Övrigas matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Övrigas matcher
Hela mediaeliten kan ju fortsätta drömma och onanera mot deras drömfinal. Men alla vet innerst inne att det blir Växjö - Skellefteå.
Och då vet vi återigen alla hur det slutar.
Stortorget har aldrig varit enklare
Och då vet vi återigen alla hur det slutar.
Stortorget har aldrig varit enklare
Båda känns svåra.Micjac112 wrote:Jag tror Färjestad är mest på g uppåt och blir svårast att möta.
Det säger dom om oss ocksåVaranen wrote:Båda känns svåra.Micjac112 wrote:Jag tror Färjestad är mest på g uppåt och blir svårast att möta.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Nej dom säger: Plastsjö Fejkers tar vi enkelt, fyra raka!Micjac112 wrote: 3 April 2026, 18:51Det säger dom om oss ocksåVaranen wrote:Båda känns svåra.Micjac112 wrote:Jag tror Färjestad är mest på g uppåt och blir svårast att möta.
Så tror jag inte motståndarlagets analys ser ut. Jag tror vi är svåra att möta vilka vi än fårDysterqvist wrote:Nej dom säger: Plastsjö Fejkers tar vi enkelt, fyra raka!Micjac112 wrote: 3 April 2026, 18:51Det säger dom om oss ocksåVaranen wrote: Båda känns svåra.
Jag tror ni båda har rätt. De tycker det är ovärdigt att vi finns med, men att vi är jobbiga att möta för att våra plastskallar inte förstår att vika oss för finkulturen. Vi är liksom japanska digitala klockor mot farfars gamla fickur som bara visar rätt två gånger per dag.
Tänk om FBK torskar imorgon och blir historiska med att bli första lag att tappa en 3-0 ledning i matcher. Klart att RBK får en rejäl boost av det samtidigt kan det vara svårt att nollställa inför matcherna mot oss. Imorgon ska jag definitivt kolla. Måste kartlägga motståndet.
Tänk om FBK torskar imorgon och blir historiska med att bli första lag att tappa en 3-0 ledning i matcher. Klart att RBK får en rejäl boost av det samtidigt kan det vara svårt att nollställa inför matcherna mot oss. Imorgon ska jag definitivt kolla. Måste kartlägga motståndet.
Vi måste ligga i högsta serien 15 år till och ta ytterligare 4 guld. När vi har 30 år i SHL och 8 guld får vi med viss tvekan acceptans, med förbehåll att vi ändå är lite plast, spelar tråkigt, har för många utlänningar och är ett kommundopat köpelag.Varanen wrote:Jag tror ni båda har rätt. De tycker det är ovärdigt att vi finns med, men att vi är jobbiga att möta för att våra plastskallar inte förstår att vika oss för finkulturen. Vi är liksom japanska digitala klockor mot farfars gamla fickur som bara visar rätt två gånger per dag.![]()
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Jag tror aldrig att vi kommer att accepteras av kulturkramarna, vilket för övrigt det passar mig alldeles utmärkt!Micjac112 wrote:Vi måste ligga i högsta serien 15 år till och ta ytterligare 4 guld. När vi har 30 år i SHL och 8 guld får vi med viss tvekan acceptans, med förbehåll att vi ändå är lite plast, spelar tråkigt, har för många utlänningar och är ett kommundopat köpelag.Varanen wrote:Jag tror ni båda har rätt. De tycker det är ovärdigt att vi finns med, men att vi är jobbiga att möta för att våra plastskallar inte förstår att vika oss för finkulturen. Vi är liksom japanska digitala klockor mot farfars gamla fickur som bara visar rätt två gånger per dag.![]()
Med framgångarna kommer avundsjukan och med den all negativitet. Hade vi varje år varit ett mediokert lag i botten hade ingen brytt sig, en del hade t o m uttryckt sin beundran för att vi kunnat hänga kvar. Men att ett relativt nytt lag i högsta serien, som dessutom inte har bland de största ekonomierna, är det bästa, det är bara för mycket för kultureliten.Lakers-Ulla wrote:Jag tror aldrig att vi kommer att accepteras av kulturkramarna, vilket för övrigt det passar mig alldeles utmärkt!Micjac112 wrote:Vi måste ligga i högsta serien 15 år till och ta ytterligare 4 guld. När vi har 30 år i SHL och 8 guld får vi med viss tvekan acceptans, med förbehåll att vi ändå är lite plast, spelar tråkigt, har för många utlänningar och är ett kommundopat köpelag.Varanen wrote:Jag tror ni båda har rätt. De tycker det är ovärdigt att vi finns med, men att vi är jobbiga att möta för att våra plastskallar inte förstår att vika oss för finkulturen. Vi är liksom japanska digitala klockor mot farfars gamla fickur som bara visar rätt två gånger per dag.![]()
1-0 till RBK efter halva första. Real FBK ser slitna och rädda ut. Ska bli intressant att se om Färjestad kan ta tag i sig själva och kräma ut det sista. Men är de slut så är de, så för deras skull får de hoppas att det är psykiskt och att det kan ändra skallarna.
Hur ska vi hantera Rögles ständiga pååkningar av målvakter ? Everberg kommer att köra över Åman. Kan faktiskt vara värt en crosschecking i ansiktet.
Inte bara Åhman utan de kommer köra över många av våra spelare, de är stora och verkar nästan vara ute efter att skada. Räliga…..
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Övrigas matcher
Och Röglepubliken fortsätter att skämma ur sig! Dom skanderar filmare efter att Larmi lämnar isen skadad (precis som dom gjorde när Bristedt hackade ut HG’s öga)
Hoppas Fbk vänder!!!
Hoppas Fbk vänder!!!
Det är mycket skräpfolk på deras läktare i CatenaLakers-Ulla wrote:Och Röglepubliken fortsätter att skämma ur sig! Dom skanderar filmare efter att Larmi lämnar isen skadad (precis som dom gjorde när Bristedt hackade ut HG’s öga)
Hoppas Fbk vänder!!!
Övrigas matcher
Färjestad är brutalt bortdömda , det är för dåligt att få regelrätta mål bortblåsta i så här täta matcher
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Ja, först tar dom inte matchstraff när Larmi blir överkörd och sen dömer dom bort ett klockrent mål. Tagnääääs tycker nog att domarna gör ett bra och rättvist jobb 

Viktigaste för vår del blir det mentala - att inte gå på 'hypen' och myten om 'nya super-Rögle' - bara för att bönderna från Värmland inte klarar stänga grisen i säcken.
Det är samma Rögle som slutade bakom oss i tabellen. Och slutspel - det är Växjö Lakers Hockey's paradgren
Det är samma Rögle som slutade bakom oss i tabellen. Och slutspel - det är Växjö Lakers Hockey's paradgren
Kul om Lule' inleder med vinst i Skellefteå ikväll. Vore bra för den serien - som gärna får gå till sju matcher.
När man sitter och tittar på SAIK-Luleå saknar man verkligen vår Stjernborg. Han stagnerade absolut lite i Lakers men oj så nyttig han är. Han har tagit ett litet kliv till och kommer vara en stabil SHL-spelare i många år. Kunde blivit en kultspelare i Växjö, ska sägas att det inte är försent än.
Vi vet att vi får SAIK i finalen igen

-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Kul med Löven!! Det var väl ändå dags? Lite nostalgi, trots vår unga tid som klubb. Var väl bästa av utfall