Evertsson hade nog gärna brutit kontraktet med Koivula, Robert, Ågren och Strandberg exempelvis. Men fakta är att vi har inte ekonomi att chansa på att de hittar en ny klubb och ärligt talat vem skulle vilja ta över deras kontrakt? Vi får bita i det sura äpplet och hoppas att de plötsligt blir bättre hockeyspelare.Kloker wrote: 30 August 2025, 15:54 Hönerövens nyrekryteringar och gammalt skrot som han dragit hit ser precis lika usla ut om inte sämre. Hur har man tänkt på målvaktssidan? Hur har man tänkt gällande målproduktionen-/PP (bedrövligt)? Hur har man tänkt på tränarsidan? Hur har man TÄNKT med att BRYTA kontrakt med ett PAR stycken halta koner?
Två veckor till premiären. Det ser inte bra ut - skäm bara inte ut Er.
Höneröven lyser med sin frånvaro. Jag förstår inte det…![]()
Träningsmatcher 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- steve_saviano_theking
- Forumproffs
Re: Träningsmatcher 2025
Ett skott! Ett mål! För Lakers!
Det är ju ett rejält underbetyg att Höneröven värvar spelare som INTE platsar och som inga andra lag (gärdsgårdsserien…) är intresserade av?? Och dessutom signar flerårskontrakt med! När går hans kontrakt ut?? Varför ifrågasätts inte det på denna ryggdunkarportal? Märkligt. Kanske ryggbesvär?
Och att ni inte har fattat det - hur många värvningar har Höneröven gjort på egen basis? Spelarna i laget har gjort jobbet för hen.
Höneröven sitter på sin piedestal utan anledning - PAJASFJANT!
Och att ni inte har fattat det - hur många värvningar har Höneröven gjort på egen basis? Spelarna i laget har gjort jobbet för hen.
Höneröven sitter på sin piedestal utan anledning - PAJASFJANT!
-
- c/o LL´s Forum
Jag bedömer inte laget än, det är alldeles för tidigt. Pucken är platt och det ska spelas om det.
Men ligger vi i bottenträsket och spelet ser kasst ut, då kommer jag inte vara nådig heller. Men ger det 10 omgångar iaf.
Men ligger vi i bottenträsket och spelet ser kasst ut, då kommer jag inte vara nådig heller. Men ger det 10 omgångar iaf.
För min del bedömer jag bara här och nu. Har sett upplagor av Lakers som sett bedrövliga ut initialt för att sedan ta guld.Svartvadet wrote:Jag bedömer inte laget än, det är alldeles för tidigt. Pucken är platt och det ska spelas om det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- Forumdemon
Tur att det ännu bara är försäsong och såklart kan en hel del hända rent spelmässigt innan allt drar igång. Men det bådar fan inte gott att lillplutten Robert och den finske för$tecentern Koivula ser exakt lika bleka ut som i fjol. Strandberg och Gitarren får man väl ge samma underbetyg. Alla varningsklockor ringer även vad gäller Gardiner, det finns kanske en anledning till att han lirat fyra år i Finland utan att nån annan svensk klubb än Evertsson HC visat intresse? Persson är ute efter revansch, han känns inte heller stekhet än så länge.
Brrr…
Brrr…
-
- c/o LL´s Forum
Äntligen matchdag och efter flera månaders vila är det nu klart med sommarträningen och introduktion till gruppen. Spelet har varit precis lagom bra de första matcherna. Svårt att klaga på något. Klubborna var inte tejpade korrekt. Skridskorna skavde på helt fel ställen. Nu är det september och spelet blir bättre.
Kötta på VLH
Kötta på VLH

12 borta igen. Jag ger fan upp.
Den höga pressen Rögle kör med klarar vi sällan av, speciellt när våra backar inte hinner med att passa rätt.
-
- c/o LL´s Forum
12 är gjord av geléhallon trots sin storlek.
42 är hård trots sin mindre storlek.
Gitarren är ostämd. Onödig utvisning.
42 är hård trots sin mindre storlek.
Gitarren är ostämd. Onödig utvisning.
-
- c/o LL´s Forum
Svårt att se annat än bottenstrid denna säsong om inget mirakulöst sker.
Har inte sett matcherna i Finland, men innan dess såg det stabilt och frejdigt ut - till att nu helt lost och inget spel. Det är som om hela laget väntar på någon annan ska vilja tävla och vinna
Har inte sett matcherna i Finland, men innan dess såg det stabilt och frejdigt ut - till att nu helt lost och inget spel. Det är som om hela laget väntar på någon annan ska vilja tävla och vinna
Tur att vi vässat offensiven, tänk hur det hade sett ut annars
Dags att plocka fram skämskudden och kulramen - IGEN. 
Tyvärr är det nog så.Svartvadet wrote:Svårt att se annat än bottenstrid denna säsong om inget mirakulöst sker.
-
- c/o LL´s Forum
Träningsmatcher är till för träning så nu är det bara att ta tag i det och vända. Det är ett bra läge med rätt inställning. Ser redan bättre ut i andra perioden.
-
- c/o LL´s Forum
Helt enig med att inte lägga vikt vid träningsmatcher. Men är mer orolig över att det inte ens finns en tanke till spel? Alla ser förvirrade ut på isen
-
- c/o LL´s Forum
Sedan kanske inte vi tävlar om samma placeringar som Rögle denna säsongen, men finns ändå en förväntansbild av att vi kan spela hockey. Detta är faktiskt lite skämmigt att beskåda.
Men, som sagt, hoppas jag har fel
Men, som sagt, hoppas jag har fel
Re: Träningsmatcher [emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][
Problemet är att det ser nästan mer fantasilöst ut än förra säsongen. Vi är totalt ofarliga. Ett stolpskott är det farligaste vi åstadkommit den här matchen så här långt. Jag såg med tillförsikt fram mot säsongen efter de tre inledande matcherna, men efter Finland och det jag ser nu så känner jag samma oro som förra säsongen. Det ser faktiskt riktigt illa ut. Och Koivula kan man försöka göra sig av med för honom har vi ingen nytta av. Nu har vi en ny finne på skadelistan istället.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Forumdemon
Jag har följt Lakers sedan -97 och näst efter insatsen mot Cardiff är detta det SÄMSTA spel jag någonsin sett dom prestera, alla sorters matcher inräknade! Det finns för fan inte en enda tanke bakom spelet, vartenda passning går lite på chans. Uppspelen är en katastrof, ingångarna blir därefter, och A-chanserna kan räknas på tre fingrar, match efter match. Det blev lite bättre spel efter reduceringen men det beror nog mest på att Rögle slagit av?
Evertsson MÅSTE dumpa 8, 12 OCH 91 fort som fan! Antagligen måste 19 gå samma väg.
På med flytvästarna för det kommer bli grov sjö i höst, var så säkra!!
Evertsson MÅSTE dumpa 8, 12 OCH 91 fort som fan! Antagligen måste 19 gå samma väg.
På med flytvästarna för det kommer bli grov sjö i höst, var så säkra!!
-
- c/o LL´s Forum
En repris på tacklingen tack.
Spolade tillbaka. Han har väldigt låg position men cooper trycker ju till också. Tycker den var svår att bedöma regelmässigt, men tråkigt med skada.
-
- c/o LL´s Forum
Bara att hoppas det gick bra. Stark box.venomizer wrote: 4 September 2025, 19:55 Spolade tillbaka. Han har väldigt låg position men cooper trycker ju till också. Tycker den var svår att bedöma regelmässigt, men tråkigt med skada.
19 pangar in 2-3

-
- c/o LL´s Forum
4-2 speglar inte matchen dock. Klart starkt komma tillbaka, men helt ärligt är 6--1 mer skäligt. Så mkt större var Rögle ikväll
Re: Träningsmatcher [emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][
Håller med! Det var faktiskt klasskillnad.
Så är det med det, som det

-
- c/o LL´s Forum
Den där Reid Gardiner är en joker. Han syns och hörs inte men sedan dyker han upp och får saker att hända. Får han medvind kan han bli vår poängkung.
-
- Forumentusiast
Man är ju ingen hockeyexpert, men jag fattar inte riktigt vad Solberg tycker att Cooper ska göra där. Han har sett att han är jagad och något annat hade varit konstigt. Det går förstås väldigt snabbt när han når pucken, men Solberg gör sig mindre och mindre samtidigt som han skär in rakt framför Cooper, som redan har påbörjat tacklingen genom att börja vrida upp kroppen. Kan tycka att det inte bara är en fråga om Coopers "dåliga tajming". Nån som kan analysera situationen? Vem har ansvaret? Eller är det vad Wikegård skulle kalla en hockeysituation?
Med det sagt är det otroligt tråkigt att Solberg blev skadad.
Ja, jo, man kan ju säga mer om matchen i sig, men jag väntar med motorsågen tills säsongen har börjat.
Med det sagt är det otroligt tråkigt att Solberg blev skadad.
Ja, jo, man kan ju säga mer om matchen i sig, men jag väntar med motorsågen tills säsongen har börjat.
-
- c/o LL´s Forum
Det är matchstraff alla dagar i veckan på den. Men det är sådant spelare som Cooper får leva med när man spelar hårt och tufft. Han har aldrig tiden att sänka sin fart där, men då måste Solberg vara högre med kroppen.
Olyckligt, helt enkelt.
Olyckligt, helt enkelt.
-
- Forumdemon
Hellkvist var nöjd med spelet 🫨
-
- c/o LL´s Forum
Senaste matchen var ett lyft. Nu gäller det att ta ytterligare steg mot en stabil defensiv och en kreativ offensiv. 
Gardiner får gärna fortsätta göra mål.

Gardiner får gärna fortsätta göra mål.
Kan vara så att Rögle är ett topplag i år vilket jag tror så kanske inte ska dra för stora växlar efter dne matchen.
MEN nu är sista träningsmatchen mot Djurgården, nykomling.... NU bör vårat så kallade spel sitta någorlunda och vi bör vinna över Djurgården.
Jag kommer dra stora växlar efter den här matchen. Tror knappast att allt ska klaffa när just säsongen drar igång utan man bör ha ett grundspel redan innan som ska visa sig i träningsmatcherna.
MEN nu är sista träningsmatchen mot Djurgården, nykomling.... NU bör vårat så kallade spel sitta någorlunda och vi bör vinna över Djurgården.
Jag kommer dra stora växlar efter den här matchen. Tror knappast att allt ska klaffa när just säsongen drar igång utan man bör ha ett grundspel redan innan som ska visa sig i träningsmatcherna.
-
- c/o LL´s Forum
Vinst och guldet är klart. Förlust och VLH är nya HV71bratsson wrote: 6 September 2025, 11:41 Kan vara så att Rögle är ett topplag i år vilket jag tror så kanske inte ska dra för stora växlar efter dne matchen.

17 har synts över allt i Stockholm. Riktigt stark runt fikabordet.
-
- c/o LL´s Forum
Fan vilket grymt PP vi visar upp - sa exakt ingen alls.
Märkt två saker i spelet senaste matcherna som jag stör mig kopiöst på:
1. Vi tar aldrig tillvara på teken vi vinner? Känns som om det är högst oklart vad alla har för roll och dessutom massa flippmackor med höga odds vilket jag ogillar.
2. Stora problem att komma in i anfallszon! Vi mjäkar alldeles för mycket och förlitar oss på att det MÅSTE vara person X som ska ta pucken över blålinjen. Vill se mer fantasi och mer dump n chase om man märker att X inte är lämplig
Märkt två saker i spelet senaste matcherna som jag stör mig kopiöst på:
1. Vi tar aldrig tillvara på teken vi vinner? Känns som om det är högst oklart vad alla har för roll och dessutom massa flippmackor med höga odds vilket jag ogillar.
2. Stora problem att komma in i anfallszon! Vi mjäkar alldeles för mycket och förlitar oss på att det MÅSTE vara person X som ska ta pucken över blålinjen. Vill se mer fantasi och mer dump n chase om man märker att X inte är lämplig