Omg50: DIF - VLH 10/3 2026
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Gäller att upprätthålla goda vanor inför slutspelet.
Re: Omg50: DIF - VLH 10/3 2026
Hovet ; DIF får 8 PP och Lakers får 1 PP med 8 minuter kvar när matchen är avgjord.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Visst vann vi senast på Hovet eller har jag drömt det? Går vi rent sista tre landar vi in på snygga hundra poäng
En som vet att alla inte kan vara snygga är 'BULAN' - Blir det hans mannar I ÅR IGEN?!?
En som vet att alla inte kan vara snygga är 'BULAN' - Blir det hans mannar I ÅR IGEN?!?
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Detta håller på att utvecklas till ett worst case scenario:
Tredjeplatsen innebär att man sannolikt tvingas resa till Nordpolen och möta ett pånyttfött Luleå i kvarten, alla lags mardröm. Shinnimin har börjat tagga upp samtidigt som vi får lite på … Manuel Ågren? Lycka till. Det kan fortfarande bli Malmö eller Brynäs i kvarten, möjligen Färjestad, men det mesta talar nog för Luleå. Igen. Det går heller inte lägga sig i dom återstående matcherna i hopp om att Rögle ska gå förbi, att gå in i ett slutspel med den mentaliteten har aldrig funkat.
Tredjeplatsen innebär också att man tvingas genomlida jippot CHL nästa säsong, med några miljoner i förlust och tappat fokus på SHL som följd.
Tredjeplatsen innebär att man sannolikt tvingas resa till Nordpolen och möta ett pånyttfött Luleå i kvarten, alla lags mardröm. Shinnimin har börjat tagga upp samtidigt som vi får lite på … Manuel Ågren? Lycka till. Det kan fortfarande bli Malmö eller Brynäs i kvarten, möjligen Färjestad, men det mesta talar nog för Luleå. Igen. Det går heller inte lägga sig i dom återstående matcherna i hopp om att Rögle ska gå förbi, att gå in i ett slutspel med den mentaliteten har aldrig funkat.
Tredjeplatsen innebär också att man tvingas genomlida jippot CHL nästa säsong, med några miljoner i förlust och tappat fokus på SHL som följd.
Luleå spelar en hockey med ganska svagt tempo, det borde passa oss bättre än Brynäs och Färjestad. Malmö tror jag inte längre på.Dysterqvist wrote:Detta håller på att utvecklas till ett worst case scenario:
Lite evildoing från Karlsson...hehe. Han har bra hockeyattityd. Gäller att hitta en bra balans så att man är annoying, men inte blir utvisad.
Idag känns det som spelarna vill hem fortast möjlig. Noll tändning än så länge
En påminnelse till våra backar. Man FÅR skjuta slagskott.
Person är kass i ingripandet . Och alla utespelare ser ut att bara vilja hem ,
Efter denna matchen kan vi sluta matcha målvakterna jämt. Nu måste bästa målvakt stå och det är Åhman.
Efter denna matchen kan vi sluta matcha målvakterna jämt. Nu måste bästa målvakt stå och det är Åhman.
Ett sömnpiller , nästan så jag sitter och somnar.Varanen wrote:Ja, idag är vi inte taggade.
Vad är det med Granberg? Han har varit sunkig i ett antal matcher nu.
Klar för saik?Varanen wrote: 10 March 2026, 19:33 Vad är det med Granberg? Han har varit sunkig i ett antal matcher nu.
Trist om det är skälet. Hoppas det bara beror på att han väntar på slutspelet som ju mer är hans gebit.
Persons sista match denna säsongen. Hoppas jag
Dif är för enkla. Vi behöver möta bättre motstånd inför slutspelet.
KIMBY ser ut som en femteklassare som just fått besked om att han måste läsa matte på sommarlovet i fejjan- vid ROBERT's (2 - 4) 
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Hur länge orkar DIF resa sig.
KÖTTA på i TREDJE så tar VLH det här
KÖTTA på i TREDJE så tar VLH det här
Amen to that!Micjac112 wrote: 10 March 2026, 20:11 Persons sista match denna säsongen. Hoppas jag
Cooper borde få gå hem
Faktiskt ett haveri detta. Djurgården är off och de har en enda möjlighet att komma in i matchen. Att få en massa PP. Och Cooper ger dom dessa. Rent korkade utvisningar.
Faktiskt ett haveri detta. Djurgården är off och de har en enda möjlighet att komma in i matchen. Att få en massa PP. Och Cooper ger dom dessa. Rent korkade utvisningar.
En match som borde varit stängd och arkiverad slängs bort på ett tafatt boxplay och ett knippe horribla utvisningar. Skärpning!
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Nollpoängsveckan inledd 
Det var länge sedan jag var så heligt förbannad som jag är nu på cooper. Fy fan så dåligt av honom. Kompanistryk
Cooper måste på EGEN BEKOSTNAD genomgå ett anger management program och en KBT-terapi. Det ska inte vara Jaget före laget utan LAGET före Jaget hur jävla förbannad man än är. Och nu straffades Vi på grund av det egot Big-Time!
Det är inte heller lätt att vinna matcher med en tunna SKIT mellan stolparna. En tanke inför vad som komma skall.
Det är inte heller lätt att vinna matcher med en tunna SKIT mellan stolparna. En tanke inför vad som komma skall.
Last edited by Kloker on 10 March 2026, 21:46, edited 1 time in total.
Hoppas Cooper blir avstängd några matcher, vi kan inte ha med spelare som ger bort matcher på detta sätt. Detta agerande idag måste rendera i samtal med sportchefen.
Kan vi inte stänga sådana här matcher vid (2 - 4) har vi inte i slutspelet att göra. Så är det. En försiktigt optimistisk tolkning av 'COOP' skulle väl vara att han är på väg in 'playoff-zone' - och är förbannad på allt och alla. För att kalibrera sig.
ALLT måste upp

ALLT måste upp