Övrigas matcher

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

DeLarge
Forumdemon

Re: Övrigas matcher

Post by DeLarge »

Hela mediaeliten kan ju fortsätta drömma och onanera mot deras drömfinal. Men alla vet innerst inne att det blir Växjö - Skellefteå.

Och då vet vi återigen alla hur det slutar.

Stortorget har aldrig varit enklare
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Micjac112 wrote:Jag tror Färjestad är mest på g uppåt och blir svårast att möta.
Båda känns svåra.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Varanen wrote:
Micjac112 wrote:Jag tror Färjestad är mest på g uppåt och blir svårast att möta.
Båda känns svåra.
Det säger dom om oss också

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Micjac112 wrote: 3 April 2026, 18:51
Varanen wrote:
Båda känns svåra.

Nej dom säger: Plastsjö Fejkers tar vi enkelt, fyra raka! 🐸
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Dysterqvist wrote:
Micjac112 wrote: 3 April 2026, 18:51
Varanen wrote: Båda känns svåra.

Nej dom säger: Plastsjö Fejkers tar vi enkelt, fyra raka! Image
Så tror jag inte motståndarlagets analys ser ut. Jag tror vi är svåra att möta vilka vi än får

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tror ni båda har rätt. De tycker det är ovärdigt att vi finns med, men att vi är jobbiga att möta för att våra plastskallar inte förstår att vika oss för finkulturen. Vi är liksom japanska digitala klockor mot farfars gamla fickur som bara visar rätt två gånger per dag. :lol:

Tänk om FBK torskar imorgon och blir historiska med att bli första lag att tappa en 3-0 ledning i matcher. Klart att RBK får en rejäl boost av det samtidigt kan det vara svårt att nollställa inför matcherna mot oss. Imorgon ska jag definitivt kolla. Måste kartlägga motståndet.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Varanen wrote:Jag tror ni båda har rätt. De tycker det är ovärdigt att vi finns med, men att vi är jobbiga att möta för att våra plastskallar inte förstår att vika oss för finkulturen. Vi är liksom japanska digitala klockor mot farfars gamla fickur som bara visar rätt två gånger per dag. :lol:

Tänk om FBK torskar imorgon och blir historiska med att bli första lag att tappa en 3-0 ledning i matcher. Klart att RBK får en rejäl boost av det samtidigt kan det vara svårt att nollställa inför matcherna mot oss. Imorgon ska jag definitivt kolla. Måste kartlägga motståndet.
Vi måste ligga i högsta serien 15 år till och ta ytterligare 4 guld. När vi har 30 år i SHL och 8 guld får vi med viss tvekan acceptans, med förbehåll att vi ändå är lite plast, spelar tråkigt, har för många utlänningar och är ett kommundopat köpelag.

Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Micjac112 wrote:
Varanen wrote:Jag tror ni båda har rätt. De tycker det är ovärdigt att vi finns med, men att vi är jobbiga att möta för att våra plastskallar inte förstår att vika oss för finkulturen. Vi är liksom japanska digitala klockor mot farfars gamla fickur som bara visar rätt två gånger per dag. :lol:

Vi måste ligga i högsta serien 15 år till och ta ytterligare 4 guld. När vi har 30 år i SHL och 8 guld får vi med viss tvekan acceptans, med förbehåll att vi ändå är lite plast, spelar tråkigt, har för många utlänningar och är ett kommundopat köpelag.

Jag tror aldrig att vi kommer att accepteras av kulturkramarna, vilket för övrigt det passar mig alldeles utmärkt!
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Lakers-Ulla wrote:
Micjac112 wrote:

Jag tror aldrig att vi kommer att accepteras av kulturkramarna, vilket för övrigt det passar mig alldeles utmärkt!
Med framgångarna kommer avundsjukan och med den all negativitet. Hade vi varje år varit ett mediokert lag i botten hade ingen brytt sig, en del hade t o m uttryckt sin beundran för att vi kunnat hänga kvar. Men att ett relativt nytt lag i högsta serien, som dessutom inte har bland de största ekonomierna, är det bästa, det är bara för mycket för kultureliten.

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

1-0 till RBK efter halva första. Real FBK ser slitna och rädda ut. Ska bli intressant att se om Färjestad kan ta tag i sig själva och kräma ut det sista. Men är de slut så är de, så för deras skull får de hoppas att det är psykiskt och att det kan ändra skallarna.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Hur ska vi hantera Rögles ständiga pååkningar av målvakter ? Everberg kommer att köra över Åman. Kan faktiskt vara värt en crosschecking i ansiktet.

Kea66
Forumamatör

Post by Kea66 »

Inte bara Åhman utan de kommer köra över många av våra spelare, de är stora och verkar nästan vara ute efter att skada. Räliga…..

Lakers-Ulla
Forumamatör

Övrigas matcher

Post by Lakers-Ulla »

Och Röglepubliken fortsätter att skämma ur sig! Dom skanderar filmare efter att Larmi lämnar isen skadad (precis som dom gjorde när Bristedt hackade ut HG’s öga)

Hoppas Fbk vänder!!!
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Lakers-Ulla wrote:Och Röglepubliken fortsätter att skämma ur sig! Dom skanderar filmare efter att Larmi lämnar isen skadad (precis som dom gjorde när Bristedt hackade ut HG’s öga)

Hoppas Fbk vänder!!!
Det är mycket skräpfolk på deras läktare i Catena

Micjac112
Forumproffs

Övrigas matcher

Post by Micjac112 »

Färjestad är brutalt bortdömda , det är för dåligt att få regelrätta mål bortblåsta i så här täta matcher

Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Ja, först tar dom inte matchstraff när Larmi blir överkörd och sen dömer dom bort ett klockrent mål. Tagnääääs tycker nog att domarna gör ett bra och rättvist jobb
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Viktigaste för vår del blir det mentala - att inte gå på 'hypen' och myten om 'nya super-Rögle' - bara för att bönderna från Värmland inte klarar stänga grisen i säcken.

Det är samma Rögle som slutade bakom oss i tabellen. Och slutspel - det är Växjö Lakers Hockey's paradgren :!:
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Kul om Lule' inleder med vinst i Skellefteå ikväll. Vore bra för den serien - som gärna får gå till sju matcher.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

När man sitter och tittar på SAIK-Luleå saknar man verkligen vår Stjernborg. Han stagnerade absolut lite i Lakers men oj så nyttig han är. Han har tagit ett litet kliv till och kommer vara en stabil SHL-spelare i många år. Kunde blivit en kultspelare i Växjö, ska sägas att det inte är försent än.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Vi vet att vi får SAIK i finalen igen 8) 8)
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Kul med Löven!! Det var väl ändå dags? Lite nostalgi, trots vår unga tid som klubb. Var väl bästa av utfall
Post Reply