Omg31: VLH - Frölunda 3/1 2026 kl.15.15
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Topplagen avlöser varandra. Nu är det den överlägsna serieledaren som kommer på besök. Coach Robert går omkring och ler som en nyförälskad tonåring. Hans mungipor måste ner en smula. Det är vår uppgift.
Bra första period senast. Hoppas vi vågar starta likadant och orkar bibehålla fokus och flås.
Bra första period senast. Hoppas vi vågar starta likadant och orkar bibehålla fokus och flås.
Frölunda har 4 förluster efter full tid på hela säsongen. Det skulle vara närmast en sensation om vi vann i morgon.
Kul att det är utsålt - IGEN !
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kul att det är utsålt - IGEN !
Re: Omg31: VLH - Frölunda 3/1 2026 kl.15.15
Det här är säkerligen helt fel forum, men jag ger det ett försök. Jag försöker hitta 2-3 sittplatsbiljetter till morgondagens match. Om det är någon som har några får ni gärna skriva.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Anta utmaningen och utmana FHC. Allt handlar om inställning.
KÖTTA på VLH.
KÖTTA på VLH.
Svag målvaktsinsats på 0-1
Kattens lek med råttan tyvärr
Pinsamt att se
Kattens lek med råttan tyvärr
Pinsamt att se
Dålig på andra också.
Det här är jobbigt. Hoppas vi inte tappar stoltheten och bara släpper matchen.
Det här är jobbigt. Hoppas vi inte tappar stoltheten och bara släpper matchen.
Re: Omg[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[e
Ja fy fan vilket dåligt försvarsspel vi har. Det verkar inte finnas någon i Lakers som har förmågan att läsa spelet. Man är på rygg hela tiden. Ludvig Persson har gjort två chansningar med resultatet två mål i röven. Byt målvakt, han håller inte.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Måste säga att Raz varit otroligt sunkig defensivt också. På tal om att vara på rygg och halka omkring. Vi hade ytterligare en situation där en frölundait bröt in framför kassen med Raz på alla fyra som en fällkniv bakom.
Varför kommer vi ut och blir utspelade så ofta hemma. ?
Just denna matchen beror på att vi möter SHLs bästa lag. Men jag håller med om att det ofta är krampaktigt vid fullsatta lördagsmatcher. Nervositet? Övertändning?
Ja, när var vi spelförande senast över 60 min.Varanen wrote:Just denna matchen beror på att vi möter SHLs bästa lag. Men jag håller med om att det ofta är krampaktigt vid fullsatta lördagsmatcher. Nervositet? Övertändning?
Re: Omg[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[e
Jag tycker i våra möten med topplagen så ser man att vi även i år egentligen inte har någon utpräglad målskytt. Som Robban sa om sitt lag i intervjun, ”att vi varit väldigt crispiga framåt”, vilket vi inte är mot topplagen. Vi har många fina chanser i första perioden, men titta på avsluten. Antingen rakt på målvakten eller missar vi målet helt. Dom andra lagen har målskyttar som ser nätet bakom målvakten. Det har inte vi.
Vi har ju inget spel alls mot topplagen. Frånsett 12 min mot Rögle i en av matcherna. Vi får ju knappt låna puckenPutteA wrote:Jag tycker i våra möten med topplagen så ser man att vi även i år egentligen inte har någon utpräglad målskytt. Som Robban sa om sitt lag i intervjun, ”att vi varit väldigt crispiga framåt”, vilket vi inte är mot topplagen. Vi har många fina chanser i första perioden, men titta på avsluten. Antingen rakt på målvakten eller missar vi målet helt. Dom andra lagen har målskyttar som ser nätet bakom målvakten. Det har inte vi.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Han behöver visa mer. Har han ett hattrick i sig. Det lär nog behövas.
Säger kanske inte så mycket. Men detta är hans bästa match i VLH.
Vi är bättre i andra
Jag tycker vi är bra. Detta är nog max man kan få ut av laget just nu. Härligt att se KAMPEN.
Så rättvist när domarna inte kan se en fuskare som kniper fast klubban.
Exakt, där lurade han domarenvenomizer wrote:Så rättvist när domarna inte kan se en fuskare som kniper fast klubban.
Samtidigt ska inte klubban vara runt midjan.
Små-Lejonens har uppenbarligen väckt liv i Suomi. Mer närvarande, oöm och, vågar jag säga, ettrig? Bonus med lite smart evildoing som föranledde 2-2. Skönt att Raz fick revanschera sig efter en sunkig första period.
Hoppas vi orkar och vågar i sista. Undrar om vi har jobbat så här hårt tidigare under säsongen?
Små-Lejonens har uppenbarligen väckt liv i Suomi. Mer närvarande, oöm och, vågar jag säga, ettrig? Bonus med lite smart evildoing som föranledde 2-2. Skönt att Raz fick revanschera sig efter en sunkig första period.
Hoppas vi orkar och vågar i sista. Undrar om vi har jobbat så här hårt tidigare under säsongen?
Jag hoppas vi kan hålla uppe spelet nu i sista. Och inte spelar för Safe. Då förlorar vi. Detta laget klarar inte den hockeyn. Framåt och fortsätt våga.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Fint avslut av Rasmussen 
Sett över hela matchen är vi bästa laget. Vore värda vinst
Vi jobbade hårt i två perioder vilket jag är extremt nöjd med. En match som ger mig mersmak. Flera som hade satt på sig blåstället i första periodpausen.
Vi fittar bort en klar trea sett till spelet. Uselt målvaktsspel-/försvarsspel i första och för dålig jävla skärpa i tredje. Otur? Nej, dom ska sitta. Iaf något av dom!
Omg[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][emoji[emoji
Ja, nöjd med att vi vänder och ta poäng. Missnöjd med hur vi kommer ut. Och sett till de två sista perioderna så återkommer jag till detta med att inte ha några utpräglade målskyttar. Vi har tillräckligt med spel och klara målchanser att ta tre poäng. Men vi kan inte, trots dominans i den tredje perioden inte få in pucken. Vi sätter inte ens en enda straff. Om man inte har utpräglade målskyttar så blir du till slut straffad av lag som Frölunda. Det är det som saknas i den här truppen, igen.
Jag är nöjd med hur vi vänder runt matchen. Det var mycket oväntat efter första perioden.
Tyvärr lyckas vi inte avgöra. Tycker vi var värda 3 poäng.
Frågan är varför vi startar många matcher på det dåliga sätt som var fallet idag?
Tyvärr lyckas vi inte avgöra. Tycker vi var värda 3 poäng.
Frågan är varför vi startar många matcher på det dåliga sätt som var fallet idag?