Omg 41 Lakers Frölunda 5/2
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nu har vi haft 5 matcher mot lag på nedre halvan, och tagit en hel del poäng , om än med knackigt spel ibland.
Nu kommer fem matcher mot topplagen. Men start mot Frölunda på torsdag. Dessa fem matcher kommer att visa hur vi kan matcha topplagen. Hittills i serien har vi haft svårt mot de flesta av dem, förutom två tursegrar mot Rögle hemma.
Nu är det upp till bevis.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu kommer fem matcher mot topplagen. Men start mot Frölunda på torsdag. Dessa fem matcher kommer att visa hur vi kan matcha topplagen. Hittills i serien har vi haft svårt mot de flesta av dem, förutom två tursegrar mot Rögle hemma.
Nu är det upp till bevis.
Re: Omg 41 Lakers Frölunda 5/2
Frölunda är nertränade så där vinner vi lätt.
Rogers ande lever kvar och fystränaren i hans nuvarande schweiziska lag har sagt upp sig för att han köpte inte träningsnivån Roger eftersträvar.
Rogers ande lever kvar och fystränaren i hans nuvarande schweiziska lag har sagt upp sig för att han köpte inte träningsnivån Roger eftersträvar.
Inte lätt när man ska vara Universums mest tränade lag. 
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Med Keegan Lowe’s stenhårda slagskott på näthinnan så är jag inte orolig. Är Lowe på spelhumör så har vi goda chanser.
KÖTTA PÅ VLH
KÖTTA PÅ VLH
Frölunda lär komma ner rätt stressade över förlustsviten, ivriga att bryta den. Hoppas vi kan utnyttja det.
Och sätta upp Keegan i ett par frilägen
Och sätta upp Keegan i ett par frilägen
Ja, vi får dra på oss 2 snabba utvisningar så Lowe får utrymme för sina frilägen. 
Vad har hänt med Sahlin Wallenius, saknas idag?
Det svaret ligger under sekretesslagen.Kea66 wrote:Vad har hänt med Sahlin Wallenius, saknas idag?
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
JA men VLH kan inte slöa. Rör på benen. TUGGA ner FHC
Last edited by StenhårtSlagskott on 5 February 2026, 19:10, edited 1 time in total.
Kunde blivit ett snyggt självmål , Cederqvist
Frölunda spelar på gränsen med slag och hakningar
Vilken trevlig period så här långt. Bra hockey, bra fart, ingen seghet i egen zon.
Vi är värda 2-0 nu , då kommer säkert 1-1 
Frölunda har problem i egen zon och släpper till enorma lägen

Frölunda har problem i egen zon och släpper till enorma lägen
Jag är helnöjd. Ikväll har vi schwung i grejerna. Mycket nöjd med hur vi snabbt tar oss ur egen zon med max 2 passningar. Inget jävla duttande med 14 korta passningar till varandra med garanterat pucktapp när vi försöker det 15:e. Hoppas detta verkligen är en taktisk förändring och inte bara slump.
-
Göran-Håkan
- Forumamatör
Vad fan är det som händer?! Passen sitter som en smäck! Vinner tillbaka puck mest hela tiden ?! 
Joel är ju otroligt bra nu för tiden.
Kul att se
Kul att se
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Varför är vi kvar i omklädningsrummet.
Matchen har börjat 
Jäklar vad Frölunda hakar
Nu har vi svårt att lägga högt igen. Joel klarade det. Men resten har gått lågt tyvärr
När topplagen trycker på i skridskoåkningen så har vi inte mycket att sätta emot tyvärr. Det är ett mönster lika sant som att vi sällan torskar mot bottenlagen.
Sen är ju Åman faktiskt dålig idag . Synd att vi valde Persson idag.
Sen är ju Åman faktiskt dålig idag . Synd att vi valde Persson idag.
Det enda vi kan göra är att spela tufft mot sådana här lag, och det orkar vi inte i 60 minuter
Hemmamatch igen och 9 skott på mål en bit in i tredje. Når vi tvåsiffrigt. Vi hade 7 skott i första, sedan dess har vi 2 skott. Det är för jävla dåligt helt enkelt. Lyft er !
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Svårt att skapa tryck mot kassen
Vi saknar ju helt anfallspel , så det är ju inte konstigtStenhårtSlagskott wrote:Svårt att skapa tryck mot kassen
Vi får förlita oss på PP. Där är vi bra.
Vi förlorade mot ett bättre lag. Men första perioden var skoj. Därefter räckte vi inte till. Bara att konstatera.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Utan att analysera matchen just nu, men mer generellt inspel: vi vet att detta laget har en grym högsta nivå. Punkt. Vad vet vi mer? Högst troligen Malmö som blir femma.
Därför är det viktigaste just nu att bevara den platsen, för jag tar Malmö framför Lulä alla dagar i veckan iom resor etc. Plats 1-2 är ej inom räckhåll ändå.
Kan vi ersätta Koivula så vore det ju GULD på alla vis
Därför är det viktigaste just nu att bevara den platsen, för jag tar Malmö framför Lulä alla dagar i veckan iom resor etc. Plats 1-2 är ej inom räckhåll ändå.
Kan vi ersätta Koivula så vore det ju GULD på alla vis
Hemmaplan och nästan fullsatt och mäktar med 11 skott på mål. Herrejävlar så dåligt!!
Det är fullständigt uppenbart att vi behöver två riktiga forwards så att vi får igång ett offensivt spel. Det ser samma ut mot alla topplag. Vi kan på det hela taget inte matcha dem i spelet även om vi tappert spretar emot med ett bra PP. Det duger inte. Men , det måste till sist visa sig i en tunn trupp då två spelare som är tänkta att leda offensiven inte levererar ett skit.
Jag tror vi förlorar ett gäng matcher nu när vi möter topplagen.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Jag tycker nog vi kan räkna in Gardiner här. Efter den flygande starten har han knappt levererat ett skit, t o m varit petad. Han är inte den målskytten och poängspelaren man hoppades på. Lindberg har gjort 62 poäng nu, 30 mål. Han är unik och går inte jämföra med, men vi måste verkligen ha in en riktig målskytt.Micjac112 wrote: 5 February 2026, 21:08 Det är fullständigt uppenbart att vi behöver två riktiga forwards så att vi får igång ett offensivt spel. Det ser samma ut mot alla topplag. Vi kan på det hela taget inte matcha dem i spelet även om vi tappert spretar emot med ett bra PP. Det duger inte. Men , det måste till sist visa sig i en tunn trupp då två spelare som är tänkta att leda offensiven inte levererar ett skit.
Chansen ikväll sumpade vi genom #13 'MCLUL'. Håller med Svartis resonemang - hellre 4:a och få Percy's muppar - än 3:a och möta Lule'.
Nu vill man bara sprattla in till omgång 52 - så vi kan börja spela om det sen. Men vad hände med de gamla förhistoriska uttrycken "fönster" och "värvningsbomb"?!? Det var ju vår gren, vår stil, vår grej - själva nyckeln till torget
Nu vill man bara sprattla in till omgång 52 - så vi kan börja spela om det sen. Men vad hände med de gamla förhistoriska uttrycken "fönster" och "värvningsbomb"?!? Det var ju vår gren, vår stil, vår grej - själva nyckeln till torget
Jag tror inte vi håller undan för alla lag underifrån. När vi nästa gång möter Luleå så kommer de att passera oss vid händelse av vinst. Vi har bara sju poäng ner och det kommer att ätas in. Frågan är om vi håller undan 12 poäng på Brynäs som går som tåget.Towen wrote:Chansen ikväll sumpade vi genom #13 'MCLUL'. Håller med Svartis resonemang - hellre 4:a och få Percy's muppar - än 3:a och möta Lule'.