför kan vi inte bara enas om att göra VIDA till en kokande gryta? Vad är det som är så svårt med att sjunga med i en ramsa och hoppa eller veva med en halsduk? Det är inget som kräver några högskolepoäng eller enorm fysik för att göra.
Tifogruppen håller bra klass, men i övrigt är vi tillsammans med någon klubb till sämst i SHL när det kommer till stämning. Detta trots all framgång vi haft.Micjac112 wrote: 11 April 2026, 22:10Det brukar vara bra tryck, och snygga Tifo. Vi ska inte förminska oss. Att det varit lite tamt i semin beror på att samspelet mellan laget och klacken varit brutet. Laget har visat noll känslor och engagemang och spelat som ett gäng lallare. Då är det svårt att få tryck, när det inte finns någon mottagareAleks wrote:Drevet är otroligt, iaf alla experter som ska prata om hur historielösa och tråkiga vi är. MEN! En sak som gör mig så oerhört frustrerad är hur extremt dåliga vi är på att skapa tryck, helt ointresserade. Varför kan vi inte bara enas om att göra VIDA till en kokande gryta? Vad är det som är så svårt med att sjunga med i en ramsa och hoppa eller veva med en halsduk? Det är inget som kräver några högskolepoäng eller enorm fysik för att göra.
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Fast blir det inte lite patetiskt att stå och skrika sig blå i ansiktet med 0-6 i röven när spelarna helt uppenbart gett upp?Micjac112 wrote:Det brukar vara bra tryck, och snygga Tifo. Vi ska inte förminska oss. Att det varit lite tamt i semin beror på att samspelet mellan laget och klacken varit brutet. Laget har visat noll känslor och engagemang och spelat som ett gäng lallare. Då är det svårt att få tryck, när det inte finns någon mottagareAleks wrote:Drevet är otroligt, iaf alla experter som ska prata om hur historielösa och tråkiga vi är. MEN! En sak som gör mig så oerhört frustrerad är hur extremt dåliga vi är på att skapa tryck, helt ointresserade. Varför kan vi inte bara enas om att göra VIDA till en kokande gryta? Vad är det som är så svårt med att sjunga med i en ramsa och hoppa eller veva med en halsduk? Det är inget som kräver några högskolepoäng eller enorm fysik för att göra.
I ned och motgång JA - men om inte spelarna på isen bryr sig så blir det ju bara fånigt… (om man Inter är et kulturlag med motgångssupportrar så klart!
Ja, publiken och laget lever i symbios. När det funkar ger de varandra energi. När laget lallar blir publiken naturligt ett sänke med sin tystnad eller genom att visa missnöje. Det är så det är. Det handlar inte om att vara medgångssupporter. Publiken stöttar även då laget förlorar så länge de har hjärtat med sig och kämpar och resultatet inte är helt knas, typ 0-6.
Precis - Det är som vilket äktenskap som helst: Du är inte allena född fucking kingen och skall ha oreserverad kärlek och slickeri - bara för att du spelar ishockey bättre än genomsnittet. Det handlar om HJÄRTA från båda håll.
En klack, den FÖRTJÄNAR du
En klack, den FÖRTJÄNAR du
Nu är min pik mot publiken menad över det senaste decenniet och inte specifikt den här matchen. Det är väldigt få motgångar vi haft som klubb senaste åren och ska man gå på vad klubben förtjänar för stöd så borde vi legat i toppen i stämning, vilket vi inte gör. Vi viken ner oss så fort vi ligger under, stämningen dämpas då rejält även om vi fortfarande kan hämta hem matchen.