Omg26: VLH - Luleå 18/12 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Dags att börja ladda igen. Senaste matchen mot Luleå var ren njutning. Ok, att slutet på matchen höll på att få mig inlagd på psyket, men matchen som helhet var väl genomförd. Luleå passar oss bra eftersom de spelar sakta. Visst har de några som försöker sig på genombrott, Chicken Shinnimin bl. a, men det går inte särskilt snabbt i övrigt. Lätt att försvara sig emot. Givetvis har de analyserat matchen och har tänkta motdrag. Samtidigt kan man inte ha en annan trupp än den man har, vilket vi själva blivit varse. Alla spelare har en individuell spelstil med sina styrkor och svagheter. Taktiska drag kan bara göra så mycket.
Skulle kännas bra om vi kunde få Luleå att paniksvettas mer än de redan gör med en go seger på torsdag. Åker Luleå ur i år?
Skulle kännas bra om vi kunde få Luleå att paniksvettas mer än de redan gör med en go seger på torsdag. Åker Luleå ur i år?
Re: Omg26: VLH - Luleå 18/12 2025
Torkan är över. Fick man önska en tidig julklapp vore det att Kristersson tillsatte en statlig utredning om huruvida "landslagsuppehåll" verkligen behövs i det svenska språket?
Hockey är opium åt folket - fler ligamatcher sänker gängbrottsligheten och arbetslösheten i Sverige, och höjer rikets BNP. Ge oss 82 grundseriematcher! All respekt åt RASMUSSEN's 100 landskamper men nog hade 1000 SHL-matcher - som faktiskt betyder något - varit större?
Tre Kronor för mig är VM och OS. Nog om det. 'BULAN' ryktas till Tyskland nästa säsong efter att det inte blev något med Schweiz?! Vilket nedköp - Hoppas läktarplats påminner honom om det när han kommer
Hockey är opium åt folket - fler ligamatcher sänker gängbrottsligheten och arbetslösheten i Sverige, och höjer rikets BNP. Ge oss 82 grundseriematcher! All respekt åt RASMUSSEN's 100 landskamper men nog hade 1000 SHL-matcher - som faktiskt betyder något - varit större?
Tre Kronor för mig är VM och OS. Nog om det. 'BULAN' ryktas till Tyskland nästa säsong efter att det inte blev något med Schweiz?! Vilket nedköp - Hoppas läktarplats påminner honom om det när han kommer
Någon som vet vilka spelare som är tillbaka ?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hönerövens svängdörr till sjukstugan fortsätter att snurra.
” Läget i Lakers: Otto Koivula och Hugo Gustafsson är långtidsskadade sedan tidigare. Sebastian Strandberg är fri från sin skada men har varit sjuk i veckan. Brian Cooper tränade inte på onsdagen och det är ett frågetecken runt hans medverkan. Manuel Ågren gör troligtvis comeback.”
Någon ersättare eller förstärkning verkar det inte vara tal om. Vi har ju en ny Josefsson. Respekt! Jag trodde Mumin Koivulva satt på en pallflotte tillbaka till Finland. Men ICKE! Det är väl inget lag som vill ha honom.
” Läget i Lakers: Otto Koivula och Hugo Gustafsson är långtidsskadade sedan tidigare. Sebastian Strandberg är fri från sin skada men har varit sjuk i veckan. Brian Cooper tränade inte på onsdagen och det är ett frågetecken runt hans medverkan. Manuel Ågren gör troligtvis comeback.”
Någon ersättare eller förstärkning verkar det inte vara tal om. Vi har ju en ny Josefsson. Respekt! Jag trodde Mumin Koivulva satt på en pallflotte tillbaka till Finland. Men ICKE! Det är väl inget lag som vill ha honom.
Självklart är det ingen som vill ha en skadad spelare.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
KÖTTA PÅ VLH
Manuel Ågren är välkommen in i truppen
Är inte förvånad att Ola Palme får chansen. Liam Pettersson var inte redo att ta steget än.
Luleå hakar hela tiden och domaren släpper
Helt ok, men jag retar mig på när vi stillastående börjar passa varandra i egen zon. Lägg av med det.
Men det är väl inte konstigt, domarna är väl Luleås extra spelare idagMicjac112 wrote:Luleå hakar hela tiden och domaren släpper
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Jämn match men nu ska det avgöras. Ta det här nu
Våga spela klart
Våga spela klart
Är det någon här som hört hur det är med Hugo?
Klängigare än Luleå i defensiv zon finns nog inte. Att dom får hålla på så
Skickat från min SM-S921B via Tapatalk
Luleå får med sig alldeles för mycket av Linde
Skeppa ÅHMAN innan julhelgen

Vi är bajsnödiga
Ja, tredje perioden var kramp i ändtarmen.
Evertsson känns som Bagdad Bob med senaste intervjun.
Visst vi har spelare skadade men att säga att Erik Andersson är som Josefsson är så otroligt löjligt.
Varför värvade han inte honom innan säsongen då? Tror Erik hade valt oss istället för Danmark även innan säsongen.
Visst vi har spelare skadade men att säga att Erik Andersson är som Josefsson är så otroligt löjligt.
Varför värvade han inte honom innan säsongen då? Tror Erik hade valt oss istället för Danmark även innan säsongen.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Billiga mål. Det håller inte i jämna matcher. 
Elias Rosén är knappt allsvensk klass
Efter 1-1 , som är en tavla, så rasade allt
Jag vill läsa läsa ALFAXhönerövssmiskanderyggdunkssmilande pekfingerpletande oneliner?
Givittomebaby!
Givittomebaby!
Kass, bedrövligt! Det enda som var sämre än laget är publiken...
Vi behöver ha in två RIKTIGA målskyttar istället för finnarna.
-
Lakers-Ulla
- Forumamatör
Håller med!Micjac112 wrote:Vi behöver ha in två RIKTIGA målskyttar istället för finnarna.
Vi borde ge oss in i budkrig med HV om kuk Axelsson! Ge honom 600k i månaden så är han kanske vår? (om inte fbk eller Luleå lägger sig j)
Personligen hoppas jag att något dyker upp i januari. Dock inte Axelsson. Jag gissar att det jobbas på det.Lakers-Ulla wrote:Håller med!Micjac112 wrote:Vi behöver ha in två RIKTIGA målskyttar istället för finnarna.
Vi borde ge oss in i budkrig med HV om kuk Axelsson! Ge honom 600k i månaden så är han kanske vår? (om inte fbk eller Luleå lägger sig j)
Går vi i vår mörkaste tid sedan vi gick upp i SHL? Vi har egentligen inte varit sexiga (ja, ja COOPER men laget..) sedan senaste guldet. En ny Robert ROSÉN lär vi inte hosta upp under 2020-talet och 'Chief' har helt tappat fingerspitzgefühl på smällkarameller. Minns han ens receptet han använde en gång?
Minns när TV4 Nyheterna hade ett inslag om Shjon PODEIN's ankomst till HA. Inte TV4 sporten - TV4 'main news' - så stort var det att pop:en i skogarna landat en NHL-stjärna: VAD HÄNDE HENKE
Och vart är PODDEN JEPSEN

Minns när TV4 Nyheterna hade ett inslag om Shjon PODEIN's ankomst till HA. Inte TV4 sporten - TV4 'main news' - så stort var det att pop:en i skogarna landat en NHL-stjärna: VAD HÄNDE HENKE
Och vart är PODDEN JEPSEN
På A svarar jag lite mättnad och på B svarar jag julledigtTowen wrote:Går vi i vår mörkaste tid sedan vi gick upp i SHL? Vi har egentligen inte varit sexiga (ja, ja COOPER men laget..) sedan senaste guldet. En ny Robert ROSÉN lär vi inte hosta upp under 2020-talet och 'Chief' har helt tappat fingerspitzgefühl på smällkarameller. Minns han ens receptet han använde en gång?
Minns när TV4 Nyheterna hade ett inslag om Shjon PODEIN's ankomst till HA. Inte TV4 sporten - TV4 'main news' - så stort var det att pop:en i skogarna landat en NHL-stjärna: VAD HÄNDE HENKE![]()
Och vart är PODDEN JEPSEN![]()
![]()
![]()