Hockey, hockey, mera hockey. Mellan OS och SHL så består mitt liv inte av så mycket annat. Men inte att jag klagar. Hockey är, som vi alla vet, TOKSKOJ!
Go seger senast.
MIF är en av de positiva överraskningarna den här säsongen. Coach Kollar har gjort de jobbiga att möta. Han var ett rövhål som spelare (mestadels positivt) och har lyckats förmedla det vidare till laget han tränar. Man bör vara lite småförbannad när man spelar hockey enligt både mig och coach Kollar. Man möter trots allt idioter som vill förstöra ens dag. Det MINSTA man kan göra i varje match är att förstöra deras.
Hoppas vi håller upp moralen och fortsätter köra. Ju mindre tid i egen zon desto bättre. Det är inte spelvändningar vi behöver vara rädda för utan uppställt spel i egen zon.
Vad f-n sysslar vi med? Cirklar runt lite skönt i egen zon för att sedan passa till en back som har puck-känsla från Hades Rike. Detta laget ska bara tänka FRAMÅT. Nord-Syd. Alla våra passningar ska vinna is framåt. Annars lägger vi ut den.
Vad f-n sysslar vi med? Cirklar runt lite skönt i egen zon för att sedan passa till en back som har puck-känsla från Hades Rike. Detta laget ska bara tänka FRAMÅT. Nord-Syd. Alla våra passningar ska vinna is framåt. Annars lägger vi ut den.
2-2 får vi vara nöjda med. Men nu kan GENERALEN formera trupperna.
Jag ska fan gå ner i omklädningsrummet och väta en handduk. Sedan ska jag sitta på Suomis plats och be honom ta av sig hockeybyxorna i andra pausen. Därefter blir det smisk med en virad handduk. Han släppte en motståndare pinsamt slappt från långsargen in mot mitten. Helt oacceptabelt.
Ja. Pusst. Nu har jag lugnat mig lite igen. Suomi gör en bra match så därför blir jag grymt frustrerad när han gör ett slappis i egen zon. Och vi snackar inte om en miss, utan om slapphet. Det gör mig vansinnig. Nu släpper jag det.
Last edited by Varanen on 21 February 2026, 16:38, edited 1 time in total.
Vilka vinnarskallar vi är. Konstigt svajig match. Men som vanligt svajar det lite mer åt vårt håll. Anderbergs kedja skall vi behålla. Vi får ut mycket hockey från den och de verkar trivas ihop.
Den här delen av året finns inga ursäkter. Hitta vägar att vinna, vi är vinnarkultur!
Något som skiljer årets trupp från många andra årgångar är att vi har en hel del forwards som är oerhört svaga i försvarszon. I vanliga fall brukar vår offensiva spets även vara tämligen kompetenta i försvaret, men så är det inte riktigt i år. Kanske är det därför vi pendlar så mycket från dal till topp i spelet.