Lurig match. Tabellen ljuger inte. Vi skall ha det här i en ask. Men 'Öret' kommer också med fin form och har mycket att spela för nere vid kvalstrecket. Kan vi kanske utnyttja en viss desperation hos dem?
Nere i Ängelholm kär Färjestad över Rögle i detta nu. Det gör inget.
Mmm...det har inte varit en högkvalitativ match idag. Någon enskild brasse-sekvens bör vi åtminstone kunna kräva. Men jag gråter mig inte till sömns om det är hela perioden.
Jag är nog nöjd med 2 pinnar. Hade kunnat gå riktigt illa när Örebro gick från 0-2 till 2-2 och var varg-flocken. Något jag beskrev i förra match-tråden.
Tycker vi såg ängsliga ut i stora delar av matchen faktiskt. Som att vi gav bort initiativ. Hade det på känn redan i mittperioden. Nu saknar förmodligen den förlorade poängen betydelse i vilket fall. Skall mycket till om Rögle når oss nu. Och Frölunda går vi inte ikapp ändå. Det var sex poäng +1 givet deras målskillnad.
Towen - Säger inte emot. Konstigt. Jag kan förstå om det smög in osäkerhet efter käftsmällen i Värmland. Men vi följde ju upp med en kanon-match mot Saik, våra dräpare i grundserien. Laget som hånlog mot oss då de åkte på en utvisning medvetna om att vårt PP fick vinballe varje gång. Mål i PP och komfortabel seger borde stärkt självförtroendet. För mycket kunde man befara. Istället går vi ut mot Örebro med ångest. Mycket märkligt. Kan det vara för att vi tidigare gjort några platt-matcher i de sena lördagsmatcherna hemma? Har någon en annan teori?
Varanen wrote:Towen - Säger inte emot. Konstigt. Jag kan förstå om det smög in osäkerhet efter käftsmällen i Värmland. Men vi följde ju upp med en kanon-match mot Saik, våra dräpare i grundserien. Laget som hånlog mot oss då de åkte på en utvisning medvetna om att vårt PP fick vinballe varje gång. Mål i PP och komfortabel seger borde stärkt självförtroendet. För mycket kunde man befara. Istället går vi ut mot Örebro med ångest. Mycket märkligt. Kan det vara för att vi tidigare gjort några platt-matcher i de sena lördagsmatcherna hemma? Har någon en annan teori?
Ja, att vi ibland överanalyserar . De hade förmodligen noll ångest, men beroende på tabelläget inte supertaggade , och blev lite skärrade efter smällen mot Ville. Jämn match som Örebro hade allt att vinna men där vi namn. Starkt jobbat.