Omg28: VLH - MIF 26/12 2025 kl.15.15
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Omg28: VLH - MIF 26/12 2025 kl.15.15
Oftast roliga matcher mot MIF. Båda lagen har överraskat positivt under säsongen och ligger topp6 (4:a och 5:a). Vi är kungarna i södra Sverige och det ska bevisas annandagen.
Ett rykte jag har hört är att Taif ska polisanmäla oss för användning av för många egna produkter. Otroligt skoj att se våra kids ta för sig senast.
Ett rykte jag har hört är att Taif ska polisanmäla oss för användning av för många egna produkter. Otroligt skoj att se våra kids ta för sig senast.
Re: Omg28: VLH - MIF 26/12 2025 kl.15.15
Så jäv*a roliga matcher är det väl inte mot Malmö Varanen. Det var jäv*ar i mig inte roligt 2017 när vi åkte i kvarten mot pågarna - som seriesegrare(?!) Sedan har mardrömmen mest fortsatt känns det som. Vi har alltid svårt mot dem oavsett kvalitet på vår egen årgång. Grinigt som mensvärk varje gång. Någon i styrelsen borde spontant avgå bara därför
God Jul på er alla hockeymuppar där ute
God Jul på er alla hockeymuppar där ute
Med roliga matcher så menar jag inte enkla. Jag menar att det ofta är bra hockey. Tyvärr ibland av motståndarna som exempelvis 2017 då de med fysisk hockey fick våra prinsessor ur balans.
Tuff hockey=rolig hockey
Det är två spelstilar som ställs mot varandra och det leder ofta till roliga matcher. Lirarna vs bökarna äer en bra setup.
Tuff hockey=rolig hockey
Det är två spelstilar som ställs mot varandra och det leder ofta till roliga matcher. Lirarna vs bökarna äer en bra setup.
En 6-poängsmatch vi måste vinna helt enkelt. Det finns inget annat.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
2016/17 var den säsongen Olli PALO dominerade i Växjö Lakers Hockey. Spelade en ishockey som Otto och Eemeli inte gör - den så hett eftertraktade POÄNGHOCKEYN - eller Lex SELÄNNE som det omskrivs i Tove JANSSON's förtrollade värld.
Det här var också säsongen isprinsessorna's isprinsessa landade hos oss mid-season - efter att primadonnan's glassko inte passat i SAIK. I Lakers satt den som gjuten under grundserien - sessan glänste i både diadem, tiara och haute couture aftonklänning; men i SLUTSPEL, skulle det visa sig, då rinner sminket på högadeln. Det gjorde det inte på Peter ANDERSSON i andra båset, "-Det går inte att sminka en gris" som han uttryckte det i Sydsvenskan en gång. Det sägs att Peter's fru tog 120kg i bänkpress redan innan anabolaköpen.
Vi grät den våren. Men vi visste inte då, att vikten skulle falla från vår bröst redan hösten där på. För 'Maestro' satt på en hemlighet, en visdom Skellefteå AIK aldrig haft och bittert skulle erfara - Om du värvar en PETTERSSON, då måste du värva TVÅ

Det här var också säsongen isprinsessorna's isprinsessa landade hos oss mid-season - efter att primadonnan's glassko inte passat i SAIK. I Lakers satt den som gjuten under grundserien - sessan glänste i både diadem, tiara och haute couture aftonklänning; men i SLUTSPEL, skulle det visa sig, då rinner sminket på högadeln. Det gjorde det inte på Peter ANDERSSON i andra båset, "-Det går inte att sminka en gris" som han uttryckte det i Sydsvenskan en gång. Det sägs att Peter's fru tog 120kg i bänkpress redan innan anabolaköpen.
Vi grät den våren. Men vi visste inte då, att vikten skulle falla från vår bröst redan hösten där på. För 'Maestro' satt på en hemlighet, en visdom Skellefteå AIK aldrig haft och bittert skulle erfara - Om du värvar en PETTERSSON, då måste du värva TVÅ
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
TVÅ spelare tillbaka för VLH. Det skulle kunna ge en möjlighet att stänga 2025 som TOPP TRE
KÖTTA på VLH
KÖTTA på VLH
Positivt att Anderberg får vara kvar i sin kedja även nu när Strandberg är tillbaka, kul att också Palme är med i uppställningen
Vi ställer inte upp med bästa laget. Kratz extraforward. Han är bättre än Soumi, oavsett vilken roll han ska ha. Soumi nu i en avlastande tredjekedja. Där hade kratz gjort sig bättre. Så än så länge styr penningkuvertet uttagningarna.
Hehe...du gillar verkligen inte Suomi.
Rafferty är en förbaskat smart spelare.
Vet vad han ska göra i situationen innan han kommer in i den.
Skickat från min SM-S921B via Tapatalk
Vet vad han ska göra i situationen innan han kommer in i den.
Jag har inget emot honom. Men han har varit helt misslyckad i Lakers tyvärr. Kratz är bättre härVaranen wrote:Hehe...du gillar verkligen inte Suomi.
Suomi är på G.Varanen wrote:Hehe...du gillar verkligen inte Suomi.
Hoppasbratsson wrote:Suomi är på G.Varanen wrote:Hehe...du gillar verkligen inte Suomi.
Vi är utspelade av Malmö på hemmaplan . Godnatt
Hur länge ska Elias Rosén få plåga oss
Hur länge ska Elias Rosén få plåga oss
Fan vad det retar mig att dom säger att det är fullsatt och en massa tomma stolar...Måste lakers göra något åt.
Ingen minns en fegis!
Det finns annat att hetsa upp sig för idag än några personer som super i baren i stället för att sitta på sin stol.
Elias Rosén är knappt spelbar. Släng in Ola Palme.
Det har nog luktats på glöggen både här och var. Otroligt slarvigt.
Hoppas MIF saktar ner nu. De måste tänka på att det inte är lätt att spela när magen är full med julgröt och marsipan.
Och där gick min granne på sittplats hem, tröttnade
Bland de mest pinsamma stunderna i Lakers historia. Jag skäms.Varanen wrote:Det har nog luktats på glöggen både här och var. Otroligt slarvigt.
Re: Omg2[emoji239[emoji2394]]: VLH - MIF 2[emoji2394]/12 2025 kl.15.15
Ja detta var nog bland det sämsta jag sett denna sidan millennium skiftet. Joel Persson åker runt och tänker på annat och hamnar i tidsnöd hela tiden. Ja den här matchen är bara att glömma och se fram mot söndagens match i Linköping. Bara att hoppas att nån vill mer då än idag.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Ja, idag var de inte taggade och fokuserade. Enkla passningar görs svåra, slipningen på skridskorna är fel så vi ramlar lite då och då, tekningar och sargbök är jobbigare än vanligt och fysik är något man pluggade i skolan.
Ingen match som går till historien direkt. Loja och trötta.
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Vår lägsta nivå är verkligen LÅG.
Som sagt. Helt orimligt att vi ska vara topp 4 med det här laget
Inte länge till Bratsson.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Undrar hur träningarna ser ut när detta är utfallet i match.
Ersättar man inte tilltänkta toppspelares skador och dåliga säsonger så går det så klart inte.bratsson wrote:Som sagt. Helt orimligt att vi ska vara topp 4 med det här laget
Något som är LÅGT är vårt spel i egen zon.
Vår sömngångarhockey skördar inga triumfer ikvällVaranen wrote:Något som är LÅGT är vårt spel i egen zon.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Någon måste kliva fram och skicka Hellkvist, det är inte okej att komma ut med ett såhär oförberett lag på fullsatt hemma plan. Sen ska Evertsson ha sin släng av sleven också, som inte ens lyckas ersätta i alla fall 1 av 2 tilltänkta toppspelare som går långtidsskadade, och inte heller lyckas han skicka världens mest överskattade finne. Känns sorgligt att vi skall dras med Suomi i 2 år till. Han är ett riktigt sänke, uträttar inte ett skit.
Även om marknaden är klen så skall en riktigt bra sportchef lösa det ändå. Det är bara att jobba hårdare än de andra.
Även om marknaden är klen så skall en riktigt bra sportchef lösa det ändå. Det är bara att jobba hårdare än de andra.
Last edited by steve_saviano_theking on 26 December 2025, 17:29, edited 1 time in total.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Nä inte ikväll heller. Konstigt.Micjac112 wrote: 26 December 2025, 17:03Vår sömngångarhockey skördar inga triumfer ikvällVaranen wrote:Något som är LÅGT är vårt spel i egen zon.
Re: Omg2[emoji239[emoji2394]]: VLH - MIF 2[emoji2394]/12 2025 kl.15.15
Ja detta var verkligen ett lågvattenmärke. Otroligt besviken på den inställningen man går in med idag. Riktigt dåligt faktiskt.
Så är det med det, som det
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Ingen skärpa första delen av matchen. Det är FÖR dåligt! Långsamma, slarviga och virrigt.
Besviken på prestationen.
Besviken på prestationen.