Brynäs Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Brynäs Lakers
Så , då börjar det. Tycker det känns bra att börja med Brynäs borta. En match där vi har allt att vinna. Kan vi kriga oss till poäng är jag grymt nöjd.
Jag har inte jättebra vibbar in i denna säsongen. Jag är rent av lite orolig. Jag tycker det sett uddlöst ut offensivt och vi har slarvat mycket i egen zon. Vi hotar inte riktigt motståndaren och jag tycker vi skapat för lite klara lägen framåt.
På det jag sett ser det ut som föregående säsong. Men som vanligt ger vi det 10 omgångar innan vi drar några riktiga slutsatser.
Kämpa !!!!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag har inte jättebra vibbar in i denna säsongen. Jag är rent av lite orolig. Jag tycker det sett uddlöst ut offensivt och vi har slarvat mycket i egen zon. Vi hotar inte riktigt motståndaren och jag tycker vi skapat för lite klara lägen framåt.
På det jag sett ser det ut som föregående säsong. Men som vanligt ger vi det 10 omgångar innan vi drar några riktiga slutsatser.
Kämpa !!!!
-
- c/o LL´s Forum
Re: Brynäs Lakers
Äntligen en ny säsong. Bara att åka med bergodalbanan upp och ner.
Nu åker vi. Det måste du älska
Elvenes in som en av tre potentiella poängkungar på upptaktsträffen. Han siktar även på att göra fler än TRE mål
Nu åker vi. Det måste du älska

Elvenes in som en av tre potentiella poängkungar på upptaktsträffen. Han siktar även på att göra fler än TRE mål

Undrar om RAFFERTY blir spelklar till premiären? Vågar man hoppas det är en ny Kodie CURRAN? Låter ju nästan så på 'Chief'. Om det är träff får vi en helt ny dimension på offensiven i år, trots klappkassa avslutare. Och det kan höja Joel, att få lite avlastning på pressen. Varenda spelare som kan tänka offensivt utan att se ut som en förlupen stödkon är en tillgång till det här laget.
I senaste podden spekulerades i att Ludde står i premiären. Men vågar man verkligen ställa honom i första matchen för nya klubben - mot gamla klubben borta..?
BÄCKSTRÖM missar premiären vad jag förstår.
Vi åker upp med raka fyra torsk i bagaget - känns som det borde bli vinst snart på ren statistisk slump
I senaste podden spekulerades i att Ludde står i premiären. Men vågar man verkligen ställa honom i första matchen för nya klubben - mot gamla klubben borta..?
Vi åker upp med raka fyra torsk i bagaget - känns som det borde bli vinst snart på ren statistisk slump

-
- Forumamatör
Rafferty spelar ej enligt Evert pga migrationsreglerna:(Towen wrote: 10 September 2025, 00:49 Undrar om RAFFERTY blir spelklar till premiären? Vågar man hoppas det är en ny Kodie CURRAN? Låter ju nästan så på 'Chief'. Om det är träff får vi en helt ny dimension på offensiven i år, trots klappkassa avslutare. Och det kan höja Joel, att få lite avlastning på pressen. Varenda spelare som kan tänka offensivt utan att se ut som en förlupen stödkon är en tillgång till det här laget.
Vi åker upp med raka fyra torsk i bagaget - känns som det borde bli vinst snart på ren statistisk slump![]()
-
- c/o LL´s Forum
Målvakterna måste köra individuellt på fredag så att spelarna ser NÄTET. 

En skadad Suomi (sisun är genomgående säsong efter säsong…) går en kamp mot klockan och har inte tränat på hela veckan. Joel P klev av träningen idag, bröt visst en nagel. Pedikyr ska vara beställd.
"Varken Joel Persson, Otto Koivula eller Eemeli Suomi tränade med laget på torsdagen."
Lägg ner säsongen direkt nu
Lägg ner säsongen direkt nu
Jag tycker Björn uttalar sig lite lurigt kring PERSSON - Joel har säkert en skavank men känslan är att HELLQVIST tar chansen att mörka. Man vill inte bjuda 'Bockfolket' på något. Blir inte förvånad om både Joel och vår SM-liiga-hunk SUOMI kommer till spel.
F*n nu börjar det snart. Vi VET vilken emotionell berg-och-dal-bana det blir i höst - som alltid. Stortorget hinner både bokas och bokas av flera gånger redan innan vi skriver november. Och 'Maestro' pendlar mellan kung och bonde på brädet från en vecka till annan. Men vi vet som är QUEEN alla dagar i veckan - STRANDBERG
Jag hatar att älska den här sporten
F*n nu börjar det snart. Vi VET vilken emotionell berg-och-dal-bana det blir i höst - som alltid. Stortorget hinner både bokas och bokas av flera gånger redan innan vi skriver november. Och 'Maestro' pendlar mellan kung och bonde på brädet från en vecka till annan. Men vi vet som är QUEEN alla dagar i veckan - STRANDBERG

Jag hatar att älska den här sporten

-
- c/o LL´s Forum
Svår match direkt. En pinne och jag är nöjd. Men mest nöjd är jag om spelet ser bra ut, så man ser potentialen.
Saxat från Expressen's frågestund mellan folket och Sanny:
"Vilken back i ligan hade du helst vilja spela med?
Tuppen
Jag och Joel Persson hade varit bra tillsammans! Han för sköta defensiven och jag tar hand om spelet med puck.
Sanny Lindström"

"Vilken back i ligan hade du helst vilja spela med?
Tuppen
Jag och Joel Persson hade varit bra tillsammans! Han för sköta defensiven och jag tar hand om spelet med puck.
Sanny Lindström"

Som vanligt när det är dags för seriepremiär så är några av de viktigaste spelarna givetvis borta. Slår aldrig fel. Som om det vore planerat 
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Tråkigt att viktiga spelare alltid är borta. Rasmussen som fjärdecenter gillar jag mycket och han är flankerad av Kratz och Ågren. Det bara måste bli bra.
Man blir ju inte jätte entusiastisk när man ser dagens lag
. Kan man åka från Gävle med hedern i behåll är jag nöjd.

Inköpt två kulramar inför eftermiddagens premiär och en extra stor skämskudde innehållande hönsfjädrar.
Heja VLH!
(dessa jävla skador…)
Heja VLH!
(dessa jävla skador…)
-
- c/o LL´s Forum
MÅLOTTO 1-0
Och så drar VLH på sig ett lagstraff
Och så drar VLH på sig ett lagstraff

-
- c/o LL´s Forum
Bra period men BIF vinner kamperna framför mål 

Vi är lite veka framför mål, vi kan inte ta utvisningar som vi gör. Det kommer vi inte att ha råd med.
Brynäs Lakers
Frågan är om vi orkar detta i fyrtio minuter till. Brynäs ser väldigt skarpa ut. Och vi har problem i egen zon.

-
- c/o LL´s Forum
Kalle Kratz bombar in 3-2 VLH. Den typen av mål vi behöver.PutteA wrote: 13 September 2025, 16:12 Frågan är om vi orkar detta i fyrtio minuter till. Brynäs ser väldigt skarpa ut. Och vi har problem i egen zon.
Går vi snabbt upp till 2-6 nu så har vi bra chans att vinna matchen
Brynäs Lakers
Silverberg filmar
Bäckström drar ner tempot i PP genom att hålla i pucken för länge
-
- c/o LL´s Forum
Han lägger sig. Tråkigt att se från en så stor spelare.Micjac112 wrote: 13 September 2025, 16:26 Silverberg filmar
-
- c/o LL´s Forum
McDylan 4-3 VLH
Var är Elvenes???? Var är försvarsspelet???
Var är Elvenes???? Var är försvarsspelet???
Jag tror utvisningar fäller oss till sist
Fy fan vilken tavla. Persson har inte varit bra. Tar knappt något ju
Brynäs Lakers
Jäklar vilket målorgielag vi blivit
Jag är helt stum
Jag är helt stum
-
- c/o LL´s Forum
Båda lagen har prioriterat anfallsspelet och målvakterna har inte sin bästa dag. Något är knas när BIF får komma flygande mot våra backar så ofta. Är det för att vår kapten saknas och alla tror att de kan strunta i att försvara 

-
- c/o LL´s Forum
Där dyker han upp ELVENES och hittar ROBERT på långa stolpen 6-4 VLH
Last edited by StenhårtSlagskott on 13 September 2025, 17:17, edited 1 time in total.
Jag är häpen över den effektivitet jag ser. Snälla, håll i nu
Otroligt förvånad att det kan se ut så här jämfört med försäsongen. Inte första gången man sagt det men ändå.
6 mål på 15 skott. Vi kommer inte göra något mål på 10 matcher efter den här 

Herrejävlar har aldrig varit med om att vi varit så sjukligt effektiva. Jisses!!!
Nu går kulturen hem
Den såg jag fan inte komma. Inte på det sättet