Omg27: VLH - TIK 20/12 2025 kl.18.00
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Omg27: VLH - TIK 20/12 2025 kl.18.00
Vi glömmer senaste matchen.
Nu är det fullt blås som gäller!
Nu är det fullt blås som gäller!
Re: Omg27: VLH - TIK 20/12 2025 kl.18.00
Vi glömmer de tre senaste säsongerna. Make Växjö Lakers Hockey Great Again
Gör vi två mål hemma imorgon? Har vi materialet till det?!?
Gör vi två mål hemma imorgon? Har vi materialet till det?!?
Kvittar hur det går ikväll, Fröken snusk ska ju spela så allt annat är sekundärt.
Skickat från min SM-S921B via Tapatalk
Det finns två saker barnen i Växjö önskar sig mest av allt:
1. Fred på jorden
2. Att Lakers gör minst 2 mål på hemmais.
Drömmen lever vidare.
1. Fred på jorden
2. Att Lakers gör minst 2 mål på hemmais.
Drömmen lever vidare.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
KÖTTA på VLH 
Vad är det med Cooper
Vad är det med Cooper
Last edited by StenhårtSlagskott on 21 December 2025, 06:01, edited 1 time in total.
2 sjukt onödiga utvisningar.
Katastrofalt att se faktiskt
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Bra period men att ta så TRE utvisningar utanför spelet håller inte. 
Det är katastrofaltStenhårtSlagskott wrote:Bra period men att ta så TRE utvisningar utanför spelet håller inte.
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Hoppas verkligen att någon tittar till Timrå spelarna efter alla våra överfall, man blir ju orolig för dom…. Men skönt i alla fall att vi inte har en lättkränkt domare….
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Sämre försvarsspel än HV för fan
Något måste hända under juluppehållet. Detta laget och spelet kan inte utmana om guldet, om nu guldet är ambitionen
Kan någon meddela då Rasmusen vann en teckning sist
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Rasmussen har bra statistik på tekningarna. Svårt att klaga på det i stort. Är mer frågande till varför #94 ska ta alla skott i PP. Han har väl aldrig haft ett bra skott.
2-2
3-2

2-2
3-2
Last edited by StenhårtSlagskott on 20 December 2025, 19:16, edited 1 time in total.
Gott!
Dra INTE ner på offensiven nu. Vi suger defensivt. Anfall är bästa försvar. Det gäller synnerligen oss.
Dra INTE ner på offensiven nu. Vi suger defensivt. Anfall är bästa försvar. Det gäller synnerligen oss.
Jaaaaaaaaaaaa , magiskt
Fortsätt!
Inte en tanke på defensiven, styrspel eller att låsa matchen för då blir det onödigt spännande.
Inte en tanke på defensiven, styrspel eller att låsa matchen för då blir det onödigt spännande.
PP2 är ju inte så lyckade
Kratz gjorde fel i forechecken. Först slö-forecheckade han för att sedan glad i hågen börja åka baklänges på vår högersida. Gänget försöker vara "smarta" och ta emot TIK vid egen blå. Slutar alltid i fiasko för om motståndet får in pucken i zon så vet vi inte längre vad vi ska göra.
Vi ska ALLTID forechecka AGGRESSIVT med 2 man oavsett vad det står i matchen.
Orkar vi inte det får det bli extra pass på spinningcykeln.
Vi ska ALLTID forechecka AGGRESSIVT med 2 man oavsett vad det står i matchen.
Orkar vi inte det får det bli extra pass på spinningcykeln.
Så j-a enkelt!
Vi gjorde fler än ett mål. Vågar vi även hoppas på fred på jorden?
Vi gjorde fler än ett mål. Vågar vi även hoppas på fred på jorden?
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Timrå får en lång och tråkig resa. VLH sätter sig vid dukat bord.
Persson i målet får gärna ta fler vinster. Tycker att de måste finnas mer där. Han var bra idag.
Persson i målet får gärna ta fler vinster. Tycker att de måste finnas mer där. Han var bra idag.
3 HÄRLIGA pinnar in på kontot

Ingen match är spelad förrän den är slut!
Ett steg närmre stortorget. Tv4-sändningarna runkar fortsatt åt Frölunda, Skelleftå & Rögle m.m - men alla vet att det är luftslotts-föreningar som aldrig slår Växjö i bäst av sju.
TIK borde få en bonus från ligan. De åker runt i Sverige och gör hemmapublikerna glada. De är verkligen psykiskt svaga utanför Sundsvall. Men sprider glädje gör de i alla fall. Inte till de egna egna fansen, men till oss andra. Tack för att ni gör hemmamatcher roligare runt om i hockeysverige.
Det var en befriande vinst mot ett sjukt svagt Timrå
Skönt att ta jul med en värdig vinst. Vi visar vid målen att vi har riktiga skills i laget. Tappet mot Lule' senast svider dock än, och lämnar beska. Tycker vi saknar en aggressivitet vi hade vid den fina säsongsinledningen. För mycket teorilektioner? HG-motorn?
Det är märkligt, jag har nämnt det förr, många matcher den här hösten har lämnat en med besvikelse - Ändå ligger vi fortsatt habilt fyra, närmare en andraplats än femte. Har Maestro stake kvar att ro hit ett ess som ingen såg komma blir vi en riktig utmanare i april trots allt.
@Varanen --> Du listade något om att önska "Fred på Jorden" - Borde vi inte byta ut den önskan till Hockeyguden med: "Att vinna sista matchen för säsongen"?
Frid på Jord det blir det tidigast när vi gått ikapp Färjestad i guldligan. För övrigt jäkligt gott att ligga före Jörgen i tabellen i halvtid, med tanke på att han stack med LARMI och allt.
Vad är det med Majoren's nya glajjor? - ser ut som Elton JOHN - Vågar man hoppas på lite swag, rock och stjärnglans runt laget i vår?
Det är märkligt, jag har nämnt det förr, många matcher den här hösten har lämnat en med besvikelse - Ändå ligger vi fortsatt habilt fyra, närmare en andraplats än femte. Har Maestro stake kvar att ro hit ett ess som ingen såg komma blir vi en riktig utmanare i april trots allt.
@Varanen --> Du listade något om att önska "Fred på Jorden" - Borde vi inte byta ut den önskan till Hockeyguden med: "Att vinna sista matchen för säsongen"?
Frid på Jord det blir det tidigast när vi gått ikapp Färjestad i guldligan. För övrigt jäkligt gott att ligga före Jörgen i tabellen i halvtid, med tanke på att han stack med LARMI och allt.
Vad är det med Majoren's nya glajjor? - ser ut som Elton JOHN - Vågar man hoppas på lite swag, rock och stjärnglans runt laget i vår?
Jag blev glatt överraskad över Ola Palmes debut. Han tog för sig och spelade felfri hockey. Kul att se. Anderberg har också växt inne laget och där har vi något stort på gång. Den dagen vi har fullt lag och något nyförvärv in så hoppas jag inte att juniorerna med automatik är de som måste flytta på sig.
Soumi är fortfarande totalt iskall. Vet inte vad det är med honom , men jag tror aldrig jag sett en spelare spela mer alibihockey. Han är ju helt utanför spelet i sina byten. Tillför ingenting egentligen och har inga styrkor. Trivs han inte i Växjö ? Det är helt orimligt att en spelare med hans meriter presterar så svagt. Han är alltså vårt stjärnförvärv och tilltänkta spets i vår leadingline. Han har fått chansen några matcher nu med Elvenes och Rasmusen men inte åstadkommit något där. Igår fick han plockas bort.
Jag är nöjd över att ledningen markerar hårt mot Ågren. Han blev bänkad resten av matchen efter sina utvisningar som höll på att kosta oss matchen. Det fungerar. Robert har helt slutat ta onödiga utvisningar. Kul att se hur han fått fart på skridskorna.
Soumi är fortfarande totalt iskall. Vet inte vad det är med honom , men jag tror aldrig jag sett en spelare spela mer alibihockey. Han är ju helt utanför spelet i sina byten. Tillför ingenting egentligen och har inga styrkor. Trivs han inte i Växjö ? Det är helt orimligt att en spelare med hans meriter presterar så svagt. Han är alltså vårt stjärnförvärv och tilltänkta spets i vår leadingline. Han har fått chansen några matcher nu med Elvenes och Rasmusen men inte åstadkommit något där. Igår fick han plockas bort.
Jag är nöjd över att ledningen markerar hårt mot Ågren. Han blev bänkad resten av matchen efter sina utvisningar som höll på att kosta oss matchen. Det fungerar. Robert har helt slutat ta onödiga utvisningar. Kul att se hur han fått fart på skridskorna.
Jag beskrev vad barnen i Växjö önskade sig. Jag är för krig. Särskilt att bomba barnen (men inte de som går på VLHs matcher eller representerar klubben). Självklart är ett SM-guld viktigare än fred på jorden.Towen wrote: 21 December 2025, 03:52 @Varanen --> Du listade något om att önska "Fred på Jorden" - Borde vi inte byta ut den önskan till Hockeyguden med: "Att vinna sista matchen för säsongen"?