Omg17: HV - VLH 13/11 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Äntligen match igen. Äntligen får vi visa upp vilka läxor vi lärt oss av att gå in i matcher som lobotomerade zombies. Nu kommer vi börja första nedsläpp som ett gäng som älskar hockey och är beredda på att offra en hörntand.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Re: Omg17: HV - VLH 13/11 2025
Jag är faktiskt inte så säker på det, det snackades redan efter Leksandsmatchen att man skulle vara mer redo från start framöver. Det blev t o m ännu värre.
En ny nollpoängsvecka på gång?
En ny nollpoängsvecka på gång?
Säger inte emot. Men vi ska komma ihåg att detta är borta. VLH hatar (är rädda?) att spela för ett fullsatt Vida. Vi har mycket enklare att spela som ett normalt lag på bortais.
Detta är säsongen mest givna förlust. Skulle förvåna enormt om vi vinner på torsdag
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tycker vi blir ganska sågade i senaste podden med 'Sanny och Svensson', vi slutar fyra till sjua enligt Sanny. Imponerad av vårt PP men typ inget annat.. men vi "kan växa" under säsongen. Ja det vill nog f*n till det..
HG:s frånvaro tillsammans med $$$KOIVULA:s haveri driver oss mot det hemska mittentränsket. Man sitter och drömmer om en kanin ur hatten igen - en VEERSTEEG från ingenstans.
Vi brukar inte vara bra efter uppehåll, men det är en delvis ny era. Tror vi nyper dem på torsdag. Vad det nu är värt. Vi kanske behöver reboot:a i div 4 - bli POP på riktigt igen. För det är ett tag sedan vi var det
HG:s frånvaro tillsammans med $$$KOIVULA:s haveri driver oss mot det hemska mittentränsket. Man sitter och drömmer om en kanin ur hatten igen - en VEERSTEEG från ingenstans.
Vi brukar inte vara bra efter uppehåll, men det är en delvis ny era. Tror vi nyper dem på torsdag. Vad det nu är värt. Vi kanske behöver reboot:a i div 4 - bli POP på riktigt igen. För det är ett tag sedan vi var det
Någon som har koll! Tränar Koivola?
Då borde Lakers leta en riktigt vass ersättare.Varanen wrote:Är inte hans karriär över?
-
Dysterqvist
- Forumdemon
”– Det är en skada vi inte kommer tillrätta med i termer av att Otto ska vara 100 procent skadefri. Det är inte många spelare i ett lag som är 100 procent skadefria, men de flesta spelar i alla fall. Där kommer vi till nästa nivå: Kan Otto spela med sin? Hittills har det inte gått bra. Antingen handlar det om att hitta någon form av förhållningssätt, kalla det ”träningsvardag” eller vad som helst, som kan funka. Eller funkar inte det är det snarare så att det krävs ingrepp eller till och med är så att det inte är möjligt att fortsätta spel, säger Evertsson”
Hans karriär kanske är över, eller så spelar han kanske. Så länge man inte vet vad som gäller kan nog inte Evertsson agera och skaffa en fullvärdig ersättare. Det lär bli ett lån eller en till billig lösning.
Hans karriär kanske är över, eller så spelar han kanske. Så länge man inte vet vad som gäller kan nog inte Evertsson agera och skaffa en fullvärdig ersättare. Det lär bli ett lån eller en till billig lösning.
En positiv sak! Hörde att Evertsson sa att Hugo G operation har gått väldigt bra. Man tror han kan vara tillbaka tidigare än vad man kunnat räkna med!
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Det är mycket positivt om Hugo kommer tillbaka. Men Chief är inte ögonläkare så först om några veckor vet vi hur det har läkt. Men positivt att operationen har gått bra.
Hur formar vi trupperna för att erövra vätterns södra strand.
Samma som vanligt men Andersson mellan Nilsson och Kratz?
VLH har inte börjat matcherna bra så att låta de svettiga ta större roller i första perioden för att sedan successivt minska istiden på grovjobbarna och öka istiden på toppformationerna.
Hur formar vi trupperna för att erövra vätterns södra strand.
Samma som vanligt men Andersson mellan Nilsson och Kratz?
VLH har inte börjat matcherna bra så att låta de svettiga ta större roller i första perioden för att sedan successivt minska istiden på grovjobbarna och öka istiden på toppformationerna.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Oj, det kommer nog bli en jobbig kväll. Pucktapp i egen zon om och om igen.
Erik Anderssons icke markering på 2-0 luktar div 1
Två misstag, två mål i röven fint det.
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Re: Omg1[emoji2[emoji2391]9[emoji2[emoji2391]9[emoji2391]]]: HV - VLH 1[emoji2391]/11 202[emoji2[emoji2391]9[emoji2391]]
Ärligt talat så är det inte bara slarven som ger HV momentum. Vi är bedrövligt loja i allt vi gör där ute. Vi har inte ett enda längre anfall i HV:s zon. Och Björn tycker perioden är helt okej. Ja herre gud….
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Men få in pucken!
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Nu känns det lite bättre
Jösses vilket PP vi har
Vilka fruktade avslut från 11 och 19
Vilka fruktade avslut från 11 och 19
Nu får vi inte bli små , men det blev vi tyvärr
Omöjligt att leva på PP hela tiden. Och någon turstuds här och där.
Vi måste få till ett grundspel som fungerar, 5vs5.
Vi måste få till ett grundspel som fungerar, 5vs5.
Fan så svagt
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Pinsamt. Skicka Hellkvist för helvete. Det är nog nu. Han är inte kompetent nog att åstadkomma en förändring.
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
EN HALT HÖNA HADE SLAGIT HV IDAG! VI ÄR TJOCKA, SLÖA OCH LATA! VIDRIGT!
Riktigt dåligt. Vi måste ju vara med från start och tugga igång 5v5 spelet snarast.
Varje första period ser precis lika jävla dålig ut i varje match, och så fort vi leder skiter vi på oss , ibland har vi tur och håller undan (tex Brynäs) , och inget händer som bryter detta.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
PP sminkar över många svaga delar i spelet. 
Re: Omg1[emoji2[emoji2391]9[emoji2[emoji2391]9[emoji2391]]]: HV - VLH 1[emoji2391]/11 202[emoji2[emoji2391]9[emoji2391]]
Frågan är vad som händer med spelarna, i båset, på isen, direkt efter vi tar ledningen. För det syndes ganska omgående att nått skedde rent mentalt där och det tar bara fyrtioen sekunder så är det tre lika. Och där skiftar momentumet. Jag vet inte vilka spelare man sätter in direkt efter målet, men dom visar ganska snabbt samma loja beteende som i första. Jag anser att man ger bort den här matchen pga nånting???
Så är det med det, som det
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Passa på att njuta av tabellen, troligtvis sista veckan vi ligger topp 6 den här säsongen. Detta laget har fan ingenting, varken anfall eller försvar. Ett lag utan identitet och profiler.
Ja detta kommer tyvärr fortsätta dala. Vi får hoppas att vi slår de under 8 plats i fortsättningen av säsongen.
I över 10 omgångar har allt gått för sakta och det har saknats glöd och attack i spelet. Långa stunder ser det ut som varje spelare för en rullator framför sig.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Att göra hela fyra mål i PP och ändå inte lyckas få med sig någon poäng måste vara unikt.
Suomeli skadad? 13 minuter idag bara