Träningsmatcher 2025
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Träningsmatcher 2025
Lika bra att samla träningsmatcherna under en matchtråd. Nedan spelschemat som saxat fr hemsidan. Noterbart att vi bara lirar en hemmamatch. Men motståndet känns ok.
Fredagen den 8 augusti
Växjö Lakers vs Linköping HC
Nedsläpp kl.19:00 i Vida Arena
Tisdagen den 12 augusti
Malmö Redhawks vs Växjö Lakers
Nedsläpp kl.18:00 i Landskrona
Torsdagen den 14 augusti
Frölunda HC vs Växjö Lakers
Nedsläpp kl.18:00 i Alingsås
Torsdagen den 28 augusti
HPK vs Växjö Lakers
Nedsläpp TBD Finland
Fredagen den 29 augusti
TPS Åbo vs Växjö Lakers
Nedsläpp TBD Finland
Torsdagen den 4 september
Rögle BK vs Växjö Lakers
Nedsläpp kl.18:00 i Catena Arena
Lördagen den 6 september
Djurgården Hockey vs Växjö Lakers
Nedsläpp kl.15:00 på Hovet
Fredagen den 8 augusti
Växjö Lakers vs Linköping HC
Nedsläpp kl.19:00 i Vida Arena
Tisdagen den 12 augusti
Malmö Redhawks vs Växjö Lakers
Nedsläpp kl.18:00 i Landskrona
Torsdagen den 14 augusti
Frölunda HC vs Växjö Lakers
Nedsläpp kl.18:00 i Alingsås
Torsdagen den 28 augusti
HPK vs Växjö Lakers
Nedsläpp TBD Finland
Fredagen den 29 augusti
TPS Åbo vs Växjö Lakers
Nedsläpp TBD Finland
Torsdagen den 4 september
Rögle BK vs Växjö Lakers
Nedsläpp kl.18:00 i Catena Arena
Lördagen den 6 september
Djurgården Hockey vs Växjö Lakers
Nedsläpp kl.15:00 på Hovet
Re: Träningsmatcher 2025
Urkass tajming. Mitt ursprungliga favoritlag, TPS, möter allas favoritlag VLH den 29 augusti. Jag åker tillbaka till Ruotsi den 27 augusti. AVGÅ ALLA!!
Nästa säsong KRÄVER jag att VLH planerar sina träningsmatcher utefter min Finlandsvistelse.
Nästa säsong KRÄVER jag att VLH planerar sina träningsmatcher utefter min Finlandsvistelse.

Två saker slår mig;
1. Vi har för vana att i princip aldrig möta HV på försäsong? Lika så bra m tanke på vilka sopor det är. Men ändå ett observandum, eftersom vi vanligtvis möter närliggande söderlag (vilka är vackrare än våra scooter-kusiner i norr).
Är det lite "personliga kontakter" som sätter matcherna?
2. Det verkar som att TPS portat Varanen från SAMTLIGA sina hemmamatcher - inklusive försäsong?! Det är ändå respekt i mina ögon att ha en seriös beef med en finsk toppklubb

1. Vi har för vana att i princip aldrig möta HV på försäsong? Lika så bra m tanke på vilka sopor det är. Men ändå ett observandum, eftersom vi vanligtvis möter närliggande söderlag (vilka är vackrare än våra scooter-kusiner i norr).
Är det lite "personliga kontakter" som sätter matcherna?
2. Det verkar som att TPS portat Varanen från SAMTLIGA sina hemmamatcher - inklusive försäsong?! Det är ändå respekt i mina ögon att ha en seriös beef med en finsk toppklubb

Varför har vi endast en träningsmatch på hemmaplan ? Lite trist kan jag tycka.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
-
- c/o LL´s Forum
Mindre än en vecka kvar och alla är på plats. Tv4play sänder inte första matchen så ta en grillad med bröd i hallen istället för att ratta grillen i solen.
Kötta på VLH!
Kötta på VLH!
Träningsmatcher 2025
Sänds några av våra träningsmatcher på tv ?
Såg nu att båda matcherna nästa vecka går på tv4. Gött.
Såg nu att båda matcherna nästa vecka går på tv4. Gött.
-
- c/o LL´s Forum
Strategi. Man vill ha fler folk i ladan i början av säsongen.Micjac112 wrote: 1 August 2025, 09:35 Varför har vi endast en träningsmatch på hemmaplan ? Lite trist kan jag tycka.
Ja, det kan nog fungera.Svartvadet wrote:Strategi. Man vill ha fler folk i ladan i början av säsongen.Micjac112 wrote: 1 August 2025, 09:35 Varför har vi endast en träningsmatch på hemmaplan ? Lite trist kan jag tycka.
-
- Forumdemon
SMP sänder matchen.
-
- c/o LL´s Forum
Tycker det är lite märkligt att vi inte har Troja någon match. Hade ju ändå varit bussigt och lite nostalgi för folk?
Någon som vet varför 12 inte spelar ?
-
- Forumdemon
Han platsar inte…?Micjac112 wrote: 8 August 2025, 18:47 Någon som vet varför 12 inte spelar ?
-
- c/o LL´s Forum
Oroväckande bra första period på säsongen. Vettifan om jag gillar eller ogillar.
Re: Träningsmatcher [emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[emoji640][emoji638]][emoji640][emoji6[emoji640][emoji637]]][
Ja det var fan nått av de bättre man sett så här tidigt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Hmm, gör men analys imorgon. Mycket att ta in.
-
- Forumdemon
Första träningsmatchen säger ingenting, White Losers saknade ganska många spelare osv. osv.… men såg det inte ovanligt stabilt ut för att vara så här års?
Ett stort plus till tröjorna! Fixa damasker i samma retrostil och kör detta som ordinarie matchställ

Ett stort plus till tröjorna! Fixa damasker i samma retrostil och kör detta som ordinarie matchställ
-
- Forumentusiast
Kul att det är igång igen så smått. Fint att se Joel ge Nybeck en liten lektion med den dragningen och baljan.
Otroligt blekt motstånd idag med B-betonad trupp. Frölunda om en vecka blir en annan femma.

Otroligt blekt motstånd idag med B-betonad trupp. Frölunda om en vecka blir en annan femma.
-
- c/o LL´s Forum
Det gick för lätt. Bättre motstånd önskas 

Är det sant att 12 är skadad igen ?
-
- c/o LL´s Forum
Nä, han stod bara över liksom Ågren. Precis som LHC gjorde med några av sina.
Vi har rätt många träningsmatcher och tidigt på säsongen dessutom (i Norrland har de träningsmatcher för om två veckor lite drygt)
Mina tankar annars, om jag ska dra alldeles för stora växlar ev säsongens första träningsmatch:
1. Man ser tydligt Björns offensiva tankar med rörlighet i slottet.
2. Majorens gnetiga höga forecheck har gjort entré på nytt. Viktigt att man har en låg trea här också.
3. Suomi ger lite Kiiskinen-feeling. Otroligt högt IQ i hans rörelsemönster på isen, är där det "händer". Kommer göra många viktiga mål.
4. Om Suomi ger sådana vibbar så är Elvenes precis lika fin som han varit i LIF. Gör det oväntade och har Bremberg-handleder (iom Rosén är right)
5. Kratz - kan bli en riktigt jobbig jävel för motståndet
Jag lade också märke till att Robert såg lika förvånad ut över att det spelas hockey som förra säsongen. Strandberg? Han åker mest omkring och speglar sig i plexit. Gardiner? Ser också lite vilsen ut i det mer strikta spelet. Får Ortega-vibes vilket jag inte gillar. Låt oss hoppas att jag har fel.
Hur som hur så mötte vi också ett motstånd som var sisådär. Vi får inte ha den känslan mot dem i serien med de pjäserna de ska få in i truppen.
Sidofråga: undrar om Majoren ångrar sin kommentar om "riktig hockeyklubb"?
Vi har rätt många träningsmatcher och tidigt på säsongen dessutom (i Norrland har de träningsmatcher för om två veckor lite drygt)
Mina tankar annars, om jag ska dra alldeles för stora växlar ev säsongens första träningsmatch:
2. Majorens gnetiga höga forecheck har gjort entré på nytt. Viktigt att man har en låg trea här också.
3. Suomi ger lite Kiiskinen-feeling. Otroligt högt IQ i hans rörelsemönster på isen, är där det "händer". Kommer göra många viktiga mål.
4. Om Suomi ger sådana vibbar så är Elvenes precis lika fin som han varit i LIF. Gör det oväntade och har Bremberg-handleder (iom Rosén är right)
Jag lade också märke till att Robert såg lika förvånad ut över att det spelas hockey som förra säsongen. Strandberg? Han åker mest omkring och speglar sig i plexit. Gardiner? Ser också lite vilsen ut i det mer strikta spelet. Får Ortega-vibes vilket jag inte gillar. Låt oss hoppas att jag har fel.
Hur som hur så mötte vi också ett motstånd som var sisådär. Vi får inte ha den känslan mot dem i serien med de pjäserna de ska få in i truppen.
-
- c/o LL´s Forum
Detta forumet är dött. Tråkigt nog.
Jag minns tillbaka med glädje när det var 100 online hela tiden och trådarna flödade. Att LHC har över 200 svar på sitt forum om matchen idag och vi har 10 säger det mesta... Är orolig att hockey är på väg att dö i Växjö
Jag minns tillbaka med glädje när det var 100 online hela tiden och trådarna flödade. Att LHC har över 200 svar på sitt forum om matchen idag och vi har 10 säger det mesta... Är orolig att hockey är på väg att dö i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Minns inte hur våra träningsmatcher slutade förra säsongen. Men nu har vi fyra mål framåt och inget bakåt. Bara att upprepa mot Malmö på tisdag och Frölunda på torsdag. Hur svårt ska det va. 

Detta är på riktigt en stor farhåga jag haft länge. Vi har vunnit guld och det har varit riktigt trevligt rent sportsligt. Men visst känns det som att något är på väg att dö ut? På ståplats försvinner ansikten men inte många tillkommer, trycket är borta. Jag säger det inte för att gnälla utan med sorg i hjärtat. Vill att trenden ska vända men vet inte hur...Svartvadet wrote: 9 August 2025, 19:54 Detta forumet är dött. Tråkigt nog.
Såg matchen på smp och kan bara hålla med vad gäller Robert och Strandberg. De känns inte nytända, utan åker runt och åstadkommer ingenting egentligen. Mycket alibispel. Robert fortsätter att fastna vid sargen och Strandberg ser lite smått loj ut. Upp till bevis nästa vecka.
Skönt att höra att 12 inte är skadad.
Skönt att höra att 12 inte är skadad.
-
- Forumdemon
Robert, Koivula och Gardiner ska vara spets i detta laget, dom är tänkta att leverera stort. Att Robert och Koivula inte är vad man trodde syntes tydligt i fjol. Koivula hämmades av sin skada men han borde ändå haft en bättre blick för spelet, han var oftast riktigt usel. Robert räcker inte till, han om någon är en ny liten Ortega. Skulle det visa sig att nye Gardiner också är en flopp, då tror jag klubben ligger riktigt jävla risigt till i vinter.
Det snackas om revansch på alla håll och kanter, snart blir det upp till bevis
Det snackas om revansch på alla håll och kanter, snart blir det upp till bevis

Nog för att det var ett blekt Losers HC men 4-0 är bra i min bok. Suomi var en franchise-spelare för Ilves och kommer vara nyttig. Elvenes har de känsligaste handlederna sedan det svenska pingisundret på 80-talet viket ökar vår kreativitet med 100% jämfört med förra säsongen. Och hållen nolla i hockey är alltid bra oavsett vad sim står på spel.
Nog för att framgång och guld är det alla vill ha så skulle det behövas ett djup i Växjö Lakers.Svartvadet wrote:Detta forumet är dött. Tråkigt nog.
Spelare kommer och går och när dom kommer tillbaka väljer dom ytterst sällan att komma tillbaka.
Vi har inga juniorer som vi kan glädjas åt eller någon lokal kille ala Rosén/Josefsson som känns lite extra när man ser dem.
Lakers är ett ytligt väl fungerande lag men ja, identitet vet jag inte. Vägrar ta ordet kultur i min mun.
Vi får hoppas på Josefsson Junior och Rosén Junior, Fasth Junior osv osv. Någon som sprungit i katakomberna och älskar Växjö.
Med det sagt, jag har redan bokat Stortorget då jag hört att vi tog guld ett år när vi spelade LHC på försäsong.
-
- Forumamatör
Svartvadet wrote:Detta forumet är dött. Tråkigt nog.
En försiktig gissning är att forumets minskade aktivitet inte bara handlar om intresset för hockey, utan även om den patologiska misströstan och uppgivenhet som råder här inne.
De mest aktiva forumskribenterna tävlar ju bara om vem som är mest negativ och vem som spyr mest galla över laget.
Har man dessutom även fräckheten att inte villkorslöst kräva Evertssons direkta avgång så är man en verklighetsfrånvänd och ryggradslös nickedocka.
Det tenderar över tid tyvärr att bli lätt tjatigt och ganska tröttsamt!
-
- Forumamatör
Läste i livechatten på SMP att reportern skrev att #12 hade nån liten skavank eller nåt i den stilen. Men får hoppas på dina uppgifterSvartvadet wrote: 9 August 2025, 17:14 Nä, han stod bara över liksom Ågren. Precis som LHC gjorde med några av sina.
Ska bli kul och se laget i morgon. Hoppas de kan följa upp det fina spelet från LHC-matchen. Hoppas också se 12 på planen.
-
- c/o LL´s Forum
Koivula är inte skadad. Däremot gjorde han höftoperationen han inte ville göra först. Därför följer man en plan för att sakra trappa upp hans rörlighet etc. Hade det varit slutspel hade han spelat till 100%.
Lite som att börja springa igen efter ett längre uppehåll - du vet stt du kan lösa milen om det krävs, men bättre att köra någon kilometer per dag till en början.
Lite som att börja springa igen efter ett längre uppehåll - du vet stt du kan lösa milen om det krävs, men bättre att köra någon kilometer per dag till en början.
-
- c/o LL´s Forum
Malmö är svårare än LHC eftersom Malmö vet hur de ska göra för att överleva långt ner i tabellen.
Vilka mackor elvenes lägger , fina avslut
Strandberg kanske hittar sin roll i att leda fjärdekedjan utan större krav på leverans 

-
- c/o LL´s Forum
In med fyran och femman