Omg12: VLH - BIF 23/10 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Skönt att vi kunde bryta förlustsviten. Mycket lättare att gå in i den här matchen med en seger i ryggen. Biffarnas säsong har varit en besvikelse så här långt. Känns evigheter sedan vi spelade hemma. Och senast var det allt annat än skoj (skräck-matchen mot Saik). Hoppas vi tar tag i det från första nedsläpp.
Re: Omg12: VLH - BIF 23/10 2025
Skönt att se 'grabbparna' ta tag i det igår. Inga krusiduller. Men solitt. HENRIKSSON håller på att bli för Lakers vad Robert ROSÉN var - När HENRIKSSON (#87) spelar vinner man, när han är borta förlorar man. Och Keegan's giftermål med Björn verkar lika lovande som äktenskapet mellan Björn och Lucas.
Otroligt att vi ligger fyra efter den horribla noll-av-nio-sviten. Vilka vill vi vara? Och jag hoppas Reid's smaskiga ramträff gav mersmak igår. Att det kliar i bössan..
Jag gissade inför säsongen att experter och media överskattade Brynäs rätt ordentligt. Blir intressant att se om det blir samma målfest som i premiären. Vi har ett mentalt övertag. Och är det nu vl får se Eemeli? Känns som en debut, ett rent nyförvärv nu. Gör oss inte besvikna Varan.. Eemeli. Du är här för att göra skillnad
Otroligt att vi ligger fyra efter den horribla noll-av-nio-sviten. Vilka vill vi vara? Och jag hoppas Reid's smaskiga ramträff gav mersmak igår. Att det kliar i bössan..
Jag gissade inför säsongen att experter och media överskattade Brynäs rätt ordentligt. Blir intressant att se om det blir samma målfest som i premiären. Vi har ett mentalt övertag. Och är det nu vl får se Eemeli? Känns som en debut, ett rent nyförvärv nu. Gör oss inte besvikna Varan.. Eemeli. Du är här för att göra skillnad
Redan slutsålt. Snyggt.
Skickat från min SM-S931B via Tapatalk
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Detta ska bli väldigt intressant, känns som det är helt nya förutsättningar jämfört med förra gången lagen möttes. I premiären var Brynäs storfavoriter, Bäckström tillbaka osv. men dom blev tagna på sängen av ett VLH som bara öste på framåt. Brynäs har fortfarande inte repat sig från den chocken känns det som, även om dom vann rivalmötet mot Leksand för några dagar sedan. Bäckström är kanske lite på gång dessutom, lämnade isen med 1 + 1 i den matchen.
VLH å andra sidan känns inte längre som samma lag jämfört med premiären, den inledande målproduktionen och den frejdiga anfallshockeyn tycks ha kommit av sig. Några spelare har fallit bort p g a. skador, viktiga spelare dessutom. Orkar VLH stå emot nu, eller är Brynäs inte bättre än vad dom visat hittills? Kanske är det i stället VLH som är bra? Fyra i tabellen med färre matcher spelade än övriga, plus flera tilltänkta nyckelspelare borta, tyder ändå på styrka.
Får vi äntligen se Suomi på isen igen? Kommer Ludde P få stå mot sin förra klubb?
VLH å andra sidan känns inte längre som samma lag jämfört med premiären, den inledande målproduktionen och den frejdiga anfallshockeyn tycks ha kommit av sig. Några spelare har fallit bort p g a. skador, viktiga spelare dessutom. Orkar VLH stå emot nu, eller är Brynäs inte bättre än vad dom visat hittills? Kanske är det i stället VLH som är bra? Fyra i tabellen med färre matcher spelade än övriga, plus flera tilltänkta nyckelspelare borta, tyder ändå på styrka.
Får vi äntligen se Suomi på isen igen? Kommer Ludde P få stå mot sin förra klubb?
Va länge det är mellan matcherna i år. Nästan tråkigt.
Vi har stått över två matcher , det har käntsMalZon wrote:Va länge det är mellan matcherna i år. Nästan tråkigt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Leo Sahlin Wallenius är uttagen till landslagsturnering som börjar den femte november. Han kan inte vara långt borta men som det är nu kan han vilas. Men om någon blir skadad måste han vara redo.
Äntligen hockey 

-
Dysterqvist
- Forumdemon
Hahaha, sant 
Dom som lagt schemat måste ha knarkat rätt hårt.
Dom som lagt schemat måste ha knarkat rätt hårt.
Att vinna över kulturen är extra gött ….
Hoppas 'Ludde' får chansen igen i mål. Hoppas Eemeli spelar - och gör det med en "håll-käften-passning" - till alla svenskar som någonsin tvivlat på ett Mumintroll.
Hoppas 'Reid' levererar. Så där episkt att hela hockeysverige tror han tagit miste på en CCM-klubba och en AT-4CS.
Och måtte Keegan återigen visa varför hans pappa hängt SEX Stanley Cup-titlar.
Hela syftet med klubben's bildande -97 var att krossa "kulturen" - Nu kommer anrika Brynäs på besök..
Hoppas 'Reid' levererar. Så där episkt att hela hockeysverige tror han tagit miste på en CCM-klubba och en AT-4CS.
Och måtte Keegan återigen visa varför hans pappa hängt SEX Stanley Cup-titlar.
Hela syftet med klubben's bildande -97 var att krossa "kulturen" - Nu kommer anrika Brynäs på besök..
Ja, finkulturen finns till för att poplag skall krossa den.
TOKTAGGAD!
Hoppas verkligen att Suomi är klar för spel och inte går in i hetluften för tidigt (eller håller igen).
TOKTAGGAD!
Hoppas verkligen att Suomi är klar för spel och inte går in i hetluften för tidigt (eller håller igen).
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Skaplig skillnad i lönekostnad på fjärdelina mellan VLH och BIF
Svensson Strandberg Kratz
Vesel Scott Bellows
KÖTTA PÅ VLH
Vi blir kölhalade
0 skott på mål
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
VLH är inte intresserade av första perioden. Precis som vanligt 
Jäklar vad vi viker ner oss fysiskt
-
Dysterqvist
- Forumdemon
VILKET JÄVLA ANTIKLIMAX. Vi möter ligans största flopp med en helt sanslöst värdelös målvakt och lyckas skjuta noll 0!! skott på 19 minuter.
1 skott på mål
Stabil första 

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Vi fick i alla fall till ett skott på mål. Det hade nog inte inte ett spontangäng som jag samlat av random fotgängare på Storgatan fått till.
Vi är för sega. Allt går jättesakta. Upp i tempo, lita på varandra och KÖTTA!
Ingen vill se sina favoriter ängsliga och passiva. Först på pucken tack.
Vi är för sega. Allt går jättesakta. Upp i tempo, lita på varandra och KÖTTA!
Ingen vill se sina favoriter ängsliga och passiva. Först på pucken tack.
-
Svartvadet
- c/o LL´s Forum
Det är en del av planen.
Ge Brynäs känslan av att de är trygga, så växer vi in i det! Är inte en 1-10 i skott perre
Ge Brynäs känslan av att de är trygga, så växer vi in i det! Är inte en 1-10 i skott perre

-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Elvenes hittar krysset och etta nolla. RÄTTVIST 
Sitter det en mikrofon vid apburen? Varför hör man individuella BIF-fans ropa högre än kommentatorn?
Sent from my XQ-FS54 using Tapatalk
Sent from my XQ-FS54 using Tapatalk
Thats Mr. Ratscore to you..!
Ja, tv4 mickar alltid bortaklacken i sina sändningar. Ibland har ljudpersonen svårt att få till mixen. 
Nu kommer nog 1-1. Vi lallar nu igen
Insatsen idag är inte bra och lär knappast leda till seger
Insatsen idag är inte bra och lär knappast leda till seger
-
Dysterqvist
- Forumdemon
Ingår det i planen att ha skjutit 5 skott på snart 2 perioder? Lakers börjar bli sådär olidligt tråkiga som under Jönssons tid.
Rätt trevligt att ha Universums bästa PP.
Vi måste få upp vårt tempo
2-1 känns som en stöld
2-1 känns som en stöld
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
LOWE äter puck! Vilken jävla block!
PERFEKT
PERFEKT
Mirakel om vi vinner detta faktiskt
-
StenhårtSlagskott
- c/o LL´s Forum
Nu har vi slutat spela helt 
TIMEOUT och flytta upp spelet.
TIMEOUT och flytta upp spelet.
Last edited by StenhårtSlagskott on 23 October 2025, 21:01, edited 1 time in total.
Vi spelar SH fast det är lika många på isen. Vilken skitmatch vi gör.