Omg14: VLH - DIF 28/10 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
En helt ok match senast. Lite svettigt att det dröjde så länge innan vi gjorde det matchavgörande målet (Strandberg är Kung för tillfället). Det som oroar mig är vår tendens att ge bort initiativet i matcherna. Oftast givetvis på slutet av matcherna när vi i panik försöker försvara en ledning, men det har också ofta skett i början av matcherna där vi mer eller mindre slänger bort en period och ger motståndarna onödigt styva tuppkammar. Jag vet inte om det handlar om sunkigt styrspel, psykisk bräcklighet eller vad?
Nu möter vi ett lag som skulle må bra av lite flexiblare tuppkammar. Högmod går före fall så som det sägs. Ger vi Dif initiativet äter de upp hela arenan. Var först på pucken och agera. Utan puck ska de stressas. Något våra Kungliga Hovleverantörer av hockey inte uppskattar.
Nu möter vi ett lag som skulle må bra av lite flexiblare tuppkammar. Högmod går före fall så som det sägs. Ger vi Dif initiativet äter de upp hela arenan. Var först på pucken och agera. Utan puck ska de stressas. Något våra Kungliga Hovleverantörer av hockey inte uppskattar.
Re: Omg14: VLH - DIF 28/10 2025
Nöjd. Varken mer eller mindre. Vi gör inte det vi skall de senaste matcherna. Vi gör det vi måste. För ett par omgångar sedan berömde jag Reid's pansarskott - han har svarat mig med två mål sedan dess - två fösare
Nu möblerar man om i linorna. Bra att man vågar lite. Man kan alltid skifta tillbaka. Jag vill se lite längre "tyngre" anfall. Och ett par riktiga strutar från Reid. (Nej vi har inte glömt dig STRANDBERG, tillsammans med HV (hela A-truppen) var du helgens underhållning
) Och Brogan borde få lite ny ketchup-effekt. Tror hans intåg och magnifika start - tillsammans med Björn's förtroende - inspirerat Keegan att växa in i sin fars kostym
Viktig match detta för att cementera oss topp-6. Vi vill ha Djurgården och flämtande Färjestad bakom oss. Match i matchen GARDINER vs HUDON. Den sistnämnde hade jag gärna sett hos oss. Hoppas WIKEGÅRD är med på bussen ner och får en puck i munhålan
Eemeli skall få sina fem hela matcher innan vi hissar eller dissar. Faktum är att det troll som imponerat mest på mig i helgen är Ingrid ENCKELL i TV4:s "Idol" - Trodde uppriktigt inte att finlandssvenska kunde låta så vackert som hennes stämma, Varanen - Jag tittar normalt inte på tjejsporter som reality-tv - men här blir man ju KÄR
Nu möblerar man om i linorna. Bra att man vågar lite. Man kan alltid skifta tillbaka. Jag vill se lite längre "tyngre" anfall. Och ett par riktiga strutar från Reid. (Nej vi har inte glömt dig STRANDBERG, tillsammans med HV (hela A-truppen) var du helgens underhållning
Viktig match detta för att cementera oss topp-6. Vi vill ha Djurgården och flämtande Färjestad bakom oss. Match i matchen GARDINER vs HUDON. Den sistnämnde hade jag gärna sett hos oss. Hoppas WIKEGÅRD är med på bussen ner och får en puck i munhålan
Eemeli skall få sina fem hela matcher innan vi hissar eller dissar. Faktum är att det troll som imponerat mest på mig i helgen är Ingrid ENCKELL i TV4:s "Idol" - Trodde uppriktigt inte att finlandssvenska kunde låta så vackert som hennes stämma, Varanen - Jag tittar normalt inte på tjejsporter som reality-tv - men här blir man ju KÄR
Vi behöver få igång vår anfallshockey, kanske lite nya formationer kan få fart på saker. Men egentligen tycker jag att vi har kemi i formationerna redan. Det är inte där problemet sitter.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
Dysterqvist
- Forumdemon
”Problemet” är väl att vi alltid prioriterar defensiven och bygger lag med spelare som tar ansvar över hela banan, som det så fint heter. Så länge vi vinner kan jag stå ut med detta, det är verkligen inget problemMicjac112 wrote: 27 October 2025, 19:19 Vi behöver få igång vår anfallshockey, kanske lite nya formationer kan få fart på saker. Men egentligen tycker jag att vi har kemi i formationerna redan. Det är inte där problemet sitter.
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
VLH har gjort en mycket imponerande inledning. Men nu gäller det att klara av att ta nästa steg och höja nivån ytterligare. Vet inte vad tanken är med att balansera om femmorna. Men det skadar aldrig att testa och blir intressant att följa utfallet.
KÖTTA PÅ VLH
Veckan med NOLL poäng är DOCK inte acceptabel
KÖTTA PÅ VLH
Veckan med NOLL poäng är DOCK inte acceptabel
Stockholamare är vi inte, danskar vilja vi icke bli, låtom oss alltså vara SMÅLÄNNINGAR!
Intressant med nya kedjekonstellationer idag.
Intressant med nya kedjekonstellationer idag.
Kul med fullsatt, hade aldrig hänt med Modo kvar. Självklart tycker alla så om oss också när vi kommer på besök, aldrig slutsålt då.
Med det sagt, Djurgården lär ha Hellberg i mål ikväll, det som var skillnaden sist vi mötte dem. Skulle inte förvåna mig med 0 poäng ikväll, kanske utklassning?
Med det sagt, Djurgården lär ha Hellberg i mål ikväll, det som var skillnaden sist vi mötte dem. Skulle inte förvåna mig med 0 poäng ikväll, kanske utklassning?
Herregud så taffligt spel
Hoppas på bättre spel i andra perioden 

Re: Omg1[emoji2392]: VLH - DIF 2[emoji239[emoji239[emoji2392]]]/10 202[emoji2393]
Ja det var en ganska blek period. Tycker man fortfarande har stora problem i spelet med puck. Men det är olika komponenter som gör detta. För det första så förlorar vi alla viktiga tekningar och får sällan börja med pucken. Sen är vi för passiva i egen zon, vilket ger dom momentum. Något vi ser oavsett vilka vi möter.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Har vi haft någon målchans ?
Totalt utspelade .
Nu har vi bara en massa röta.
Björn undrar varför vi har minst antal utvisningar med oss och förklaringen är ju att vi inte har pucken särskilt mycket
Björn undrar varför vi har minst antal utvisningar med oss och förklaringen är ju att vi inte har pucken särskilt mycket
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Inte orättvist. Men nu får de ta ut en gårdare för hakning.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Vi skiter ju på oss varje gång DIF vill spela fysiskt.
Fattar inte heller Björn som bränner två kedjor som haft kemi senaste tiden - är det läge att ändra? Nej. Sluta försöka bryta mönstret.
Fattar inte heller Björn som bränner två kedjor som haft kemi senaste tiden - är det läge att ändra? Nej. Sluta försöka bryta mönstret.
Elias Rosén är inte SHL mässig , båda målen hans
Re: Omg1[emoji2392]: VLH - DIF 2[emoji239[emoji239[emoji2392]]]/10 202[emoji2393]
Vi har ju inget bett i nånting. Dom gör ju som dom vill DIF. Lakers spelar så där tråkigt idag att man hellre hade suttit och tittat på torkande färg.
Så är det med det, som det
Vad det är de har sagt och övat på så är det fel. Det ser ju fan ut som fem pensionärer vi ställer på isen.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Enig Varanen.
Fattar inte varför man bryter upp två förstakedjorna?
De hade ju något på G. Blt, blötare, nerpissade VLH
Ja. Sa samma innan. Problemet sitter inte i kemin. Vi har ju sirap i blodetSvartvadet wrote:Enig Varanen.
Varför i helvete ändra ett vinnande koncept??
Jaha, dags att plocka fram skämskuddarna igen…
Jaha, dags att plocka fram skämskuddarna igen…
Hur har vi kunnat bli så tempofattiga? Är det för lågt tempo på träningarna , så att vi inte hinner med i riktigt matchtempo , såg ju samma ut mot Brynäs , för en vecka sedan. Då hade vi tur.
Vi har inte skapat en enda målchans på två perioder, där man kunde målat. Totalt uddlöst. Vi vinner knappt en närkamp med knappt en tekning.
Vi har inte skapat en enda målchans på två perioder, där man kunde målat. Totalt uddlöst. Vi vinner knappt en närkamp med knappt en tekning.
Kan vi ha en poll bland spelarna innan match så dom får svara på om dom har någon kämparglöd för dagen. Så hade det besparat mig mycket lidande.
Tror faktiskt vi har ett attitydproblem i laget. För många är för fina för att ta ut sig det lilla extra och tävla 100 % hela tiden.
Inte ens PP fungerar mer 
Lite Jinx skadar aldrig

Lite Jinx skadar aldrig
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Äntligen. #19 Reducerar med tio minuter kvar.
Hockey är hockey 

Vi kan ju lira lite hockey ändå
Suomeli är bäst just nu
Förstår inte valet av Cooper i 3-3 , men men.
Jag är nöjd med en pinne. Synd att vi inte spelade hela matchen
Jag är nöjd med en pinne. Synd att vi inte spelade hela matchen
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Man borde vara glad efter att dom mirakelräddat 1 poäng när det såg hopplöst ut, men just nu känner jag mig rätt tom. Lägstanivån är horribel och spelet är stundtals extremt tråkigt, omständligt och långsamt, man får känslan att mycket fortfarande påminner om i fjol.
Rättvist. Dif hade de två första och vi sista. Skönt att vi kunde hämta upp 0-2 underläget. Hoppas vi kan spela med den desperationen mer framöver.
Grejen är den att vi inte spelat så fantastiskt under säsongen. Vi har lurat oss själva och hockeysverige genom att vara sjukt effektiva inledningsvis. Vår poängskörd är rejält dopad sett till hu spelet sett ut. Statistiken på hur mycket chanser vi skapar är liknande med förra året, men skönt att vi har några som stänker dit lite mål i år iaf.
Positivt är att vi ändå tar så mycket poäng, men svårt att se hur det ska hålla i sig...
Positivt är att vi ändå tar så mycket poäng, men svårt att se hur det ska hålla i sig...
Redan från start kändes kungligheterna från "Schtaan" märkvärdigare än oss - Större, tyngre, bekvämare. Som om det var vi som var nykomlingar i finrummet. Försökte intala mig själv i periodpaus att det berodde på deras powerplay - men magkänslan sa något annat
Känns som att det här var en typisk match 'HG' kunde varit tungan på vågen. Varg i båda ändar och gör viktiga mål.
Lätt att misströsta när toppen rycker, men det är bra mycket hockey kvar. Det finns tid att ömsa skinn.
Känns som att det här var en typisk match 'HG' kunde varit tungan på vågen. Varg i båda ändar och gör viktiga mål.
Lätt att misströsta när toppen rycker, men det är bra mycket hockey kvar. Det finns tid att ömsa skinn.
I ännu en höst av "MELLANMJÖLKENS BEDRÖVELSE" (och en "Otto-that-never-really-were") måste man ändå imponeras lite av Djurgårdens fina start. Även om man inte är en "riktig nykomling". Bra balans mellan gammalt och ungt. Lika delar individuell klass och lagspel. Och man hämtar sig snabbt efter den förnedrande käftsmällen mot Frölunda hemma (blev det 0-11?)
De är nog tillbaka i SHL tillsvidare. Det finns andra E4-lag som inte är lika självskrivna
Dags för mig att ta mig till ICA. Det blir den gröna tetrapak:en - Den det står "Mellanmjölk 3%" på..
De är nog tillbaka i SHL tillsvidare. Det finns andra E4-lag som inte är lika självskrivna
Dags för mig att ta mig till ICA. Det blir den gröna tetrapak:en - Den det står "Mellanmjölk 3%" på..