Everts VLH (18/19) 2.0

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

bratsson
c/o LL´s Forum

Re: Everts VLH (18/19) 2.0

Post by bratsson »

Det här blir bra, han ser ut som en ung Martin Lundberg ImageImage
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Kalmar har poängkungen i Allsvenskan i sitt lag. Nu jagar Saik honom. Hade inte han varit något för oss?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kea66
Forumamatör

Post by Kea66 »

Håller med, varför inte försöka få Diaco till Växjö innan någon annan SHL klubb tar honom. Han är en målgörare och det behövs.

Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

'Chief' jobbar inte så. Han vill ha spelare som "tar ansvar i båda ändar" - vilket i praktiken betyder att man som spelare måste tänka sig för både en, två, fyra och sex gånger innan man släpper egna blå och går för det..

Sedan har SAIK råd att chansa med en allsvensk forward då man redan är ett självspelande piano där ändå. Vi har nyss hämtat en chansning i Björklöven. Nästa forward in måste nog ha ett ordentligt CV.
Om vi vill vara med om det i år. Flera kontrakt går ut till våren, och då har Björn och Jocke fått ett instegsår. Kanske smyger det sig in en känsla att hålla lite I pungen, för att gå "all-in" nästa..?
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Evertsson har nog redan gått all in, efter sina ekonomiska förutsättningar, annars hade han nog inte tagit ordet revansch i sin mun.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Fast vi måste ju ersätta 12. Allt annat vore ju oseriöst.

bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Vet inte om Hugo är ersatt ännu heller.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

bratsson wrote:Vet inte om Hugo är ersatt ännu heller.
Erik Andersson var väl ett litet försök

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag är positiv till Andersson. Vi har flera skickliga spelare, men det har varit lite si och så med arbetsinsatsen. Andersson är alltid svettig efter match. En inställning vi behöver mer av.
Do you even looksmaxx, bro?
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

En mediaskygg tvåbent välavlönad Höneröv går under radarn för denna mellanmjölkens VLH med en anustouch av sur dyr sisu och medelmåttiga träben.

De alfaxandehönerövsgenitalsfallossuktanderygggdunkarna lyser med sin frånvaro. Likaså Höneröven.

Bedrövligt.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Vad tycker ni om Soumi ? Nu har han spelat ganska många matcher.

ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

Micjac112 wrote:Vad tycker ni om Soumi ? Nu har han spelat ganska många matcher.

Vem?

Sent from my XQ-FS54 using Tapatalk

Thats Mr. Ratscore to you..!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Everts VLH (1[emoji239[emoji2394]]/1[emoji239[emoji239[emoji2393]]]) 2.0

Post by PutteA »

Jag vill nog ge Suomi ett antal matcher till innan jag bedömer honom. Det känns som att han åker och är orolig för nått. Kanske inte skadan är riktigt i mål än. Så den hindrar honom, eller är skillnaden så stor mellan Liiga och SHL när det kommer till den offensiva skillsen. Men jag tycker vi bör ge honom en fyra fem matcher till ca.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

ratscore wrote: 16 November 2025, 14:59
Micjac112 wrote:Vad tycker ni om Soumi ? Nu har han spelat ganska många matcher.

Vem?

Soumeli aka Eemeli Suomi. Visst hade jag hoppats på mer, men är helt ok i min bok. Och jag tror han kommer bidra med mer om han får vara skadefri.
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

Varanen wrote:
ratscore wrote: 16 November 2025, 14:59

Vem?

Soumeli aka Eemeli Suomi. Visst hade jag hoppats på mer, men är helt ok i min bok. Och jag tror han kommer bidra med mer om han får vara skadefri.
Han är värvad som spets, men han är helt iskall i den rollen faktiskt. Ser liten ut på plan och saknar helt pondus. Vem som helst kan göra det han gör för en tiondel av vad han tjänar. Men han är säkert snäll och trevlig.

Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

PutteA wrote:Jag vill nog ge Suomi ett antal matcher till innan jag bedömer honom. Det känns som att han åker och är orolig för nått. Kanske inte skadan är riktigt i mål än. Så den hindrar honom, eller är skillnaden så stor mellan Liiga och SHL när det kommer till den offensiva skillsen. Men jag tycker vi bör ge honom en fyra fem matcher till ca.

Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ok, ytterligare några matcher. Vad har han nu , 12-13 matcher. Han var vår stora värvning och blev klar tidigt. Säkert väldigt dyr.

StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Hur bra och dyr är en spelare som Ty Rattie? Han är på läktaren senaste matcherna men sägs kunna göra mål.

När kliver försäkringen in och tar Ottos lön. Är det efter tre eller sex månader. Det skulle kunna ge möjlighet att hitta en ny spelare efter nyår.

Annars hade jag gärna försökt ett byte med Brynäs. Kopacka in och gitarren ut. Rosén behöver få speltid.
Last edited by StenhårtSlagskott on 16 November 2025, 16:05, edited 2 times in total.
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Suomi är reggad för nio seriematcher. 1+1 på dessa matcher skrämmer inte nån.
Det är inte många rätt bland nyförvärven, ändå ligger vi 4:a i tabellen.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Dysterqvist wrote:Suomi är reggad för nio seriematcher. 1+1 på dessa matcher skrämmer inte nån.
13 minuter och nu senast 11 minuter istid.
Självklart inte ok för en sådan spelare som Suomeli
Micjac112
Forumproffs

Post by Micjac112 »

bratsson wrote:
Dysterqvist wrote:Suomi är reggad för nio seriematcher. 1+1 på dessa matcher skrämmer inte nån.
13 minuter och nu senast 11 minuter istid.
Självklart inte ok för en sådan spelare som Suomeli
Ändå bra att han inte ges speltid bara på gamla meriter. Han visar inte något som motiverar mycket speltid.

Skepparn69
Forumamatör

Post by Skepparn69 »

Dysterqvist wrote: 16 November 2025, 16:01 Suomi är reggad för nio seriematcher. 1+1 på dessa matcher skrämmer inte nån.
Tycker dessa nyförvärv är helt ok ändå…
Attachments
IMG_8947.jpeg
IMG_8947.jpeg (26.05 KiB) Viewed 1010 times
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Det går inte säga annat än att både Rafferty och Gardiner har levererat poäng, men efter deras hysteriskt suveräna inledning har dom mer eller mindre försvunnit i poängprotokollet. Rafferty är bra ändå, det var Suomi och Gardiner jag syftade på. Koivula är ju en brakflopp men han kom kanske i fjol? Jag vet inte längre, minns knappt att jag sett honom spela. Robert är bra i år men ändå inte någon jättesuccé, åtminstone jag trodde han skulle göra betydligt fler poäng. Vi skapar för lite framåt.
Elvenes gillar jag, han håller alltid hög nivå.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

De två hitskeppade Mumintrollen är en jättedyr megahönerövsflopp utan dess like. Dom skulle leverera så pass att inte poängräknaren på jumbotronen skulle hänga med.

Tack för kaffet…😱

Vill också få sagt att Joel Persson har ju gått ner sig rejält. Visst, han har sina andra assists, men på det stora hela så är det mellanskit för en lagkapten - peakar ju inte uppåt direkt.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Och trots misären ligger vi 4:a med 1-2 matcher mindre spelade än resten av serien. Hur dåliga är inte de? :lol:

Det är klart att det ska bli bättre. Men det är ingen katastrof.
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Ja det är en märklig känsla, med all frustration över i långa stunder klappkass hockey, undantaget några få matcher i inledningen - så ligger vi ändå FYRA?! Säsongen lever. Vi har ett par lag ovan oss som ser övermäktiga ut, men det finns tid att minska gapet inför slutspelet. Men ja, realistiskt krävs det minst två ESS in under den tiden om vi inte skall skrälla som Vilda Visby eller Åshöjdens BK.

KOIVULA var värvad som vår Oskar LINDBERG - Var tänkt för en guldstrid, men kastar oss rakt in i vinterkriget..
Towen
Forumterrorist

Post by Towen »

Men vi skall inte bara lasta Otto för debaclet. Det här faller även på hans finska junior- och pojklagstränare, finska fystränare och sjukgymnaster, finska skolmaten och helfinska föräldrar.

Det ÄR katastrof.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Janne Pesonen har fått sparken som sportchef i Helsingfors. Något för Höneröven att sätta tänderna i! Ersättare för olyckan Otto eller snippan Suomi!

Skulle inte förvåna mig…😳
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Kloker wrote:Janne Pesonen har fått sparken som sportchef i Helsingfors. Något för Höneröven att sätta tänderna i! Ersättare för olyckan Otto eller snippan Suomi!

Skulle inte förvåna mig…Image
Du menar att du vill byta Höneröven mot Pesonen?
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Varför inte, vad tycker Du?
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Kloker wrote:Varför inte, vad tycker Du?
Du är ju lika sund i dina kommentarer som HV71s vinnarkultur.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag Alfaxar.
Lakers-Ulla
Forumamatör

Post by Lakers-Ulla »

Kloker wrote:Varför inte, vad tycker Du?
Nä, jag tillhör ju den lilla exklusiva skaran som tycker att Höneröven är rätt ok, trots att Koivulas skada är värre än befarat

Så tack men nej tack!
Dysterqvist
Forumdemon

Post by Dysterqvist »

Plus/minus:
Nye Erik Andersson som alla hyllar för sina defensiva kvaliteter står på -3 efter två spelade matcher. Jag tycker han är osynlig men tydligen har han varit på isen? Rasmussen har -3, vilket känns märkligt med tanke på att han producerat bra med poäng och känns rejäl i det mesta han gör. En spelare av hans kaliber borde inte stå på minus kan man tycka? Joel P står på -4, rätt väntat med tanke på hur det ser ut numera. Nåt är knas där, Lowe borde få ta över C:et.
Strandberg har +7, bäst i laget tillsammans med Cooper. Den såg jag inte komma ifjol, synd att Hugo skadades för dom två hade verkligen fin kemi tillsammans.
bratsson
c/o LL´s Forum

Post by bratsson »

Ja jag förstår inte den värvningen alls.
Vi behöver inte någon mer hårdjobbande gubbe, vi behöver en/två som kan skjuta på någon av alla våra passar som går runt och runt och fram och tillbaka.
Sexton/Gynge/Palola ish.
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Erik ger möjligheter att flytta upp Nilsson, Strandberg eller Kratz. Det är inte en roll för en junior. Tycker inte det är svårt att se vad de försöker där.

Vi kan börja med att skjuta med de vi har. Efterlyser mer självklarhet i spelet. Med det menar jag inte att spelarna inte kan göra göra misstag som Lowe mot Hv. Utan att spelarna försöker ta avslut och in på mål. Två exempel från sista perioden mot Rögle.

Nilsson och Rasmussen vinner puck framför Rögles mål men missar en enkel passning och kommer inte till avslut.

Rafferty har pucken i slottet och försöker passning till ingen istället för att dra ett skott. Skjut först och fråga sedan lagkompisen om han är fri efter bytet är avslutat.

Det måste vara mer attack och självklart när lägen uppstår. Robert och Gartiner tvekar aldrig att skjuta när de ser pucken. Det är självklart att pucken ska på mål. Det gör det lättare för alla att fatta vad som kommer hända.
Post Reply