Towen wrote: 19 September 2025, 02:03
Vi gör ett mål på sextio minuter hockey. Mot ett måttligt motstånd. Nu börjar man känna igen oss igen. Nu är man nere på mattan. I två matcher fick man andas morgonluft. Ett hopp om en ny era. Nya målglada Växjö Lakers Hockey. När gjorde vår dyra Schweiz-värvning RASMUSSEN poäng i jerseyn senast? Nu är vi där igen att släpper vi två puckar förlorar vi..
Enda riktigt positiva här och nu är HV:s fina start på säsongen.
Jag plockar in Towens inlägg från Tik-matchtråden för att fortsätta diskussionen här.
Ja, matchen var en besvikelse. Samtidigt stängde tikarna ner oss skickligt i tredje. Oroväckande att vi inte kunde få till en push. Stress -> svaghet -> sänkt självförtroende -> stress -> mer svaghet osv osv. Coach Björn analyserade detta korrekt efter matchen.
Nu möter vi ett gäng som snarare lider av det motsatta problemet. Självförtroendet är patologiskt hos de mesta mästarna. Alla utanför Den Konglige Huvfudstaden är smutsiga tjänstehjon. Hoppas vi kan hitta lite äkta Kronobergsk skogsilska och stolthet på lördag.
DIF är irriterande kaxiga, med pissgult bortaställ på det . Hade varit otroligt skönt om vi kunde plocka ner dom på jorden igen. Men, gårdagens match var flera steg tillbaka, plötsligt såg vi lika trubbiga ut som i fjol och tredje perioden lämnade en hel del frågetecken. Vi har fått en del psykologiskt viktiga mål i de båda första matcherna, nu fick vi ett mot oss och pyspunkan var ett faktum. Rasmussen gör allting rätt, utom mål. Samma sak med Henriksson.
Jag hoppas att E Rosén får chansen i stället för #8, att man fortsätter med L Persson i kassen och att V Svensson får lira på bekostnad av #91. Vad vi ska göra med #12 vet jag inte.
Ser också att Suomi är skadad. Igen. Historien upprepar sig …
Robär måste sättas på läktaren eller på ett plan bort härifrån. Att jämföra honom med Shinnimin är en ekvation jag inte fixar. Lillskiten tillför ju absolut ingenting. Han håller inte. Det måste ju för fan markeras. Bänka J.Persson och in med Rosen. Ludde i kassen.
Den finska sjukan säsong efter säsong är ju en tragisk bittersmak tradition. Otto och Emelli tycker jag har varit de bästa offensiva spelarna hittills (försäsong inräknad)…