Övrigas matcher
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Övrigas matcher
Tänk att vara HV. Ta en 2-0 ledning borta mot Bif i första perioden. För att sedan tappa allt.
Lite kul att Real Fuleå ligger snart på kval
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Luleås klubbor inför bortamatchen i CHL är borta. Jobbigt läge.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Abbotteffekten i andra i Timrå. 5-0 till Timrå i andra. Jag älskar när familjen plågas.
Du är inte ensam om det.
Sparkningen av coach Jörgen är märklig. Vad var det som gjorde att FBK kom till slutsatsen att han måste bort för att laget ska prestera bättre? Coach Jörgen är ingen okänd figur i hockeysverige. De tog in honom med pompa och ståt med ett långt kontrakt för att sedan komma fram till att han skadar föreningen efter en halv säsong. Wow! Snacka om en katastrofal värvning. Clowneri i mitt tycke.
Sparkningen av coach Jörgen är märklig. Vad var det som gjorde att FBK kom till slutsatsen att han måste bort för att laget ska prestera bättre? Coach Jörgen är ingen okänd figur i hockeysverige. De tog in honom med pompa och ståt med ett långt kontrakt för att sedan komma fram till att han skadar föreningen efter en halv säsong. Wow! Snacka om en katastrofal värvning. Clowneri i mitt tycke.
Richard Wallin var en kul fläkt i Troja för många år sedan, men som sportchef gör han och styrelsen bort sig det grövsta. Hoppas säsongen rasar helt för dom.Varanen wrote:Du är inte ensam om det.
Jörgen kom in för att strama upp defensiven - sedan kom man på en bit in på säsongen att man inte behöver någon stram defensiv - man löser det smidigt med att slänga ut klubblegenden med huvudet före - och resultatet låter inte vänta på sig: Defensiven ÄR mindre stram - och man släpper ÅTTA BALJOR mot ett annat skräplag.
Säga vad man vill om WALLIN - Men effektiv, det är han. Resultaten av hans agerande kommer direkt
Tror Jörgen myser lite hemma i soffan ikväll (man är ju bara människa)
Säga vad man vill om WALLIN - Men effektiv, det är han. Resultaten av hans agerande kommer direkt
Tror Jörgen myser lite hemma i soffan ikväll (man är ju bara människa)
Jag håller med dig Towen. När coach Jörgen does his stuff så blir FBK missnöjda. Varför värvade ni honom från första början? Svar: Han är en klubblegend men vi vet ingenting om hur han är som hockeyledare. Pinsamt.
Tur att vi gjorde oss av med Larmi . Han är usel nu
Bottenstriden i år är grym. Uträknat Leksand som helt plötsligt vinner och LHC verkar inte kunna vinna längre.
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Undrar hur målvakter och målvaktstränare mår nere i Malmö ikväll - Det står (6 - 5) till mupparna mot SAIK - och vi är fem minuter in i andra perioden 
Du släpper fem (F-E-M) kassar på en 'perre' - ändå dominerar du din rival i andra kassen - som släpper SEX 
Man vet att det börjar bli vår när LAKERS spelar slutspelt och KVALKÖPING spelar kvar. Det är sen gammalt. Kommer sitta och mysa rejält på onsdag när kvalet drar igång. Fantastiskt att beskåda två så pass otroligt missköta föreningar drabbas samman i ödeskval.
Ja, HV lyckas säsong efter säsong få ut ÖVERLÄGSET minst hockey/krona. Nästan så man är imponerad. Skulle det gå sämre om en schimpans kastade pil för att bygga laget? Sätta upp ett antal potentiella namn på en stor tavla och sedan låta primaten kasta och se vad han "väljer". 
Får man önska sig lite drama ikväll så är det att Djurgården vinner mot Malmö i förlängning igen - på ett felaktigt godkänt mål

🫨🫨Towen wrote:Får man önska sig lite drama ikväll så är det att Djurgården vinner mot Malmö i förlängning igen - på ett felaktigt godkänt mål![]()

-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Jag tror på riktigt inte att domaren hade kommit helskinnad från Hovet om det varit Malmö som fått det domslutet med sig i förrgår!
Men man hoppas givetvis på kosmisk rättvisa
Men man hoppas givetvis på kosmisk rättvisa

-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Visst är det hela "motivation slår klass" spännande när det är kniven mot strupen? Tycker HV är rätt överlägset LIF, men det säger kanske en del om truppen HV faktiskt har. Kul att de är kvar ändå, ger lite glöd för oss.
"-Det är en mycket, mycket, mycket, mycket, mycket tunn utvisning..", säger Robban OHLSSON i TV4.
Robban går verkligen i Roger's fotspår - på alla *snyft* sätt och vis *snyft*..
Skönt vi slapp Luleå. Det kan nog bli åka av för präktiga Frölunda i den här serien..
Robban går verkligen i Roger's fotspår - på alla *snyft* sätt och vis *snyft*..
Skönt vi slapp Luleå. Det kan nog bli åka av för präktiga Frölunda i den här serien..
Tänk att vara RBK. De ledde 5-0 i sluttampen på första perioden, men förlorar mot Färjestad i förlängningen. På hemmais. Snacka om att vara mätt och nöjd efter att man krossat motståndet totalt. Tankarna går redan till nästa match, kanske dagdrömmer man om hur man lyfter LeMat eller Stanley och alla snygga babes på läktaren vinkar åt en. Helt plötsligt vaknar man och det står 5-5 och det ska bli förlängning.
Som man givetvis torskar och istället för glada babes som vinkar är det i verkligheten sura gubbar som stirrar på en. Så det kan gå.
Som man givetvis torskar och istället för glada babes som vinkar är det i verkligheten sura gubbar som stirrar på en. Så det kan gå.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Dom räligas kollaps är bland det vackraste jag skådat på is, inte för att jag gillar FBK men här fick jag fan tårar i ögonen av lycka
Hoppas FBK sveper dom i fyra raka. Vi snodde dessutom dom räligas CHL-plats nästa år, vad ska dom då satsa på att försöka vinna?
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Ja, man undrar ju lite vad Everbergs slöjdlärare anser om gårdagen?Dysterqvist wrote:Dom räligas kollaps är bland det vackraste jag skådat på is, inte för att jag gillar FBK men här fick jag fan tårar i ögonen av lyckaHoppas FBK sveper dom i fyra raka. Vi snodde dessutom dom räligas CHL-plats nästa år, vad ska dom då satsa på att försöka vinna?
Jag glömmer aldrig det reportaget (ett av alla de självgoda gröthals-inslagen) från 2021 när Rögle skulle städa av oss i finalen och Everbergs slöjdlärare stolt visar upp en träbit som det stod Rögle på som han påstod att Everberg hade gjort i lågstadiet… Röglereortagen haglade ju men där och då fick jag nog och bestämde mig för att det bästa vore om Rögle ALDRIG får vinna guld!
Jag äcklas verkligen av Fbk men väljer lolera framför pest

Nej nej nej, inget slår FBK i äckelklubbenLakers-Ulla wrote:Ja, man undrar ju lite vad Everbergs slöjdlärare anser om gårdagen?Dysterqvist wrote:Dom räligas kollaps är bland det vackraste jag skådat på is, inte för att jag gillar FBK men här fick jag fan tårar i ögonen av lyckaHoppas FBK sveper dom i fyra raka. Vi snodde dessutom dom räligas CHL-plats nästa år, vad ska dom då satsa på att försöka vinna?
Jag glömmer aldrig det reportaget (ett av alla de självgoda gröthals-inslagen) från 2021 när Rögle skulle städa av oss i finalen och Everbergs slöjdlärare stolt visar upp en träbit som det stod Rögle på som han påstod att Everberg hade gjort i lågstadiet… Röglereortagen haglade ju men där och då fick jag nog och bestämde mig för att det bästa vore om Rögle ALDRIG får vinna guld!
Jag äcklas verkligen av Fbk men väljer lolera framför pest

-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Hoppas de kan döda snacket om att Kalmar är nya LAKERS efter idag? VLH hade ALDRIG förlorat i bäst av sju mot ett lag som tagit 40 poäng färre
Om Saik, Luleå, FBK och vi går vidare så får vi möta FBK i semin. Har jag fattat det rätt?
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Ja, så blir det i så fall…Varanen wrote:Om Saik, Luleå, FBK och vi går vidare så får vi möta FBK i semin. Har jag fattat det rätt?
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Först njöt man när de räliga kollapsade och tappade 5-0 till förlust 5-6, nu njuter man ännu mer när Störst-bäst-och-vackrast-Loob-bestämmer-håjåjaja-dansbands-raggarna är på väg att tappa 3-0 i matcher mot en klubb som aldrig vunnit nåt.
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen!
Ja det är kul att betrakta på avstånd, men jag föredrar nog att fbk vinner ändå. Bara dem tröttar ut varandra innan vi möts är jag nöjd 
Jag vill möta coach Cam och skrika:
RESPECT THE FUCKING GAME!!!!
RESPECT THE FUCKING GAME!!!!
Varför ödsla energi Varanen? Det räcker väl med att ömt viska: "-Remember 2021?".. 
Då vet vi att vi får Rögle eller Färjestad i semin
-
Dysterqvist
- Forumdemon
EXTRA EXTRA, NU HAR DET HÄNT:
Frölunda har fått känna på hur det är att inte få alla domslut med sig!
Frölunda har fått känna på hur det är att inte få alla domslut med sig!
Känns som att det kan bli en riktigt rolig semi oavsett vilka det blir. Jag föredrar ingen särskild. Men om ni har argument om att den ena ger oss större chans att gå vidare så är jag lyhörd.Micjac112 wrote: 2 April 2026, 21:24 Då vet vi att vi får Rögle eller Färjestad i semin
Jag tror Färjestad är mest på g uppåt och blir svårast att möta.Varanen wrote:Känns som att det kan bli en riktigt rolig semi oavsett vilka det blir. Jag föredrar ingen särskild. Men om ni har argument om att den ena ger oss större chans att gå vidare så är jag lyhörd.Micjac112 wrote: 2 April 2026, 21:24 Då vet vi att vi får Rögle eller Färjestad i semin
-
Dysterqvist
- Forumdemon
3 jan 2026, VLH-Frölunda:
Frölunda kommer ut och spelar som dom gjort under hela hösten dvs. sköljer över allt motstånd i våg efter våg. 0-2 efter 10 minuter, med bud på fler mål för gästerna. I andra perioden reducerar plötsligt Växjö, Frölunda tappar momentum och Växjö lyckas även kvittera innan perioden är över. I sista perioden är det VLH som står för utskåpningen, men matchen går till förlängning och där lyckas Frölunda inte helt rättvist avgöra. Där och då började Frölundas fall, utan att någon fattade det just då, var det vår vändning som blev första spiken i Frölunda-kistan. Dom vann knappt en match efter detta. Allt är alltid Växjös fel, vi är roten till allt ont för kulturkramarna

Frölunda kommer ut och spelar som dom gjort under hela hösten dvs. sköljer över allt motstånd i våg efter våg. 0-2 efter 10 minuter, med bud på fler mål för gästerna. I andra perioden reducerar plötsligt Växjö, Frölunda tappar momentum och Växjö lyckas även kvittera innan perioden är över. I sista perioden är det VLH som står för utskåpningen, men matchen går till förlängning och där lyckas Frölunda inte helt rättvist avgöra. Där och då började Frölundas fall, utan att någon fattade det just då, var det vår vändning som blev första spiken i Frölunda-kistan. Dom vann knappt en match efter detta. Allt är alltid Växjös fel, vi är roten till allt ont för kulturkramarna