QF4: BIF - VLH 30/3 2026
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Känns fortfarande surt att vi boxade oss själva i fejset med för många på isen i period 4. Vi hade ett starkt momentum och det kändes som att vi snart skulle avgöra matchen. Men då tog vi den knutna näven och riktade ett hårt slag mot det egna pannbenet.
Jag har inte analysen helt klart för mig, men känslan är att vi måste våga vända på spelet snabbt. Särskilt i perioder i matchen där Bif pressar oss och vi har svårt att spela kontroll-hockey. Nu försöker vi spela bort pressen i absurdum vilket inte leder till att vi kontrollerar någonting. Och därmed får vi inte heller till något anfallsspel. Vi har bra breakaway-spelare och vi är bra på flygande anfall även när motståndarna är lika många hem. Något vi måste nyttja mer. Märker vi att Bif kontinuerligt hindrar vårt kontroll-spel måste vi "sticka iväg" oftare och köra längre pass. Leder givetvis också till att vi kommer tappa pucken mera vilket vi inte vill. Men att försöka kontrollera pucken och ha stort puckinnehav utan att lyckas med det är inte heller lyckat.
Jag har inte analysen helt klart för mig, men känslan är att vi måste våga vända på spelet snabbt. Särskilt i perioder i matchen där Bif pressar oss och vi har svårt att spela kontroll-hockey. Nu försöker vi spela bort pressen i absurdum vilket inte leder till att vi kontrollerar någonting. Och därmed får vi inte heller till något anfallsspel. Vi har bra breakaway-spelare och vi är bra på flygande anfall även när motståndarna är lika många hem. Något vi måste nyttja mer. Märker vi att Bif kontinuerligt hindrar vårt kontroll-spel måste vi "sticka iväg" oftare och köra längre pass. Leder givetvis också till att vi kommer tappa pucken mera vilket vi inte vill. Men att försöka kontrollera pucken och ha stort puckinnehav utan att lyckas med det är inte heller lyckat.
Re: QF4: BIF - VLH 30/3 2026
Vi får hålla tummarna för att Brogan flugit upp till matchen
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Något nytt om Raff inför ikväll?
I övrigt hoppas jag vi gör två förändringar ikväll. Pucken ska ut ur egen zon, hur spelar ingen roll och att vi inte spelar ner oss i hörnonrna så fort vi går in i Brynäs zon utan försöker skjuta lite mer.
I övrigt hoppas jag vi gör två förändringar ikväll. Pucken ska ut ur egen zon, hur spelar ingen roll och att vi inte spelar ner oss i hörnonrna så fort vi går in i Brynäs zon utan försöker skjuta lite mer.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Raff spelar!
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Goda nyheter. Nu ska domaren bara börja ta någon utvisning på BIF också.
Gustafsson och Henriksson har varit pigga i spelet. De skulle kunna börja producera mer nu när de börja få bra stämning i den formationen.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Förlorar första tekning och sedan statister.
Vi är inte redo för match. Jag fattar inte vad det är med detta laget.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Åhman är redo. Han hinner både ta en utvisning, byta mask ett par gånger och gör ett antal räddningar innan någon annan vaknar.
Allt vi gör går för sakta.
Allt vi gör är att planera för nästa mål. Älskar det
Jag tycker vi är så passiva att jag ibland tror att hälften spelar med influensa
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Första PP gör det bra. Andra PP gör det bättre. Riktigt snyggt.
BIF får sparka in kvitteringen.
BIF får sparka in kvitteringen.
Vad säger ni? Är det taktik att vara så passiva, eller kan vi inte bli intensivare?
-
Göran-Håkan
- Forumamatör
Bara älskar hur Elvenes alltid är 100% och alltid ger sitt yttersta att spela klart varje situation. Inte alls loj………………
Fortsätter slarva och det kostar.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Skulle önska att vi kunde göra fler fula mål. Sparka, knä och målvaktens hjälm och in. Allt behöver inte vara snyggt.
Vi har för lite zontid och skott för detStenhårtSlagskott wrote:Skulle önska att vi kunde göra fler fula mål. Sparka, knä och målvaktens hjälm och in. Allt behöver inte vara snyggt.
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Alla mål räknas ju men har Brynäs gjort något riktigt ”spelmål” som inte har studsar på en eller flera klubbor/skridskor/benskydd och snubblat in av en slump???
Definitivt inte i fem mot fem i alla fall!
Definitivt inte i fem mot fem i alla fall!
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Att se Växjö Lakers spela slutspelshockey är som att glo ner i en burk med tapetklister, så dålig intensitet och total avsaknad av jävlaranamma på alla utom Cooper och Lowe.
Suomi är för bra för SHL!
Allvarligt så har Suomi blivit bättre och bättre i slutspelet.
Allvarligt så har Suomi blivit bättre och bättre i slutspelet.
Vi planerar som sagt för nästa mål medans motståndarna åker sig trötta
Om nån slår sönder knät på fegisen som tacklar mot den öppna båsdörren så säg till mig så swishar jag 500kr
Leo är den spelaren som tagit störst kliv från seriespelet
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
LSW tar mer plats. Han är inte längre med bara en talang. Utan driver spelet när han är inne. Tycker han tagits stora steg i det här slutspelet.
Hoppas Mäntykivi kan teka. Det måste vara skitjobbigt att aldrig börja med pucken.
Ja, det är anmärkningsvärt hur lite teckningar vi vinnerVaranen wrote:Hoppas Mäntykivi kan teka. Det måste vara skitjobbigt att aldrig börja med pucken.
Det är så spännande att jag knappt kan ha tv:n på
Så här kan vi inte spela resten av perioden
Nu skiter det sig
Nu skiter det sig
Nu är det godnatt.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Trams med fem minuter, extremt dåligt faktiskt. Fem minuter ska vara UPPSÅT till att skada eller agera ovårdat. Detta är en tvåa.
Vi möter kultur , Sveriges populäraste lagSvartvadet wrote:Trams med fem minuter, extremt dåligt faktiskt. Fem minuter ska vara UPPSÅT till att skada eller agera ovårdat. Detta är en tvåa.
Som sagt nu är det godnatt!